VOIP registratie lukt niet bij EDP

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor tdemeyer » 06 Jun 2018, 19:03

Raar, al meer dan twee dagen dat in VOIP niet kan registreren bij EDP...
't Valt nu maar op, omdat we die enkel inbound gebruiken.. Alle andere VOIP providers staan online..

Log entry ( zo zijn er een pak)

06.06.18
17:54:18 Registration of Internet telephone number 055xxxxxx failed. Remote site reports reason for error 603 [2 messages since 06.06.18 17:24:17]

TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 Nov 2007
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor TylerDurden » 06 Jun 2018, 19:50

Hier zelfde probleem.

Volgens http://issues.edpnet.be zou het al lang opgelost moeten zijn, maar bij mij is dat alleszins niet het geval.

Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 Nov 2004
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Bedankt: 191 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor Joachim » 06 Jun 2018, 19:57

Best even helpdesk ticket openen.

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6000
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 447 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor heist_175 » 06 Jun 2018, 20:09

Hier ook, maar ik gebruik het telefoonnummer niet. Wel lastig dat de Fritzbox nu een rood lampje heeft :).
Het probleem deed zich de eerste keer voor op 01.06.18 23:54:33 en op 06.06.18 19:54:12 was het probleem er nog steeds.

Ik ga geen ticket openen voor een rood FB lichtje.
Maar het bevestigt wel dat er nog problemen zijn.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13766
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2217 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor philippe_d » 06 Jun 2018, 22:19

Als je het nummer niet gebruikt, kan je deze lijn ook "uitvinken" in Telephony > Telephone Numbers.
Dan kan je het rode lampje terug uitzetten :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3135
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor on4bam » 06 Jun 2018, 23:42

Ik had hetzelfde probleem toen er een telefonie outage was eerder deze week. In de namiddag zag ik de rode led op mijn FB en ik heb dit via Twitter gemeld. Twee minuten later al reactie met vraag om in DM mijn nummer door te geven. Even later logden ze in op mijn FB (note to self: settings aanpassen dat TR-068 af staat). Ze zijn een klein uurtje bezig geweest voor telefonie weer werkte.

Nadeel: Eén van mijn VOIP accounts was gewist en ook de user waarmee ik op VPN inlog was verdwenen. Blijkbaar had ik een speciale configuratie want "dit zou nooit mogen gewerkt hebben wegens conflicten". Ter info, de config is dezelfde vanaf ik de FB7490 aanschafte en was geïmporteerd van mijn oude ADSL2 FB. Deze setup werkt dus al jaren :wink:

Voordeel: Ik had net voor mijn melding een backup van alle settings gemaakt en nadat EDPnet gedaan had is diezelfde backup weer geimporteerd en werkt die sindsdien weer probleemloos.

Na de interventie werd ik door de helpdesk opgebeld om te zeggen dat alles weer werkte :thumbs:

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor tdemeyer » 07 Jun 2018, 09:00

Joachim schreef:Best even helpdesk ticket openen.


Al gedaan.. In blijde verwachting van enige reactie :)

laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1854
Lid geworden op: 19 Mar 2011
Locatie: TIELT
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Contact:

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor laroyj » 07 Jun 2018, 09:15

deze week voor gehad, er zijn verschillende interventies nodig geweest, ze hebben idd ook het nummer eerst moeten wissen en dan opnieuw toevoegen, moet dus blijkbaar een algemeen probleem geweest zijn, echter enkel maar op hun eigen voipnrs toegevoegd via de FB, externe ATA met andere voipnrs bleven mooi verder werken....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor tdemeyer » 07 Jun 2018, 19:18

Beste,

Indien u wenst, kunnen wij uw VoIP nummer met onze hardware uittesten.
Om de test correct uit te voeren, dient u uw modem voor een kwartiertje volledig uit te schakelen.
Laat ons aub weten wanneer wij het nummer kunnen uittesten.


Euh.. Hallo EDP..Tijdens de openingsuren van jullie helpdesk zit ik op kantoor ... :bang:

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4772
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 269 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor MClaeys » 07 Jun 2018, 23:13

Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)
Xbox Live: MClaeys

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor tdemeyer » 08 Jun 2018, 14:08

MClaeys schreef:Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)


Ik vul aan: maar ik bel wel beroepshalve ik ga niet zeggen continu, maar heel regelmatig via de sipserver op mijn fritz...

Nu nog een leuke:

Wij hebben getracht om het nummer in ons systeem te registeren om uw VoIP account te testen. Echter is dit niet gelukt.
Mogen wij u vragen om ons de screenshots van uw Frtiz!box te bezorgen (settings van Telephony numbers/Telephony devices)?
Alvast bedankt.


hmmm.. een screenshot bezorgen van gewiste gegevens... ? En dat terwijl ze er zelf niet in slagen om met mijn accountgegevens te registreren..


en edit:

Na interventie van "onze man ter plaatse" (merci Joachim):
Beste,
Onze NOC ingenieurs hebben een update aan de SoIP servers geforceerd wat wel het registratieprobleem kon veroorzaken.
U dient het nummer te herconfigureren in uw modem.
Onze excuses voor het ongemak.


Strakskes maar even proberen :banana:


Edit2

Alles terug up and running

OBiWaN007
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 04 Jul 2007
Locatie: Wetteren
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor OBiWaN007 » 09 Jun 2018, 19:17

ik heb ook al 3 of 4 dagen hetzelfde probleem.
registratie lukt niet met zelfde 603 error
alles al volledig verwijderd en opnieuw ingevoerd en probleem blijft gelijk
Ticketje aangemaakt

@ Joachim is dit normaal of zou sowieso alles moeten opgelost zijn ?
Internet: 1x Fiber XL EDPnet 250/30 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 06.84
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobile Bizz L
TV: 1x Fiber Proximus 220/25 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v6 UHD TV + Football
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 20TB & 1x Synology NAS 916+ @ 30TB --> Raid 5

tdemeyer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor tdemeyer » 09 Jun 2018, 19:27

Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3135
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor on4bam » 09 Jun 2018, 20:13

Mijn EDP nummer heeft vannacht ook 6 keer error 603 gegeven. Om 2 uur 's nachts is dat niet erg maar eigenlijk zou het niet mogen gebeuren.

OBiWaN007
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 04 Jul 2007
Locatie: Wetteren
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Berichtdoor OBiWaN007 » 12 Jun 2018, 20:15

tdemeyer schreef:Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732


Bedankt voor deze nogmaals... EDPnet was ook tevreden met de referentie naar dit ticket en probleem is ondertussen netjes verholpen.. TOP TOP !!!
Internet: 1x Fiber XL EDPnet 250/30 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 06.84
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobile Bizz L
TV: 1x Fiber Proximus 220/25 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v6 UHD TV + Football
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 20TB & 1x Synology NAS 916+ @ 30TB --> Raid 5


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast