EDPnet & TR69

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

philippe_d schreef: [*]Je kan ook instellen dat SIP calls vanuit je eigen netwerk geblokkeerd worden (Telephony > Line Settings > Prevent use of internet telephony from the home network). Hiermee voorkom je dat bijvoorbeeld schadelijke software vanuit jouw PC een SIP verbinding maakt.
Toestellen die je zelf ingesteld hebt als "Telephony Devices" worden natuurlijk niet geblokkeerd.
[*]Tenslotte kan je ook instellen dat de FritzBox toegang tot buitenlandse bestemmingen blokkeert, van zodra een "abnormaal" aantal buitenlandse gesprekken vastgesteld worden (Telephony > Line Settings > Limit the number of calls to foreign numbers).
Je krijgt hiervan een mail vanuit de FritzBox, waarna je de blokkering manueel terug moet annuleren.[/list]
Philippe,

op 7490: Ik kan het niet meer reproduceren, maar ik had de indruk dat 'by default' onderaan deze pagina de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)' aangevinkt is, maar geen correcte waarden bevat. Zodra je iets wil wijzigen en opslaan op deze pagina maakt de FB inderdaad van zijn neus dat er nog een usernaam dient ingevuld te worden. Even de boel afvinken (de extra in te vullen opties verdwijnen dan) en dan lukt het perfect.

De tweede optie zie ik niet op mijn 7490, ik vermoed dan ook dat dit een feature is die op een toekomstige firmware versie staat?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:@joachim

Wie zijn dan degene die dit in het Engels schrijven?
Dat maakt toch niet uit. Door in het Engels te schrijven is iedereen in 1 post geïnformeerd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat zijn soms Nederlandstalige collega's, soms Franstalige, soms Engelstalige, dat hangt af van de situatie.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

philippe_d schreef: [*]als je toch af en toe naar het Europees buitenland of naar US/Canada, kan je de andere bestemmingen blokkeren, zoals 002 (Afrika), 005 (Zuid-Amerika), 006 (SE Asia), 007 (Rusland), 008 (Far east), 009 (Middle East).
Krijg hier ook de melding: This outgoing telephone number has already been blocked in the configuration. als ik bij outgoing calls 'intercontinental' kies, er komt dan standaard '001, 002, 005, 006, 007, 008, 009' te staan waar je niets aan kan wijzigen.
Als je dan bevestigt met 'Ok' verschijnt die melding.
Ik kan niet vinden waar er andere gelijkaardige instellingen zijn waardoor dit niet werkt.
philippe_d schreef: [*]Tenslotte kan je ook instellen dat de FritzBox toegang tot buitenlandse bestemmingen blokkeert, van zodra een "abnormaal" aantal buitenlandse gesprekken vastgesteld worden (Telephony > Line Settings > Limit the number of calls to foreign numbers).
Je krijgt hiervan een mail vanuit de FritzBox, waarna je de blokkering manueel terug moet annuleren.
Die optie kan ik niet vinden, is dat typisch voor bepaalde FB types?
Heppie NY!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boonpwnz schrijft: Wie zijn dan degene die dit in het Engels schrijven?

...de ''russen'' natuurlijk :-D

Mod - Laat ons aub hier stoppen met de taal discussie, volledig off-topic
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

tdemeyer schreef:op 7490: Ik kan het niet meer reproduceren, maar ik had de indruk dat 'by default' onderaan deze pagina de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)' aangevinkt is, maar geen correcte waarden bevat. Zodra je iets wil wijzigen en opslaan op deze pagina maakt de FB inderdaad van zijn neus dat er nog een usernaam dient ingevuld te worden. Even de boel afvinken (de extra in te vullen opties verdwijnen dan) en dan lukt het perfect.
'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)' moet natuurlijk altijd uitgevinkt staan:
voor EDPNet moet er namelijk geen aparte sessie lopen voor telefonie (gaat over internet).
tdemeyer schreef:De tweede optie zie ik niet op mijn 7490, ik vermoed dan ook dat dit een feature is die op een toekomstige firmware versie staat?
Dat zou kunnen, ik gebruik de 06.98-56435 BETA

PS
Het probleem met de "extreem gemakkelijke wachtwoorden" die de oorzaak was van de recente problemen bij EDPNet, zou er niet geweest zijn indien iedereen de laatste Firmware zou gebruiken. Sedert Firmware 06.83 is dat namelijk niet meer mogelijk.

De tijdrovende (en geld kostende) approval procedures van Proximus zorgen ervoor dat wij hier altijd verouderde Firmwares moeten blijven gebruiken, met de bijhorende security risico's :-( .

Binnenkort komt de Fritz!OS 7 uit, ik hoop maar dat die héél vlug gecertificeerd wordt, zodat straks iedereen gemakkelijk kan updaten.

In afwachten hiervan zou ik iedereen aanraden om up te graden naar Fritz!OS 06.84 (en hierbij niet vergeten om "use previous driver" aan te vinken) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

seriewoordenaar007 schreef:Welke ook de instelling is bij My EDPnet - uitgaande internationale gesprekken blokkeren of niet - die Fritzbox beweert steevast "This outgoing telephone number has already been blocked in the configuration.", m.a.w. die instelling is met geen mogelijkheid in te stellen in mijn Fritzbox 7430.
Ik heb dit ook voor op mijn 7490. Identieke foutmelding. En mijn call handling-> call blocking list is maagdelijk leeg :)

Bug in de firmware 6.52???
seriewoordenaar007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 maa 2018, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

De aanbeveling om "Prevent use of Internet telephony from the home network" aan te vinken werkt niet zoals beweerd; als ik dat doe dan werken geen enkele van mijn gratis SIP-adressen (bij antisip.com, ippi.fr, sip2sip.info, linphone.org en opensips.org) in de geregistreerde IP-telefoon MicroSIP Lite, enkel deze die de SIP-server in de Fritzbox zelf benut doet het dan nog. Dit niettegenstaande er bij die instelling wordt gemeld dat IP-telefoons die in de Fritzbox werden geregistreerd ongemoeid worden gelaten... Niet dus.
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen. :banana:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

philippe_d schreef:Het probleem met de "extreem gemakkelijke wachtwoorden" die de oorzaak was van de recente problemen bij EDPNet, zou er niet geweest zijn indien iedereen de laatste Firmware zou gebruiken. Sedert Firmware 06.83 is dat namelijk niet meer mogelijk.
En wat ge je doen met bijvoorbeeld de 7360 v1? Die blijft steken op de 06.3x. Het toont nog maar eens aan hoe belachelijk heel dat certifiëringsgedoe is van PX. Een oude "brakke" firmware wordt getolereerd :bang:.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”