Hoi,
Ik heb een aantal maanden terug mijn PPPoE login verkregen. Hiervoor is een technieker "langsgeweest"*. Deze interventie was gratis.
Nu wil ik bij mijn moeder, die net als ik Scarlet Trio klant is, eveneens een eigen router installeren. Zodoende belde ik zonet naar de helpdesk/technische dienst en daar kon ik na wat aandringen wel een technieker krijgen, maar die zouden we dan wel moeten betalen. Mijn argument dat dit bij mij enkele maanden terug gratis was, werd niet gehoord.
Is dit een aanpassing in de policy van Scarlet? Nog mensen die dit gemerkt hebben?
Wat moet ik nu doen? Morgen opnieuw bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg die wel wil meewerken? Andere Suggesties?
Alvast bedankt!
* De technieker belde toen omdat 'ie later ging zijn, heeft uiteindelijk de login gewoon doorgesmst. Moest 'ie niet tot bij mij komen. Zal wel niet volgens de regels geweest zijn, maar voor mij was het meer dan prima.
Technieker voor PPPoE login nu ineens betalend?
-
- Elite Poster
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Inderdaad, Scarlet heeft al bevestigd dat ze geen PPPoE login gegevens meer geven. Ik kan zelf geen bron meer vinden maar het zou me verbazen moest ik dat gedroomd hebben Misschien kan het nog wel via de technieker maar het is niet de bedoeling dat de klant PPPoE login gegevens krijgt blijkbaar.
edit: Beter geen technieker laten langskomen mocht dit correct zijn.
bron:
topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 1&start=80
edit: Beter geen technieker laten langskomen mocht dit correct zijn.
bron:
topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 1&start=80
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De huidige Scarlet policy (zie deze post) is, dat wachtwoorden onder geen enkel beding nog worden meegedeeld (om "privacy" redenen).JoWannes schreef:Is dit een aanpassing in de policy van Scarlet? Nog mensen die dit gemerkt hebben?
Alleen klanten die nog beschikken over Scarlet Internet ADSL (en dus een eigen modem hebben), kunnen hun wachtwoord opvragen via mijn.scarlet.be.
Dat jij - mits een betalende interventie - toch aan de login details (user/wachtwoord) zou geraken, zou een serieuze versoepeling zijn van hun huidige policy.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Wel... dat is teleurstellend. Had ik toen ook maar gelijk een technieker bij m'n moeder laten komen.
Dat wordt dubbel NAT dan maar. Jammer en zeker niet optimaal, maar oke, het werkt ook wel natuurlijk...
Bedankt voor de antwoorden!
Dat wordt dubbel NAT dan maar. Jammer en zeker niet optimaal, maar oke, het werkt ook wel natuurlijk...
Bedankt voor de antwoorden!