Het lijkt op het eerste gezicht verwarrend, maar ik Interpreteer het als volgt:
De contractduur is niet wettelijk bepaald, maar "overeengekomen" tussen de provider en de klant. In jouw geval dus 12 maand.
Daarop komt de wettelijke bepaling dat je (als particulier) een contract na 6 maanden kostenlooskan opzeggen.
Je hebt dus een contract van 12 maand dat je na 6 maanden zonder kosten kan opzeggen?
Uitzonderingen:
- de wet geldt alleen voor particulieren, dus niet voor b2b. Business partners moeten niet "beschermd" worden, zij kunnen met elkaar afspreken wat ze willen, en worden geacht dat ze de consequenties van hun aangegane verbintenissen kennen.
- in geval "gratis" hardware inbegrepen was, kan de provider de betaling vragen van het niet afgeschreven gedeelte
Helpdesk is hier verkeerd vrees ik, als particulier heeft u het recht om na 6 maanden kosteloos op te zeggen, onafhankelijk van het abonnement. Vanzelfsprekend zijn 99% van deze abonnementen afgesloten met zakelijke klanten, bij hun is de termijn 12 maanden.