Tip als EDPnet je geen xDSL kan geven vanwege graafwerken!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Beste,

Ik heb dit bij mijn zoon meegemaakt, EDPnet kon geen xDSL bieden want de kosten voor het graven waren ruim 250 euro.
Natuurlijk wou mijn zoon dit niet betalen, dit omdat Proximuis het GRATIS doet!!

Dus als je dit voor hebt, neem een Proximuis abbonement, die graven de volgende dag (over monopolie misbruik gesproken!), neem dat abbo voor 6 maanden.
Ga botweg het kortste aan dan ze hebben.
Daarna stap je over op EDP of welke andere provider dan ook.
Er zijn dan geen kosten.

Proximuis doet dit steeds....en een klacht bij de overheid over misbruik van hun monopolie leid steeds tot niks.
Ook liegen de Proximuis monteurs steeds over de oorzaak van een slechte leiding, tip: Vraag ALTIJD de kopie van de bon voor je iets tekent en teken ANDERS NIET!!! Want voor je het weet ben je 250 euro achteruit zonder dat het jouw of EDPnet hun fout is.

Meermaals meegemaakt.
Vertrouw NOOIT een Proximus monteur of helpdesk....vraag altijd uitleg en alles op papier alsook de meetwaarden.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geert-Jan schreef:Beste,

Ik heb dit bij mijn zoon meegemaakt, EDPnet kon geen xDSL bieden want de kosten voor het graven waren ruim 250 euro.
Natuurlijk wou mijn zoon dit niet betalen, dit omdat Proximuis het GRATIS doet!!
proximus doet het niet "gratis", ze nemen gewoon de kosten op zich, iets dat edpnet (en de meeste andere kleinere spelers) gewoon niet doen,
net omwille van wat jij aanhaalt: ze hebben geen garantie dat ze dat geld ooit terug zullen verdienen, want je kan na 6 maand weg (bij pxm is er dacht ik zelfs geen minimum duur meer).
en dat ze de volgende dag er staan om te graven is ook bijlange niet altijd waar (overigens zijn het meestal geen proximus lassers maar onderaannemers)

lastly: geen idee of je zoon gewoon een huis gekocht heeft zonder te kijken of de nutsvoorzieningen allemaal aanwezig waren, of zelf heeft gebouwd zonder erover na te denken, maar als je een aansluiting op het kopernet correct en tijdig aanvraagt (meestal samen met gas/elektra/water) dan kost het 90 euro en ben je normaal gesteld.
(geen idee of het voor renovatie een andere prijs is, maar als alles correct voorzien is vermoed ik van niet)
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Splitter schreef:
Geert-Jan schreef:Beste,

Ik heb dit bij mijn zoon meegemaakt, EDPnet kon geen xDSL bieden want de kosten voor het graven waren ruim 250 euro.
Natuurlijk wou mijn zoon dit niet betalen, dit omdat Proximuis het GRATIS doet!!
proximus doet het niet "gratis", ze nemen gewoon de kosten op zich, iets dat edpnet (en de meeste andere kleinere spelers) gewoon niet doen,
net omwille van wat jij aanhaalt: ze hebben geen garantie dat ze dat geld ooit terug zullen verdienen, want je kan na 6 maand weg (bij pxm is er dacht ik zelfs geen minimum duur meer).
en dat ze de volgende dag er staan om te graven is ook bijlange niet altijd waar (overigens zijn het meestal geen proximus lassers maar onderaannemers)

lastly: geen idee of je zoon gewoon een huis gekocht heeft zonder te kijken of de nutsvoorzieningen allemaal aanwezig waren, of zelf heeft gebouwd zonder erover na te denken, maar als je een aansluiting op het kopernet correct en tijdig aanvraagt (meestal samen met gas/elektra/water) dan kost het 90 euro en ben je normaal gesteld.
(geen idee of het voor renovatie een andere prijs is, maar als alles correct voorzien is vermoed ik van niet)
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, al was het dan wel met Scarlet. Die hebben voor €99 installatie + activatiekosten het trottoir van m'n huis tot aan de kast opengesmeten om de kabel te vervangen, ok het was dan wel maar 15m.

Dit proces heeft indertijd een 2-tal maand geduurd van bestelling tot werkelijke aansluiting. +Dan nog eens 2 weken vooraleer ze de put hebben dichtgemaakt.

Is maar een tip in het geval Proximus geen acties heeft lopen voor installatie.
:banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dus als er geen aansluiting is (of vernield tijdens verbouwingen), dan doen zowel Proximus als Scarlet een volledige aansluiting?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zou me niet verbazen, ik stak bij renovatie een smarttube, bij aansluiting staken ze er een nieuwe koperdraad naast. Ik betaalde wel maar 90 en omdat ik abo nam gratis.
De NTP voor binnen had ik ook, hebben ze ook niet gebruikt maar zelf gestoken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Twee mogelijkheden:
1) Je huis aansluiten op het Proximus-netwerk zonder abonnement, dat heet "vooraanleg": 90 euro via Proximus: https://www.proximus.be/nl/id_cr_buildi ... ouwen.html
2) Je neemt een abonnement: Scarlet en Proximus sluiten nieuwe abonnees aan volgens de voorwaarden die je bij de bestelling krijgt. Kan dus volledig gratis zijn of je betaalt alleen een activeringskost.

Als je zelf iets installeert, bijvoorbeeld een smarttube, dat kies je sowieso voor een vooraanleg. Dan moet je de Proximus-richtlijnen nauwgezet opvolgen op https://proximus.be/bouwen
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”