Help => Overschakelen van Proximus naar EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Fay
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21:32
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hey iedereen,

Ik woon momenteel in Brussel en verhuis vanaf 1 juli naar Merchtem.
Ik ben al jaren klant bij Proximus enkel voor internet met nog een Internet Comfort abonnement dat ondertussen niet meer bestaat voor nieuwe klanten.
De huidige huurder van het appartement waar ik in ga trekken heeft Telenet, nu ik zou graag van de gelegenheid willen gebruik maken om over te schakelen naar VDSL XL van EDPnet.
Hoe kan ik best chronologisch te werk gaan om vanaf 1 juli of in de dagen daarop volgend internet via EDPnet te hebben zonder al te veel miserie of omslachtige procedures ?
Ik had graag gewenst dat de overstap vlekkeloos verloopt, maar dat is helaas niet altijd het geval ongeacht de provider.
(Ik heb momenteel een Box 3 maar die ga ik inleveren en ik ga een Fritzbox 7490 aanschaffen)

Bedankt voor jullie input,
Grtn,
Fay
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Telenet = coax; dus de 1e vraag is of er in het appartement reeds een (eventueel niet gebruikte) Proximus telefoonaansluiting voorhanden is (telefoonkabel & NTP2007 netwerk teminatiepunt)
indien niet is er misschien reeds een 1e probleem om 01/07 te halen

misschien best een bestelling bij EDPnet doen voor aansluiting uiterlijk woensdag 27/06 of donderdag 28/06 op voorwaarde dat onderstaande test op adres positief is
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

uw Proximus internet opzeggen met ingang van 01/07 (uw e-mailadressen blijven tot 18 maanden nadien door u raadpleegbaar)

P.S.
ik ga ervan uit dat u op dit ogenblik geen telefoonlijn hebt bij Proximus (anders misschien best easyswitch-procedure gebruiken om uw telefoonnummer te behouden)
Fay
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21:32
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

M_016 schreef:Telenet = coax; dus de 1e vraag is of er in het appartement reeds een (eventueel niet gebruikte) Proximus telefoonaansluiting voorhanden is (telefoonkabel & NTP2007 netwerk teminatiepunt)
indien niet is er misschien reeds een 1e probleem om 01/07 te halen

misschien best een bestelling bij EDPnet doen voor aansluiting uiterlijk woensdag 27/06 of donderdag 28/06 op voorwaarde dat onderstaande test op adres positief is
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

uw Proximus internet opzeggen met ingang van 01/07 (uw e-mailadressen blijven tot 18 maanden nadien door u raadpleegbaar)

P.S.
ik ga ervan uit dat u op dit ogenblik geen telefoonlijn hebt bij Proximus (anders misschien best easyswitch-procedure gebruiken om uw telefoonnummer te behouden)
Volgens de eigenaars is er reeds voorziening voor Proximus... en de test op site EDP is ook positief...
Ik heb enkel internet maar er is blijkbaar toch een telefoonnummer aan gekoppeld en op de factuur vermeld alsook easyswitch codes op mijn factuur.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Als u enkel over internet beschikt is er aan uw aansluiting een "artificieel lijnnummer" gekoppeld. U kunt uiteraard "altijd" de easyswitch procedure toepassen. Voor één dienst nl. internet zou ik het zelf evenwel niet doen (= zelf bestellen bij X en opzeggen bij Y). Voor een bestelling voor tijdige levering/installatie EDP lijkt het mij echer "hoog tijd"
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

@Fay, enkel ter info, het telefoonnummer is eigenlijk bedoeld om:
1 - bij storing gebruiken ze het telefoonnummer om metingen te kunnen doen (koperpaar).
2 - Elk telefoonnummer/lijn heeft een technische database, voor de technische dienst heeft dit ook zijn nut ==> mogelijk om de lijn op te volgen van vb: punt A (KVD) tot punt Z (NTP klant) met alle tussenstations.

Dus dat telefoonnummer is 'heel' belangrijk … misschien niet voor de klanten omdat ze er niets aan hebben maar wel belangrijk voor de interventiediensten !
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Fay schreef:Hey iedereen,

Ik woon momenteel in Brussel en verhuis vanaf 1 juli naar Merchtem.
Ik ben al jaren klant bij Proximus enkel voor internet met nog een Internet Comfort abonnement dat ondertussen niet meer bestaat voor nieuwe klanten.
De huidige huurder van het appartement waar ik in ga trekken heeft Telenet, nu ik zou graag van de gelegenheid willen gebruik maken om over te schakelen naar VDSL XL van EDPnet.
Hoe kan ik best chronologisch te werk gaan om vanaf 1 juli of in de dagen daarop volgend internet via EDPnet te hebben zonder al te veel miserie of omslachtige procedures ?
Ik had graag gewenst dat de overstap vlekkeloos verloopt, maar dat is helaas niet altijd het geval ongeacht de provider.
(Ik heb momenteel een Box 3 maar die ga ik inleveren en ik ga een Fritzbox 7490 aanschaffen)
En van adres veranderen en van ISP op dezelfde datum is vragen om problemen. Het lijkt mij verstandiger om eerst de verhuis te doen met een bestaande proximus aansluiting en als die opgeleverd is en goed werkt, dan pas van ISP te veranderen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Dedion
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:49
Bedankt: 2 keer

Oude locatie internet opzeggen,
op de nieuwe locatie het bestaand internet behouden
daarna edpnet aanvragen
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”