connectie straatkast defect?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

grr.. in het rijtje "frustraties"..

Na het onweer van afgelopen woensdag, met bijhorende blikseminslagen etc..) heb ik ineens geen DSL signaal meer. Fritzbox is perfect benaderbaar, maar de DSL infopagina geeft "geen verbinding".. Alsof mijn DSL kabeltje niet meer instak...

Ikke dus de mening toegedaan dat er iets kapot gegaan was in de modem... Ik neem die mee naar een collega, en daar blijkt het ding vandaag perfect te werken...

't IS 18u30: EDP is al lang naar huis, in 't weekend werken die mannen daar ook niet, dus zal't op zijn vroegst maandag zijn eer iemand in gang kan schieten.. Tegen dat Px dan nog eens de moeite neemt om e.e.a. te komen nazien in de straat zijn we weer een week verder..

Plezant: geen telefoon, geen internet, geen VPN voor 't werk (alhoewel... da's misschien niet direct een nadeel :) )
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Best alvast een ticket aanmaken, collega’s nemen dit morgen misschien wel op.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Best hopen dat er ook mensen van proximus op de straatkast zijn die er last van hebben, dan schiet proximus misschien dit weekend in gang.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

erger: PX heeft hier gisteren een halve dag in die rop bezig geweest.. Maar misschien enkel aan hun eigen deel gewerkt??

@joachim: ticket is aangemaakt (1803846). Ben nieuwsgierig welke vragen ze me eerst gaan stellen, of nutteloze akties ik moet doen :( Heb alvast aangegeven dat de modem ergens anders perfect werkt...


EDIT 17/06: Ticket staat "on hold" sedert zaterdag... Deze voormiddag dan maar zelf even gebeld... "de planningsdienst neemt contact met u op"...
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 383
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 153 keer

Hey, we hebben het ticket gisteren mee opgevolgd. De repair datum en tijdstip door Proximus moest bevestigd worden, vandaar ook dat ze je gisterenvoormiddag nog geen informatie konden geven. Er staat intussen een interventie gepland voor een Proximus tech:
start: 18/06/2019 12:30:00 end: 18/06/2019 16:30:00
internet, fiber & telephony
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Na een uur sleutelen in de ROP ( er blijken nogal wat poorten defect in die kast :)...) terug up and running..

Na een initiële TBF al netjes op 70/30. Hopelijk brengt DLM me terug naar mijn vroegere 100/30. 'k vond de isolatiewaarden van de kabel niet echt om over naar huis te schrijven, maar de tech zei dat die wel meevielen...

Code: Selecteer alles

copper analysis
CABLELENGTH = 125 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 4105 kOhm
AB_Insulation = 5727 kOhm
BA_Insulation = 5727 kOhm
AE_Capacitance = 10 nF
BE_Capacitance = 24 nF
AB_CAPACITANCE = 644 nF
Copper test type = AGW
Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

tdemeyer schreef:'t IS 18u30: EDP is al lang naar huis, in 't weekend werken die mannen daar ook niet, dus zal't op zijn vroegst maandag zijn eer iemand in gang kan schieten..
Nochtans hier na 6 minuten reactie, ... ;)
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Een mens moet de weg kennen hé :wink:

Edit: na +/- 1 uur nog een disconnect, en hopla we zitten al op 100/35... (was voorheen 100/30 :-o ) 't gaat rap tegenwoordig met DLM
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”