Ervaring nieuwbouw aansluiting EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Donkey
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2018, 07:42

Long time lurker, first time poster.

Naar aanleiding van de relatief positieve ervaringen op deze website heb ik op 07/06/2018 mijn bestelling geplaatst voor een VDSLxl abonnement met Fritzbox 7490, welke ik gisteren aan een postpunt ben gaan afhalen (levering was op 15/06/2018 maar het pakket was pas op 16/06 op het postpunt beschikbaar).

Bij het openen van de doos viel mij op dat de verzegeling al doorgesneden was, er kleine vliegjes(denk ik?) in de doos zaten, vingerplekken en schaafplekken op het toestel staan.

Hoewel deze niet heel opzichtig zijn, vraag ik me af of edpnet tweedehands of refurbished toestellen verkoopt. Een gebruikt toestel kan immers schade bevatten waar ik natuurlijk zelf niet voor wil opdraaien. Ik kan dit niet direct vinden op hun website, vandaar mijn forumpost. Wat is jullie ervaring hiermee? (ticket werd hiervoor reeds aangemaakt)

Kan dit ergens nagekeken worden? Ik zou dit graag op relatief korte termijn willen weten aangezien het herroepingsrecht na 14 dagen vervalt. Ik neem aan dat dit in het slechtste geval na bestelling is, dus voor 21/06). De informatie hieromtrent is niet beschikbaar op https://www.edpnet.be/nl/conditions/ver ... recht.html aangezien deze url (die in de bestellingsmail staat) naar een 404 gaat. Via de search op de Support site kan ik ook niets terugvinden onder de noemer verzakingsrecht, herroepingsrecht of 14 dagen. Weet iemand hier de link hiernaar op de edpnet website? Ik zou het bizar vinden dat ik hiervoor als consument in het Burgerlijk Wetboek moet gaan zoeken (ik weet dat we verondersteld worden dit te kennen).


edit dd. 21/06 - titel gewijzigd
Laatst gewijzigd door Donkey 21 jun 2018, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Voor de prijs van 149 euro moet dat vanzelfsprekend een nieuwe modem zijn.
In principe zie je dat bij de bestelling: 2 jaar garantie = nieuwe goederen, 1 jaar garantie is tweedehands goederen

Meer info:
https://www.edpnet.be/nl/conditions/her ... recht.html
https://www.edpnet.be/nl/conditions/alg ... n.html#p12

Tweedehandsprijzen voor de Fritz!box 7490 zitten in principe onder de 100 euro: https://www.marktplaats.nl/
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik denk dat EDPnet een defecte modem of hun uitleenmodem verwisseld hebben met een nieuwe. Of AVM heeft een foutje gemaakt.
Gewoon even laten weten bij EDPnet met eventueel een foto, waarschijnlijk sturen ze wel een nieuwe en een retourlabel.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mijn excuses voor de late reactie, dit kan inderdaad niet, dit moet ergens fout gelopen zijn. Gelieve contact op te nemen met onze commerciële dienst en we vervangen de router asap.
Donkey
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2018, 07:42

Huidige stand van zaken:

Ik heb een nieuwe sealed fritzbox 7490 ontvangen.
De technieker (proximus) is deze voormiddag langsgeweest. Heeft aan de "kast", het intro punt in de gemeenschappelijke berging en in mijn prive berging (plaatsing NTP2007) gewerkt.
Hij heeft mij laten zien dat de verbinding "naar Brussel" in orde is.

Installeren van de Fritzbox is redelijk straight forward echter met knipperend lampje bij het powerknopje.

Na contact met EDPnet zou een nieuwe modem nodig zijn. Na een tweede contact zou er een probleem zijn tussen het punt in de gemeenschappelijke kelder en mijn privéberging. Checkup kost € 121,-. Dan vraag ik me wel af wat het nut is van het plaatsen van die NTP2007 box is. Ik begrijp dat ze geen werken(lees: plaatsen van kabels) doen tussen mijn privé berging en het gemeenschappelijk punt maar een check of alles wat ze monteren effectief iets doorgeeft...

De laatste keer dat ik zoveel moeite moest doen om voor iets te betalen was 15 jaar terug met proximus :lol: .

Volgens de website van edptnet heb ik tot vandaag om kosteloos op te zeggen. Wat zouden jullie doen? Wel een beetje flauw dat de datum van installatie altijd (bij mijn registratie in ieder geval) pas net na 14dagen zou kunnen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vraag mij af, of jij wel hulp wilt voor je probleem :-( .
Dit is nu je 2de post, en bij elk van je posts is de voornaamste vraag hoe je van je verzakingsrecht gebruik kan maken.
  • - zoek je hier nu hulp voor je probleem?
    - of zoek je hier nu advies hoe je van EDPNet af kan geraken?
Gezien je een goed overwogen beslissing hebt genomen om een VDSLxl abonnement te plaatsen bij EDPnet, neem ik aan dat je bij EDPnet wilt blijven, en je probleem wil opgelost krijgen?
In dit geval hebben we wat meer informatie nodig ...
- Hij (de Proximus technieker) heeft mij laten zien dat de verbinding "naar Brussel" in orde is.
- Installeren van de Fritzbox is redelijk straight forward echter met knipperend lampje bij het powerknopje
Dit bevestigt dat er een VDSL2 signaal op jouw lijn aanwezig is.
Het knipperend powerlampje duidt aan dat je nog geen PPPoE verbinding hebt met EDPNet.

Kan je eens wat info geven uit de FritzBox?
  • - heb je een DSL sync (hoeveel) ?
    - Wat zeggen de logfiles (in verband met PPPoE) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Donkey
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2018, 07:42

De reden waarom mijn vraag van het verzakingsrecht terug blijft komen is omdat ik hier zelf nog nooit gebruik van gemaakt heb en dit correct wil doen. Zoals ik tegen de mensen van EDPnet aangegeven heb, vind ik het zonde dat deze termijn niet langer is zodat ik eventueel, zoals voorgesteld, een andere modem kon proberen of hier op het forum de tips voor verdere troubleshooting kon toepassen.

Over EDPnet zelf kan ik niets slecht zeggen. De klantendienst en manier/snelheid van afhandelen van tickets is super. Het spijtige vind ik dat ik de beslissing van opzeg in een paar uur heb moeten maken doordat de dag dat de technieker op bezoek komt gelijk is aan de laatste dag van de herroeping. Omdat er bijgevolg € 121,- bijkomt en hierdoor nog geen zekerheid is van een werkende installatie is mijn keuze (in mijn opzicht) vanzelfsprekend.

Ik zou mensen die twijfelen aan EDPnet zeker doorgeven het te proberen. Het aanbod voor mensen die geen tv via decoder kijken is in mijn opzicht het beste. Daarom dat ik er in de eerste plaats ook voor gekozen heb.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Antwoord even op de onderste vragen van Philippe.
Ik veronderstel dat je een werkende installatie wenst

Vermits Hij (de Proximus technieker) heeft mij laten zien dat de verbinding "naar Brussel" in orde is, zit het probleem waarschijnlijk in de laatste meters.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

rmag schreef:Ik veronderstel dat je een werkende installatie wenst
Blijkbaar niet, hij wenst zijn bestelling te annuleren :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”