Ervaring overstap DOmmel -> EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Na maanden lang last te hebben van dat mijn internet op een willekeurig moment wegvalt voor een paar seconden, elke keer dat dit gebeurde werd ik gek aangezien Dommel geen support hiervoor wou bieden. Ik had eindelijk besloten om over te stappen naar EDPnet en zag dat fiber beschikbaar was op mijn adres, dus heb ik dan ook de fiber XL pack genomen :-)

10/09/2018 Fiber XL pack besteld en easy switch gegevens ingevuld. Technieker van Proximus zou 27/09/2018 langskomen in de morgend.

14/09/2018 Gegevens gekregen voor telefonie en internet.

25/09/2018 Nieuwe fritzbox 7490 gaan afhalen bij bpost.

27/09/2018 Technieker was aanwezig om 9u, was een zeer vriendelijke persoon die van alles had uitgelegd en was dan klaar tegen 12u, de rest zou aan EDPnet liggen om mijn lijn actief te krijgen. Had ook gekozen voor mijn installatie achteraf zelf te doen om wat geld te besparen. Ik had mijn login gegevens ingevuld in de nieuwe fritzbox 7490, maar kon nog niet online omdat mijn lijn nog niet actief was. Oke ja, nog even gebruik maken van Dommel dan maar :?

01/10/2018 Rond 10:00 had ik gemerkt dat er internet aanwezig was en had meteen de snelheden waarvoor ik gekozen had:
Afbeelding

Mijn ervaring tot nu toe met EDPnet is heel aangenaam geweest. Elke keer dat ik gebeld had met een vraag waren ze altijd straight to the point en kreeg ik dan ook een deftig antwoord in vergelijking tot Dommel die steeds maar met smoesjes aankomt. Heb zeker geen spijt dat ik de overstap heb gemaakt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Netjes! In welke gemeente/stad maak je gebruik van hun FTTH?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Netjes! In welke gemeente/stad maak je gebruik van hun FTTH?
In Antwerpen, Deurne.
2hactec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 maa 2008, 01:06
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Op 07/10/2018 ook de bestelling gedaan voor de overstap van Dommel naar EDPnet (met Easy Switch) maar omdat we een foutje in ons emailadres hadden doorgegeven kregen we geen bevestigingsmail van EDPnet.
Daags nadien 08/10/2018 via de chat functie even met de supportdienst van EDPnet hierover gecommuniceerd en alles werd opgelost.
2 uurtjes later werd mijn verbinding verbroken met Dommel en Ik kon de inloggegevens van EDPnet ingeven in de modem (FB7490) en was ik al verbonden via EDPnet.

Besluit:
1) Supersnel en eigenlijk zonder problemen is de overgang gegaan.
2) Een zeer vriendelijke en behulpzame support (medewerker Evert) via de chat functie.

Knappe service !
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Hier is het wat minder vlot aan het gaan.

Op 12/09 heb ik VDSL XL besteld op de website van Edpnet met overstap van Dommel met Easy Switch.
Op 17/09 krijg ik de logingegevens van Edpnet telephony
Op 01/10 krijg ik bericht dat ik het CID-nummer nog nodig hebben. Ik had blijkbaar enkel het easyswitch id ingegeven zonder het CID. "Intussen wordt uw bestelling 'on hold' geplaatst."
Ik heb dan onmiddellijk geantwoord met het CID nummer.
Op 02/10 "Wij hebben de nodige actie ondernomen om uw bestelling xxx op adres xxx opnieuw aan te vragen. Van zodra wij de activatiedatum ontvangen, wordt u verder op de hoogte gebracht."
Het staat sindsdien op "Afwachten oplevering"

Mijn overstap van Dommel naar Jim Mobile gaat vlotter.
Op 05/10 heb ik de simkaart aangevraagd met overzetting nummer
Op 09/10 krijg ik de mail "Je nieuwe JIM Mobile simkaart is verstuurd"

Het zal wel allemaal in orde komen. Vaarwel Domnel, ik was klant sinds 2007.
edit: Alles is in orde intussen, ik zit nu al een maand bij Edpnet.
Laatst gewijzigd door dweezil 07 nov 2018, 17:06, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”