snelheden 35/30

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik terug een actieve VDSL lijn en klant bij Edpnet. 6 maanden ervoor heb ik de lijn gebruikt en laten opzetten door Scarlet en dat ging eigenlijk best wel ok. Nu dus eindelijk klant geworden bij Edpnet, ook daar ging de opzet helemaal volgens het boekje.
Nu blijft wel nog een probleempje, namelijk de snelheid. DLM is op dit moment wel nog actief. Ik krijg ook onderstaande waarden. Ik maak gebruik van een b-box 3V+ 'proximus' modem.
Ik heb reeds verschillende setups uitgeprobeerd. PPPoe op de modem uitgeschakeld en via een Edgerouter de PPPOE sessie laten opbouwen. PPPoe ingeschakeld. Alle verbindingen zijn getest met gigabit ethernet verbindingen tussen desktop, laptops, routers, en modems.

Maar, de te verwachten download snelheid wordt niet gehaald. Hiervoor loopt al een ticket bij de provider, morgen 'passeert' de DLM nogmaals.
De download topt af bij ongeveer 35Mbit download. De upload haalt bijna hetzelfde iets meer dan 30Mbit
Bij de vorige actieve VDSL provider haalde ik vlotjes hun limieten (50Mbit down en 10Mbit up)

Ik vind deze wel een vreemde waarde ? Of is dit een parameter die verkeerd uitgelezen wordt door de Sagem tool ...
Modem vectoring compatible: no
Is dit een gekend verhaal ? Ik hier links en rechts verhalen van VLAN of DSLAM capaciteit of heeft dat er weinig mee te maken ?

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   85.000 kbps
Upstream current bit rate:     35.000 kbps

Downstream max bit rate:       98.916 kbps
Upstream max bit rate:         48.117 kbps

Downstream attenuation:        17,5 dB

Downstream noise margin:       10,7 dB
Upstream noise margin:         15,2 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    no
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            450 m

Proximus profile name:         85/35
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Vlan capaciteit op je LEX kan er idd mee te maken hebben. Ticketje openen bij EDPnet en dat komt wel in orde!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

keerekeerweere schreef:
Modem vectoring compatible: no
Ik vind deze wel een vreemde waarde ? Of is dit een parameter die verkeerd uitgelezen wordt door de Sagem tool ...
Ziet er inderdaad een verkeerde uitlezing uit (zal niets te maken hebben met je probleem, gezien de goede lijnwaarden (die je niet kan krijgen zonder vectoring)
keerekeerweere schreef:Is dit een gekend verhaal ? Ik hier links en rechts verhalen van VLAN of DSLAM capaciteit of heeft dat er weinig mee te maken ?
Heeft er waarschijnlijk alles mee te maken.
Met jouw lijnwaarden moet je dus gemakkelijk die 85/35 halen (in de praktijk ca 82/33).
Zoals de vorige poster schreef: vraag aan EDPNet om de VLAN capaciteit op jouw LEX te verhogen, dat gaat zeer flexibel bij EDPNet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Bedankt voor de info. Via het openstaande support ticket heb ik vandaag de melding gekregen dat er bijkomende VLAN capaciteit zal voorzien worden, die zou binnen een paar dagen actief worden.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Is nu al stuk beter dankzij de VLAN capaciteit interventie.
Ik zit boven de 70Mbits down en boven de 30MBits up, misschien dat de DLM (automatisch) nog wat kan verbeteren...
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”