voip wachtwoord en myedpnet algemeen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik was vandaag mijn wachtwoorden eens aan het opfrissen/veranderen met KeePassX en wou het voip wachtwoord voor Edpnet ook eens aanpassen, maar dat gaat blijkbaar niet in de configuratie in myedpnet? Iemand een idee hoe je dat zelf doet?
Het gekozen wachtwoord dat ik van Edpnet destijds heb gekregen voldoet niet meer aan mijn eigen opgelegde eisen. Ik zou het een beetje lullig vinden mocht ik er een ticket voor moeten aanmaken.

Nu ik toch in myedpnet bezig was, viel mijn oog op de lijnsettings dat een profiel van 85/35 aangeeft, terwijl mijn actief profiel wel degelijk 100/35 is.
seriewoordenaar007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 maa 2018, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Die vraag heb ik hen gesteld via een ticket nog vóór mijn VDSL2-aansluiting operationeel was, en dit was hun antwoord :
Uw radius gegevens (inloggegevens internet/telefonie) kunnen wij echter niet aanpassen. Dit doordat deze gegevens automatisch worden toegewezen door ons netwerk, en deze dienen ter identificatie van uw lijn. Indien wij deze zouden aanpassen dan riskeert u volledig offline te vallen.
:|
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen. :banana:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

mmm ik ga dan toch een ticket indienen. Dat wachtwoord moet van mij zijn :)

Maar eigenlijk de radius server gaat over de pppoe verbinding en heeft eigenlijk niks te maken met de voip gegevens. Het gaat mij heel duidelijk over het SIP paswoord, niet over de xDSL gegevens dus.
seriewoordenaar007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 maa 2018, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Ik wilde zowel gebruikersnaam als wachtwoord bij de Internet- én VoIP/SIP-connectie naar mijn hand kunnen zetten.
Bij EDPnet gunnen ze je dat niet voor de PPPoE-gebruikersnaam, en evenmin voor het VoIP/SIP-wachtwoord.
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen. :banana:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Klopt. In antwoord op mijn ticket heb ik bericht gekregen dat het klanten niet toegestaan is het SIP wachtwoord te wijzigen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”