BBOX vervangen door Fritzbox ? Mogelijk ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

heb was 403 geloof ik.
heb heel wat gelezen in de entries van Philippe en dat heeft me geholpen.
het is alweer online.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ik wou nog even iedereen bedanken die ons geholpen hebben....
Raf, Philippe,....bedankt vrienden.
groetjes,
Stefaan
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Daarvoor dient het Forum hé :-D
De FritzBox is natuurlijk een leercurve, want het beidt vele mogekijkheden, die je stilaan gaat ontdekken.

Als ik het goed begrijp heb je:
  • - thuis (Aalter): Scarlet Trio (met VoIP telefonie)?
    - op locatie (Ardennen): Scarlet internet only?
Ik weet niet of Scarlet VoIP toelaat op 2 locaties: het zou kunnen gebeuren dat je iedere keer dat de FritzBox in de Ardennen zich registreert, je in Aalter niet meer bereikbaar bent :-( .
Tenzij je in de Ardennen ook een aparate VoiP login hebt?

Gezien je nu 2 FritzBoxen hebt op 2 locaties, kan je ook experimenteren met de LAN-LAN VPN.
Hiermee kan je beide FritzBoxen met mekaar verbinden via een veilige VPN verbinding. Voordelen zijn bijvoorbeeld:
  • je kan in de Ardennen een telefoontoestel aansluiten dat meebelt met thuis (dan registreer je de Scarlet VoIP maar éénmaal).
  • je kan vanuit de Ardennen de toestellen thuis bereiken (voorbeeld je NAS), en omgekeerd ...
  • off-site back-up van je data.
  • van thuis uit een camera in de gaten houden die in je weekendverblijft staat ...
enz.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Philippe,

klopt wat je zegt.
in Aalter heb ik internet en voip van scarlet
en in de ardennen heb ik enkel internet.
en ja op beide plaatsen een 7490

wij hebben reeds 2 camera systemen van dahua draaien op beide lokaties.
werkt perfect.
We hoeven daarom geen vpn connectie te leggen. Ik zie de camera's overal via smartpss en op de smartphone. De systemen hebben een ddns configuratie via dahuddns en via no-ip ddns. Dus dat is ok.

Maar ik wil wel eens zo'n vpn opzetten al was het maar om te testen. Kan je me een duwtje in de rug geven zodat ik van start kan gaan ?
Wat moet ik doen op beide lokaties in de fritzbox ?

maar zeker het feit dat ik het in de ardennen kan laten bellen als iemand naar aalter belt ? Dat mag je me eens uitleggen hoe ik dat moet doen want dat interesseert me wel.

ik ben al aan het onderzoeken op de fritzbox hoe ik een VPN op zet.
Daarbij staat duidelijk vermeldt in de fritzbox dat het REMOTE NETWORK DIFFERENT moet zijn van het lokale netwerk. En dat is NIET het geval. Beide lans zijn 192.168.1.1/24. Gaat dat dan überhaupt wel werken ?

Ik heb gelezen als je remote-lan fritzbox het ip address 192.168.1.1 heeft dat je moet invullen 192.168.1.0 en omgekeerd. De vpn definite is gebeurd langs beide zijden, maar de status (led) blijft grijs en wordt dus NIET GROEN ???
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Stefaand schreef:Daarbij staat duidelijk vermeldt in de fritzbox dat het REMOTE NETWORK DIFFERENT moet zijn van het lokale netwerk. En dat is NIET het geval. Beide lans zijn 192.168.1.1/24. Gaat dat dan überhaupt wel werken ?
Neen, dat gaat niet werken.
Je moet één van beide FritzBoxen een andere IP range geven, bijvoorbeeld 192.168.2.1/24
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Philippe,
ja maar dan moet ik de volledige lan veranderen : alle toestellen met een vast ip address 192.168.1.x moeten nu het ip address krijgen 192.168.2.x
dat is een heel werk hoor en ook de camera's en port redirections, stroomblokken,...alles moet aangepast worden.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Dat gaat toch moeten, als je met VPN wilt werken. Anders weet de router niet waar welk apperaat staat wat je wilt bereiken.

Eventueel zo zoiets met een bridged netwerk kunnen werken (maar ook dan mag je geen dubbels hebben) maar da's iets wat echt niet aan te raden valt. (oa performance,, configuratie en waarschijnlijk niet mogelijk met fritzboxen/standaard vpn)
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ok bedankt voor de informatie.
Maar ik ga afzien van VPN denk ik.

Maar dan kan ik de telefoon ook niet doorlinken denk ik naar de 2de locatie ? Daarvoor moet je VPN hebben denk ik ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Niet noodzakelijk.

FritzBox A
  • - maak een nieuw telefonie device aan (IP phone).
    - geeft dit een strong paswoord.
    - tik de optie aan "Allow registration from the Internet".
    - vervolledig de instellingen (welke lijn er gebruikt wordt inkomend/uitgaand).
FritzBox B
  • - maak een nieuw telefoonnummer aan (SIP provider).
    - Username en paswoord zoals je het in FritzBox A hebt aangemaakt.
    - Registrar = intern IP adres van FritzBox A (192.168.1.1).
    - Proxy = extern IP adres van FritzBox (of zijn dyndns host name).
Nu zal FritzBox B zich registreren op FritzBox A via het internet (en niet via de VPN).
Kies een sterk user-id en paswoord, en controleer wel regelmatig je gesprekslijsten (op misbruik) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

waarbij fritzbox A de site is waar ik een voip verbinding heb met scarlet ?
Dus naast de sip verbinding met scarlet moet ik NOG EEN ander telefonie device aanmaken op die fritzbox ?

ik maak dus een IP telephone aan op dezelfde fritzbox waar ik mijn VOIP telefoon heb met scarlet.

Daarna ben ik via elogd op de nuc pc in de remote site.
ik klik daar op "new telephone number" in telephony numbers.
ik selecteer : Use Internet phone number" .
ik kies "sip trunking with various telephone numbers".
ik geef mijn telefoonnummer is van de lijn in de remote site....en het internal nummer.

en dan als username : de naam die ik in de andere site heb opgegeven
paswoord : ook paswoord van de lijn van de andere site
registrar : 192.168.1.1
proxy server: mijn remote fritzbox-account-address. https://xxxxxxxxxxxx.myfritz.net;123456 heb ook al met mijn ddns adres geprobeerd...

en ik vink aan " always register via an internet connection"
en ik vink ook aan " provider does not support REGISTER-fetch."

klikl ok

maar de lijn wordt niet groen...hij kan zich niet connecteren ?

moet er geen port forwarding staan op de fritzbox die de internet connectie ontvangt ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Stefaand schreef:ik maak dus een IP telephone aan op dezelfde fritzbox waar ik mijn VOIP telefoon heb met scarlet.
Correct.
Zorg er wel voor dat je in de Eigenschappen van deze IP phone bij Account Information de optie "Allow registration from the Internet" hebt aangevinkt.
Stefaand schreef:ik kies "sip trunking with various telephone numbers".
ik geef mijn telefoonnummer is van de lijn in de remote site....en het internal nummer.
Kies hier gewoon "Other provider"
Bij telefoonnummer mag je 2 keer hetzelfde zetten, dat mag jou Scarlet nummer zijn.
Stefaand schreef:registrar : 192.168.1.1
proxy server: mijn remote fritzbox-account-address. https://xxxxxxxxxxxx.myfritz.net;123456
Proxy server = xxxxxxxxxxxx.myfritz.net geen https, geen poort (alleen het extern ip-adres of hostname).
Stefaand schreef:en ik vink aan " always register via an internet connection"
en ik vink ook aan " provider does not support REGISTER-fetch."
"always register via an internet connection" is alleen nodig indien een VLAN ingesteld staat bij Telephony, maar het kan geen kwaad.
"provider does not support REGISTER-fetch" niet aanvinken.

Dat zou moeten werken.
Jouw remote FritzBox wordt dus als het ware een "binnentoestel" van je FritzBox thuis (**620)
  • Jouw Scarlet VoIP lijn zal meebellen op de remote site.
    Als je vandaar wil uitbellen, zal je uitbellen net alsof je thuis bent.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb het opnieuw gedaan en OTHER PROVIDER geselecteerd, waardoor je onmiddellijk ook minder settings krijgt.
heb exact gedaan zoals je beschreven hebt.
De telephony checking heeft heel lang geduurd, maar toch krijg ik telephony check failed.
ik ben zeker van mijn username en paswoord dat ik in de remote site heb opgezet.
ik gebruik voor registrar de 192.168.1.1
en voor proxy server het fritzbox addrss zonder http:// en zonder poort nummer.

ok...en ook user number to register...
en ja ik krijg groen licht.
nu moet ik wachten tot dit weekend en daar een telefoon inpluggen in port 1
en dan testen of ik ook kan bellen en gebeld worden.

ik heb de remote call list open staan.
ik bel met de gsm naar mijn vast nummer van scarlet.
de telefoon rinkelt hier maar ik zie in de call list GEEN INCOMING call binnen komen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

- eens de call list "refreshen" ?
- op de remote site een telefoontoestel (FON1) instellen, zodat het "meebelt" met deze inkomende lijn (zelfs zonder toestel kan je dat al doen).
- gezien de remote site een "binnentoestel" is van thuis, moet je jezelf niet opbellen om te testen: bel gewoon het interne nummer van dit toestel (in principe **620), of bel de "algemene oproep" **9.
- proxy server is natuurlijk niet je remote fritzbox "my fritz" address, maar dat van thuis!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ja refresh ook gedaan.
maar ik zie geen incoming call verschijnen
de lijn is groen...dus is actief...

ja de telephony device on port 1 staat outgoing calls xxxxxx mijn telefoonnummer
en incoming calls "react to all numbers" .

misschien wordt de incoming call daar niet gelogd maar enkel op de andere fritzbox ?
En ja, als ik daarben in het weekend plug ik een analoge telefoon in en ga ik testen of ik kan naar buiten bellen en als ie mee"rinkelt".

nog een test, de IPPHONE staat met preselectie **620
als ik dat intik, dan krijg ik een bezettoon .... ik dacht via **620 te kunnen bellen naar de telefoon 1 op de remote fritzbox ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je hebt toch als proxy het adres gegeven van de Fritzbox thuis (niet van de remote Fritzbox)?

De test met **620 zou moeten werken.
User en paswoord moeten verschillend zijn.
Paswoord moet min. 8 tekens bevatten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

o ik dacht dat je als proxy altijd het adres van de andere fritzbox moest opgeven ...

dus voor alle duidelijkheid. Ik geef in de fritzbox in de ardennen als proxy het adres van de pritzbox in Aalter waar de scarlet telefoon aan hangt.
Dat is toch correct ? Want hij meot zich toch inloggen in de fritzbox waar de telefoon gedefineerd is (de scarlet telefoon) ?

ik heb nu 2 telefoonnummers toegevoegd op de site in de ardennen en 1 ervan is groen en actief.
die andere niet.
als ik die andere dan wegdoe, dan gaat de eerste (die groen was) ook offline en wordt grijs.
Heel bizar allemaal.
dus ik laat nu de 2 telefoonnummers staan, waarvan er 1 online is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Stefaand schreef:dus voor alle duidelijkheid. Ik geef in de fritzbox in de ardennen als proxy het adres van de pritzbox in Aalter waar de scarlet telefoon aan hangt.
Dat is toch correct ?
Ja inderdaad, dus niet de proxy van de "remote" FritzBox zoals je eerder aanhaalde (met remote begreep ik de Ardennen) :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ach Philippe,
ik heb al vanalles geprobeerd. Dat wil je niet weten.
maar het werkt niet goed.
In aalter hb ik een ip phone gedefinieerd met allow registration via internet. Een account met username en paswoord
en in de ardennen probeer ik er dus een link naar te leggen met username ne paswoord en met als registrar : 192.168.1.1 en als proxy het ddns adres van de fritzbox in Aalter.

Maar werkt niet hoor.

ik krijg alsmaar : The telephony check failed. Registration with the telephony provider failed. Check the account information you entered for telephony.

ik heb in REGISTRAR ook al eens de ddns naam van de fritzbox in Aalter gezet in plaats van 192.168.1.1
de allow registration from internet is aangevinkt in het ip device in Aalter.
en het telephone number in de ardennen daar gebruik ik other provider en het juiste username en paswoord.
ik begrijp het niet waarom het soms wel gaat en dan weer niet.
is niet logisch...

als ik als provider kies : SIP DDI LINE en dan hetzelfde invul maar moet dan ook DDI offset en switchboard extention gaan invullen....

als ik dat doe : dan maakt ie 2 telephone numbers aan....waarvan er 1 online gaat (groen).

ik begrijp er niets meer van .....
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ik ga even verder met testen.
in de event log van de fritzbox in de ardennen, die wil connecteren met de fritzbox in Aalter staat dus constant :

Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Waarom reageert de remote site niet ? Ik tik de juiste dns naam in.

Is het noodzakelijk de LINE SETTINGS te wijzigen ?

Use a separate connection (PVC) for Internet telephony

The information required for the separate telephone connection is supplied by your Internet provider.

Enter the values for the ATM settings.
VPI
VCI

Is account information required?
Yes
No

Select this option only if you do not require account data for the separate telephone connection.
Obtain the IP address automatically (DHCP)
Configure the IP address manually

Enter the protocol used
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw
IP address . . .
Subnet mask . . .
Default gateway . . .
Primary DNS se


of moet er op de remote fritzbox een port forwarding gebeuren of zo ?
ik krijg constant TIMEOUTS ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk dat je het te ver zoekt ....
Ergens maak je een foutje :)
Ik wil het gerust eens nakijken (via remote toegang) :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Philippe heeft het nagekeken via teamviewer en is er ook niet in geslaagd de remote telefoon te koppelen aan de telefoon thuis.
(Hartelijke dank aan Philippe !!!)
Op de fritzbox(remote) krijgen we telkens de foutmelding dat de fritzbox thuis NIET ANTWOORT.

Het gekke was ook, als philippe de SECURITY wou bekijken in de DIAGNOSTICs menu, dat die NIET te voorschijn kwam op de fritzbox thuis ?
Zou dat er iets mee te maken hebben ? BUG in de beta versie ?

De info over de fritzbox thuis is :

Fritzos : 06.98-48487 BETA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Misschien AVM eens contacteren? Die zijn gewoonlijk nogal behulpzaam.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ok...goed idee.
ik heb een ticket geopend bij hen en het probleem zo goed mogelijk proberen beschrijven.

en dit is hun antwoord :

Goedendag meneer ,

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.
Natuurlijk kunt u altijd een Beta-firmware gebruiken.
U kunt ons ook via het betreffende formulier via de Website
een feedback geven.
Helaas bieden wij geen support voor het gebruik van een beta-firmware.
In onze support wordt allen de actuele Firmware ondersteunt.
U kunt natuurlijk altijd weer de ondersteunde firmware inspelen,
Kijk hiervoor in de Handleiding die u bij het installeren van de beta ontvangen hebt.


Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jürgen Wienand (AVM Support)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Stefaand schreef:Het gekke was ook, als philippe de SECURITY wou bekijken in de DIAGNOSTICs menu, dat die NIET te voorschijn kwam op de fritzbox thuis ? Zou dat er iets mee te maken hebben ? BUG in de beta versie ?
Fritzos : 06.98-48487 BETA
Ik heb dat hier ook met de BETA.
Misschien wil AVM niet dat je weet via welke poort ze meekijken op hun Beta versies :-D .
Stefaand schreef:Helaas bieden wij geen support voor het gebruik van een beta-firmware.
In onze support wordt allen de actuele Firmware ondersteunt.
Dat is inderdaad zo, en staat in de voorwaarden die je moet aantikken voor je de Beta kan downloaden :-( .
Stefaand schreef:Philippe heeft het nagekeken via teamviewer en is er ook niet in geslaagd de remote telefoon te koppelen aan de telefoon thuis.
Inderdaad niet aan de praat gekregen, mijn reputatie als FritzBox goeroe naar de vaantjes :-( .

Ik heb Stefaand (en iedereen die een FritzBox heeft op meerdere locaties heeft) aangeraden om de FritzBoxen met elkaar te verbinden via een permanente LAN_LAN VPN. Hiervoor moeten echter de lokale netwerk ranges verschillend zijn, je moet dus één van beide Fritzen in een ander subnet steken (vb 192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24).
Ik begrijp de terughoudendheid voor deze oplossing, als je op beide locaties een uitgebreid netwerk hebt, met een aantal vaste IP adressen, die je dan stuk voor stuk moet aanpassen, maar die miserie is slechts éénmalig.
Via deze VPN kan je altijd toestellen op de andere locatie bereiken, geen Teamviewer nodig, of een PC die hiervoor moet blijven draaien, telefonie tussen beide is "intern" (via de VPN tunnel), off-site back-ups, enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

tja de mensen van support van AVM weten het ook niet hoe het komt.
het zou best kunnen dat het enkel over VPN gaat.
Maar ja het was het proberen waard.
Misschien kan het wel in de volgende release van de firmware ? Who knows ?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Hoi Stefaan,

In de discussie wou ik nog even vragen: heeft u uiteindelijk van Scarlet voor uw tweede verblijf de login gegevens gekregen?
Of heeft u EDPnet genomen?

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb de login gekregen...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”