Bbox3 instellen edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Bianca2903
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 19:22

Sinds gisteren overgezet van proximus naar edpnet en natuurlijk problemen met opgestuurde modem van edpnet dus geen internet :) Had hier en daar al gelezen dat je dus de bbox3 kunt gebruiken en laat dat nu niet werken :( inloggevens kloppen volgens edpnet (heb vandaag een 10 min werkende internet gehad en ze konden dat zien) nu flikkert blauw lichtje al heel de dag (geen internet)
In modem internetverbing staat de status op “bezig verbinding te maken” inloggegevens staan erin en verder ken ik er niets van. Wat me wel opviel is dat ik verder kijk bij de ipadres, subsetmasker enz er niets ingevuld staat (modem)
Kan ik iets doen of gewoon afwachten tot post ooit de modem aflevert
Mvg
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Bianca2903 schreef:Kan ik iets doen of gewoon afwachten tot post ooit de modem aflevert
Mvg

Je zou de bblox3 kunnen resetten en je aanmeldgegevens opnieuw invullen. Dat is altijd een goed begin.

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ellen.html
Laatst gewijzigd door TanknaT 30 okt 2018, 20:43, in totaal 1 gewijzigd.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik had een test en label van EDPnet en daarbij heeft de technieker de oude (Obox 3) modem ook ineens ingesteld terwijl ik wachtte op mijn Fritz!Box.
Vergeet wel de @EDPNET niet in het username veld van de modem, heb zo ook even zitten sukkelen :lol:
Bianca2903
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 19:22

Dank je voor de reacties, de reset had ik al gedaan en de gegevens terug ingevuld . Edpnet zelf vond het ook vreemd dat ik na een dag wachten ineens wel internet had en 10 min later weer niets. Ga morgenvroeg nog eens proberen en hopen dat er een oplossing komt want vakantie en kind en geen internet is een ramp hahah
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Bianca2903 schreef:vakantie en kind en geen internet is een ramp hahah
Oei, dit is een noodgeval.

Vreemd dat het even gewerkt heeft.

Zou eventueel een slecht contact kunnen zijn in stekkers en draad van NPT2007 naar modem.
- vervang die draad eens en controleer of hij wel ver genoeg ingeplugd is in NPT2007 en modem. Je moet een klik(je) horen.
- zit er een filter in de NPT2007, verwijder die eens en steek de modemdraad rechtstreeks in de NPT2007. Natuurlijk op voorwaarde dat je geen vaste lijn van Proximus hebt

Kun je testen met een andere modem. Dit kan eventueel zelfs met een oude bbox2. Als je er zelf geen hebt, vraag eens na in je omgeving of je er eentje kunt lenen. Probeer het dan daar eens mee na het invullen van je Edpnet gegevens.

Tijdens de korte periode dat het wel werkte, heeft Edpnet dan je lijngegevens geristreerd. Was daar een afwijking op te zien.

Als dat allemaal niet werkt, dan zou je best Edpnet om een interventie vragen. Of je al dan niet de Fritzbox gebruikt die ze je verkocht hebben, is eigenlijk niet belangrijk. Het moet werken met elke goedgekeurde modem.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Bianca2903
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 19:22

Sorry voor de late reactie.
Ik ga de blauwe kabel eens nakijken , vaste lijn was lang geleden al opgezegd wegens nooit gebruiken. De edpnet dienst vond het idd zeer vreemd dat ik ineens wel/geen internet had en denkt dat er een zware beveiliging opstaat zodoende ik er terug afvloog.
Idd vakantie ramp en net gehoord dat post het in sorteercentrum kwijt is en slechtste geval volgende week dus modem ga krijgen hahah. Spijtig genoeg enkel telenet en orange modems te verkrijgen ga postje zetten voor een bbox ondertussen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Bianca2903 schreef:Sorry voor de late reactie.
Dat is geen probleem, zolang u maar achteraf weet te melden wat de oplossing voor het probleem is/was. Dat is tenslotte de bedoeling van het forum.
Bianca2903 schreef:Ik ga de blauwe kabel eens nakijken
Hiervoor kun je meestal elke willekeurige telefoon draad nemen. Ook de gewone telefoondraden die met een vaste telefoon worden meegeleverd.
Bianca2903 schreef: De edpnet dienst vond het idd zeer vreemd dat ik ineens wel/geen internet had en denkt dat er een zware beveiliging opstaat zodoende ik er terug afvloog.
Een zware beveiliging die het probleem zou veroorzaken. Hier kan ik nog wat van leren. Graag verneem ik van de deskundigen hoe dit mogelijk is.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Bianca2903
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 19:22

Ik had me voorgenomen om dat niet uit te zoeken want dan snap ik het helemaal niet meer :) telefonisch hulp gehad van een verdeler edpnet , userbase forumer, waarvoor nogmaals dank voor de tijd die hij erin heeft gestoken , maar het moch niet baten dus ga het laten rusten . Bpost gaat “normaal” leveren morgen volgen tracking code , dan kan dit op slot. Allen bedankt voor de hulp alleszins en moest ik te weten komen waarom die bbox3 zo moeilijk deed laat ik dat wel weten.
Mvg Bianca
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Laat ons eens weten hoe vlot het ging met de Fritzbox.
Uit bovenstaande vermoed ik een PPPoE probleem, en geen modem probleem :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bianca2903
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 19:22

Blijft bezig ... fritzbox aangekomen en nu compleet geen dsl verbinding meer ook niet meer op bbox3 wat wel heel de week was maar geen internettoegang.. er komt dinsdag een technieker ..we zullen er wel ooit uitkomen zeker al hangt het mijn voeten uit zo zonder internet tv te zitten hahah
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik had niet anders verwacht!
Het probleem dat jij hierboven beschrijft is een probleem met de lijn, niet met de modem.
EDPNet moet dit oplossen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”