DSL info

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit hier al enkele maanden met het feit dat mijn snelheid door dlm niet omhoog word gebracht (blijkbaar veel voorkomend zo te lezen) :-) .
Ik heb dit in het verleden nogal voor gehad en toen heeft een vriendelijke forumgebruiker mij geholpen. Maar nu is het terug gedaald van 80/40
naar het huidige. Ik heb al een ticket geopend bij edpnet waar ik moet wachten tot wanneer de dlm terug voorbij komt. Dit is ondertussen gebeurd met weinig of geen verbetering. Mijn lijn heb ik zelf niet aangepast. Mocht iemand ideeën hebben wat ik hiervoor moet doen , zelf een lijntest opstarten ofzo. Ik heb enkele schermafbeeldingen bijgevoegd met wat grafieken. Een afbeelding zegt zo veel meer :P
Alvast dank.
17072018.JPG
dsl info.JPG
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

capman schreef:Een afbeelding zegt zo veel meer :P
Op voorwaarde dat je de juiste afbeelding post :-D
Volgens de 2de afbeelding zat je op 23/7 met een upload van 20 mbps (sedert 17/7)
De eerste afbeelding is dus de situatie van voor 17/7 ?

Je kan DLM een duwtje geven, door zelf een lijntest te doen (0800 22424)
Maar dan val je wel terug op het basisprofiel (zone 2 = 50/15), waarna DLM je terug gaat proberen te verhogen.

De waarden die je ooit hebt gehad (80/40) zullen er wel niet meer in zitten :(
Ik zie 85/30 wel voor (theoretisch) mogelijk.

Maar misschien moet je wel leren leven met die 60/20 die ju nu hebt (en een stabiele sync), beter dan een hogere snelheid en een onstabiele lijn :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
capman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2014, 08:49
Locatie: Beveren-waas
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de reactie. Dat klopt wat betreft de afbeelding :-D De eerste was diegene die ik ook naar edpnet had verstuurd en voordat dlm langskwam. De andere is van vandaag (24-07).
Ik denk dat ik het hier dan maar mee laat. Ik heb geen zin om terug op een basisprofiel te vallen :-( .
Wat is de reden dat je denkt dat ik niet hoger zou komen denk je.
Mijn attainable throughput = 104735 / 38676 , is dit te weinig voor hoger dan 80 te komen ? Of zijn er andere factoren die hierbij een rol spelen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

capman schreef:Wat is de reden dat je denkt dat ik niet hoger zou komen denk je.
Ik zei toch dat ik 85/30 voor "mogelijk" acht.
Maar ik ben voor een meer pragmatische approach:
  • - aanvaard die 60/20 als een goede snelheid, wat je meer krijgt (max 85/30) is een bonus :-)
    - en liever een goede stabiele 60/20 sync, dan een twijfelachtige 85/30 met onderbrekingen
capman schreef:Ik heb geen zin om terug op een basisprofiel te vallen :-( .
Dat moet je ervoor over hebben als je DLM terug een duwtje wil geven
Je komt eerst op 50/15, maar na enkele weken zal je waarschijnlijk terug op 60/20 komen (of eventueel hoger) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik zou met deze waarden toch een lijntest proberen. Je SNR is voor up en down nog ver van het beoogde doel (10), mij lijkt de voorspelling van Philippe een haalbare kaart. Ik heb een lijn in beheer met deze waarden, met een hoger resultaat terwijl de waarden niet allemaal minder zijn. De lijn in kwestie is zeer stabiel. Alleen de line attenuation is bij jou wat hoger maar ik zou het toch proberen.

Code: Selecteer alles

Negotiated Connection Properties
Receive Direction	Send Direction
Max. DSLAM throughput	kbit/s	85000	35000
Min. DSLAM throughput	kbit/s	32	0
Attainable throughput	kbit/s	99183	40198
Current throughput	kbit/s	84998	34999
Seamless rate adaptation		off	off
 			
Latency		fast	fast
Impulse Noise Protection (INP)		32	42
G.INP		on	on
 			
Signal-to-noise ratio	dB	14	8
Bitswap		on	on
Line attenuation	dB	12	13
 			
Profile	17a		
G.Vector		full	full
 			
Carrier record		A43	A43
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Als ik de waarden uit de FB van TS zie, ga ik ook in de richting van 85/30 denken. Heel misschien 85/35 want DLM is iets soepeler geworden. TBF starten dus.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”