VOIP registratie lukt niet bij EDP

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Raar, al meer dan twee dagen dat in VOIP niet kan registreren bij EDP...
't Valt nu maar op, omdat we die enkel inbound gebruiken.. Alle andere VOIP providers staan online..

Log entry ( zo zijn er een pak)

06.06.18
17:54:18 Registration of Internet telephone number 055xxxxxx failed. Remote site reports reason for error 603 [2 messages since 06.06.18 17:24:17]
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Hier zelfde probleem.

Volgens http://issues.edpnet.be zou het al lang opgelost moeten zijn, maar bij mij is dat alleszins niet het geval.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Best even helpdesk ticket openen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hier ook, maar ik gebruik het telefoonnummer niet. Wel lastig dat de Fritzbox nu een rood lampje heeft :).
Het probleem deed zich de eerste keer voor op 01.06.18 23:54:33 en op 06.06.18 19:54:12 was het probleem er nog steeds.

Ik ga geen ticket openen voor een rood FB lichtje.
Maar het bevestigt wel dat er nog problemen zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je het nummer niet gebruikt, kan je deze lijn ook "uitvinken" in Telephony > Telephone Numbers.
Dan kan je het rode lampje terug uitzetten :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik had hetzelfde probleem toen er een telefonie outage was eerder deze week. In de namiddag zag ik de rode led op mijn FB en ik heb dit via Twitter gemeld. Twee minuten later al reactie met vraag om in DM mijn nummer door te geven. Even later logden ze in op mijn FB (note to self: settings aanpassen dat TR-068 af staat). Ze zijn een klein uurtje bezig geweest voor telefonie weer werkte.

Nadeel: Eén van mijn VOIP accounts was gewist en ook de user waarmee ik op VPN inlog was verdwenen. Blijkbaar had ik een speciale configuratie want "dit zou nooit mogen gewerkt hebben wegens conflicten". Ter info, de config is dezelfde vanaf ik de FB7490 aanschafte en was geïmporteerd van mijn oude ADSL2 FB. Deze setup werkt dus al jaren :wink:

Voordeel: Ik had net voor mijn melding een backup van alle settings gemaakt en nadat EDPnet gedaan had is diezelfde backup weer geimporteerd en werkt die sindsdien weer probleemloos.

Na de interventie werd ik door de helpdesk opgebeld om te zeggen dat alles weer werkte :thumbs:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Joachim schreef:Best even helpdesk ticket openen.
Al gedaan.. In blijde verwachting van enige reactie :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

deze week voor gehad, er zijn verschillende interventies nodig geweest, ze hebben idd ook het nummer eerst moeten wissen en dan opnieuw toevoegen, moet dus blijkbaar een algemeen probleem geweest zijn, echter enkel maar op hun eigen voipnrs toegevoegd via de FB, externe ATA met andere voipnrs bleven mooi verder werken....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Beste,

Indien u wenst, kunnen wij uw VoIP nummer met onze hardware uittesten.
Om de test correct uit te voeren, dient u uw modem voor een kwartiertje volledig uit te schakelen.
Laat ons aub weten wanneer wij het nummer kunnen uittesten.
Euh.. Hallo EDP..Tijdens de openingsuren van jullie helpdesk zit ik op kantoor ... :bang:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

MClaeys schreef:Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)
Ik vul aan: maar ik bel wel beroepshalve ik ga niet zeggen continu, maar heel regelmatig via de sipserver op mijn fritz...

Nu nog een leuke:
Wij hebben getracht om het nummer in ons systeem te registeren om uw VoIP account te testen. Echter is dit niet gelukt.
Mogen wij u vragen om ons de screenshots van uw Frtiz!box te bezorgen (settings van Telephony numbers/Telephony devices)?
Alvast bedankt.
hmmm.. een screenshot bezorgen van gewiste gegevens... ? En dat terwijl ze er zelf niet in slagen om met mijn accountgegevens te registreren..


en edit:

Na interventie van "onze man ter plaatse" (merci Joachim):
Beste,
Onze NOC ingenieurs hebben een update aan de SoIP servers geforceerd wat wel het registratieprobleem kon veroorzaken.
U dient het nummer te herconfigureren in uw modem.
Onze excuses voor het ongemak.
Strakskes maar even proberen :banana:


Edit2

Alles terug up and running
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

ik heb ook al 3 of 4 dagen hetzelfde probleem.
registratie lukt niet met zelfde 603 error
alles al volledig verwijderd en opnieuw ingevoerd en probleem blijft gelijk
Ticketje aangemaakt

@ Joachim is dit normaal of zou sowieso alles moeten opgelost zijn ?
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Mijn EDP nummer heeft vannacht ook 6 keer error 603 gegeven. Om 2 uur 's nachts is dat niet erg maar eigenlijk zou het niet mogen gebeuren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

tdemeyer schreef:Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732
Bedankt voor deze nogmaals... EDPnet was ook tevreden met de referentie naar dit ticket en probleem is ondertussen netjes verholpen.. TOP TOP !!!
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”