Wie kan hier IPv6 ontvangen? Met welke model? (ik niet met 7430)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

Wie kan er hier op edpnet IPv6 ontvangen op hun router?

Ik heb het FRITZ!Box 7430 model met het 06.52 firmware. IPv6 staat aan op het edpnet account, en ook op de router (automatisch verkrijgen).

Heb al eventjes een ticket lopen maar zou toch graag zien wat andere hun situatie is.

EDIT: Ze hebben het probleem opgelost! Zeer tevreden van hun service. ^^
Laatst gewijzigd door ares 05 apr 2018, 02:09, in totaal 1 gewijzigd.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Wat bedoel je met "ontvangen"? Inbound traffiek?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ares schreef:IPv6 staat aan op het edpnet account, en ook op de router (automatisch verkrijgen).
Welke instelling bedoel je met "automatisch verkrijgen" ? De FirtzBox heeft volgende IPv6 opties:
  • Use native IPv4 connection (recommended)
    First a native IPv4 connection is established. If a 6RD server address was learned through DHCP, a 6RD tunnel is established. Otherwise the device will attempt to establish a native IPv6 connection (Dual Stack).
  • Use native IPv6 connection
    For this operation mode your Internet service provider must support native IPv6 on your line.
    Use IPv6 with a tunnel protocol
  • Use IPv6 with a tunnel protocol over a conventional IPv4 connection. To use this operating mode your Internet service provider does not have to support IPv6.
De eerste optie moet aangevinkt worden (= dual stack).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Philippe,

Ik heb de tweede optie aanstaan hier (always use native ipv6...) En dat lijkt me toch (ook?) perfect te werken (zowel ipv4 als v6..)
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:
ares schreef:IPv6 staat aan op het edpnet account, en ook op de router (automatisch verkrijgen).
Welke instelling bedoel je met "automatisch verkrijgen" ? De FirtzBox heeft volgende IPv6 opties:
  • Use native IPv4 connection (recommended)
    First a native IPv4 connection is established. If a 6RD server address was learned through DHCP, a 6RD tunnel is established. Otherwise the device will attempt to establish a native IPv6 connection (Dual Stack).
  • Use native IPv6 connection
    For this operation mode your Internet service provider must support native IPv6 on your line.
    Use IPv6 with a tunnel protocol
  • Use IPv6 with a tunnel protocol over a conventional IPv4 connection. To use this operating mode your Internet service provider does not have to support IPv6.
De eerste optie moet aangevinkt worden (= dual stack).
Eender welke optie werkt niet, zelfs statisch de gegevens ingeven. De enige keer dat ik ooit een IPv6 adres te zien krijg op mijn FRITZ!Box is als ik een IPv6 over IPv4 tunnel instel, maar dat is niet native IPv6. De router zelf geeft lokale IPv6 prima uit, maar WAN werkt niet.

Ik geloof voor dat ik mijn standaard DSL verbinding wachtwoord verandert had bij edpnet dat het wel werkte, maar ik ben niet zeker meer. Ze hebben bij edpnet een diagnostics bestand gevraagd en deze doorgestuurd naar de fabrikant.

Vandaar dat ik even wilde weten wie hier native IPv6 uit een FRITZ!Box 7430 bij edpnet kan halen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

ares schreef:De enige keer dat ik ooit een IPv6 adres te zien krijg op mijn FRITZ!Box is als ik een IPv6 over IPv4 tunnel instel, maar dat is niet native IPv6.
dit had ik ook bij pfsense en Telenet, als je DHCP6 gebruikt (als dat bij de Fritzbox zo is) heb je instellingen, dan moet je eens vragen welke er daar moeten staan.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

datakiller schreef:
ares schreef:De enige keer dat ik ooit een IPv6 adres te zien krijg op mijn FRITZ!Box is als ik een IPv6 over IPv4 tunnel instel, maar dat is niet native IPv6.
dit had ik ook bij pfsense en Telenet, als je DHCP6 gebruikt (als dat bij de Fritzbox zo is) heb je instellingen, dan moet je eens vragen welke er daar moeten staan.
Heb zo goed als alles al geprobeert. Welk toestel heb jij?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

ares schreef:Welk toestel heb jij?
Dell R710 met modem-only en een virtuele router (Pfsense 2.4.2-RELEASE-p1 (amd64))

Ik heb geen ervaring met een Fritzbox en ook niet met edpnet, dus ik kan je jammer genoeg niet helpen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Dus https://test-ipv6.com/ geeft bij jou dan geen ipv6 resultaten weer?
SNAG-0040.jpg
SNAG-0041.jpg
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

tdemeyer schreef:Dus https://test-ipv6.com/ geeft bij jou dan geen ipv6 resultaten weer?

SNAG-0040.jpg

SNAG-0041.jpg
Heb jij ooit je standaard DSL verbinding wachtwoord verandert? Zo niet, kan je het proberen te veranderen en dan toepassen op je DSL router? En zien je IPv6 nog steeds werkt?

Heb je trouwens ook VDSL XS of VDSL XL? Of een statische verbinding via business plan?
fritzipv6.png
fritzipv6.png (8.25 KiB) 2676 keer bekeken
edpnet.png
edpnet.png (8.01 KiB) 2677 keer bekeken
fritz.png
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Aan deze kant een gewone VDSL XL.

Mijn wachtwoord is in ieder geval ooit al enkele keren gewijzigd, maar dat zal quasi zeker van voor de IPV6 tijd geweest zijn.

Als het probleem écht in de wachtwoordwijziging zit, dan ik je helaas niet verder helpen door dit te testen: ik heb nl een ipv6 VPN voor mijn werk, en mag dus het risico niet lopen om v6 kwijt te geraken.

Binnen een week of twee neem ik op een andere locatie ook een lijn in dienst (een XS deze keer) waar ik wel e.e.a. kan uitproberen. Als je tegen dan geen oplossing hebt zal ik even uitproberen..
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

Modbreak:
fullquote verwijderd
tdemeyer schreef:Aan deze kant een gewone VDSL XL.

Mijn wachtwoord is in ieder geval ooit al enkele keren gewijzigd, maar dat zal quasi zeker van voor de IPV6 tijd geweest zijn.

Als het probleem écht in de wachtwoordwijziging zit, dan ik je helaas niet verder helpen door dit te testen: ik heb nl een ipv6 VPN voor mijn werk, en mag dus het risico niet lopen om v6 kwijt te geraken.

Binnen een week of twee neem ik op een andere locatie ook een lijn in dienst (een XS deze keer) waar ik wel e.e.a. kan uitproberen. Als je tegen dan geen oplossing hebt zal ik even uitproberen..
Als het geen probleem is voor je om het te testen. ^^ Bedankt.
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

Ze hebben het probleem opgelost. Ben zeer tevreden van edpnet tot zover!
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb hetzelfde probleem gehad sinds oktober 2017. Helpdesk kon mij niet helpen. Rond dezelfde periode als die van jouw opgelost geraakt.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

in mijn edpnet >mijn configuratie >mijn verbindingen > wijzigen > Ja, ik wil IPv6 activeren aanvinken
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

Ondertussen was het wel opgelost, maar toen hielp het aanzetten van IPv6 niet. Dat is toch echt wel een nadeel van de edpnet helpdesk dat ze niet escaleren maar blijven vasthouden dat het probleem bij de klant ligt.
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

Bij het nakijken van de FritzBox zie ik wel dat ik geen IPv6 DNS servers krijg toegewezen. Nog iemand dit probleem?
20180615_edpnet.png
De DNS instellingen op hun pagina zijn ook niet volledig actueel denk ik:
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... tails.html

Ik heb even enkele RIPE Atlas measurements uitgevoerd:
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

bralm schreef:Bij het nakijken van de FritzBox zie ik wel dat ik geen IPv6 DNS servers krijg toegewezen. Nog iemand dit probleem?

20180615_edpnet.png
De DNS instellingen op hun pagina zijn ook niet volledig actueel denk ik:
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... tails.html

Ik heb even enkele RIPE Atlas measurements uitgevoerd:
Inderdaad, alhoewel als ik ipv6.google.com bezoek werkt het gewoon.
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

IPv6 end-to-end communicatie lijkt inderdaad perfect te werken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet dan ook geen IPv6 DNS servers gebruiken om via ipv6 te surfen. Een IPv4 bereikbare DNS geeft ook IPv6 adressen terug.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”