Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 20 Mar 2018, 14:37

Heb een abbo bij United Telecom. Dit is een reseller van EDPnet.
Ik zit in Zone 4. qua aansluiting.

In November 2017 heeft Proximus in Zone 4, vectoring actief gemaakt. Binnen een week heeft de DLM mij op een 30/5 profiel geplaatst. Ik tevreden daar ik voordien een 16/2 profiel had.

Ik heb 2 maanden kunnen genieten van dit profiel (December en November 2017)

Begin Januari viel ik terug op 30/3. Zover nog geen probleem.

Echter begin februari viel ik plots terug op 20/1.5.
Dit was mij wat te gortig. En begon ik naar oorzaken te zoeken.
Bijna meteen kon ik vaststellen dat zo om de 2 ã 3 dagen de sync op mijn lijn wegviel. Ieder keer iets na middernacht.

United Telecom gecontacteerd:

Hun eerste reactie: De lijn kan niet meer aan!!!
Bullshit naturrlijk. Waarom had 3 maanden ongestoord een hoger profiel dan.

Na doorzeuren, Hebben ze een TBF gestart en kwam ik bijna onmiddelijk op 30/2
De uitvallen van de sync blijven. Vandaag zelfs al 2 keer, en nu niet alleen 's nachts.

Code: Selecteer alles

20.03.18    13:11:16   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
20.03.18    13:10:54   PPPoE error: Timeout. [3 messages since 20.03.18 13:10:27]
20.03.18    13:10:14   Timeout during PPP negotiation.
20.03.18    13:10:14   Internet connection cleared.
20.03.18    09:11:29   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
20.03.18              09:11:26   DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
20.03.18    09:09:58   Timeout during PPP negotiation.
20.03.18    09:09:57   Internet connection cleared.
20.03.18    09:09:53   DSL not responding (no DSL synchronization).
20.03.18    03:45:55   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU[attachment=0]Fritzbox 20-03-2018.jpg[/attachment]
20.03.18    03:45:55   Internet connection cleared.
20.03.18    03:45:55   Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
19.03.18    03:47:21   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
19.03.18    03:47:21   Internet connection cleared.
19.03.18    03:47:21   Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
18.03.18    03:48:34   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
18.03.18    03:48:33   Internet connection cleared.
18.03.18    03:48:33   Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
18.03.18    00:08:20   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
18.03.18    00:08:17   DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
18.03.18    00:06:50   Timeout during PPP negotiation.
18.03.18    00:06:49   Internet connection cleared.
18.03.18    00:06:45   DSL not responding (no DSL synchronization).
17.03.18    09:27:22   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
17.03.18    09:27:19   DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
17.03.18    09:25:47   Timeout during PPP negotiation.
17.03.18    09:25:46   Internet connection cleared.
17.03.18    09:25:42   DSL not responding (no DSL synchronization).
17.03.18    03:11:59   Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
17.03.18    03:11:59   Internet connection cleared.


Verklaring van de technische dienst van United telecom:

1.De uitvallen van de lijn worden veroorzaakt door de DLM.

Prachtig is dat. De DLM veroorzaakt de uitvallen. Waarna dezelfde DLM vaststelt dat er uitvallen zijn, en dus de sync waarde moet verlaagd worden.
Maar dit helpt natuurlijk niet.
Moet Proximus dit niet aanpakken?
Natuurlijk is Proximus doofstom op dit moment.

2. De Uitvallen worden verzoorzaakt door Uw modem. Probeer eens met andere modem

Een andere modem heb ik natuurlijk niet. Nu bieden ze mij een andere modem aan tegen €99,-- welke een downgrade is van de modem die ik heb.
Nochtans komt de huidige modem van United Telecom (een Fritzbox 7360) en is 2.5 jaar oud.
Op deze modems zit 5 jaar waarborg. Moet United Telecom mij dan geen nieuwe modem gratis omruilen?

Momenteel geraak ik niet verder met de helpdesk.

Iemand ideën?

Willy
Bijlagen
Fritzbox 20-03-2018.jpg

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13828
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2240 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer
Contact:

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor philippe_d » 20 Mar 2018, 21:44

doglover schreef:Verklaring van de technische dienst van United telecom:
1.De uitvallen van de lijn worden veroorzaakt door de DLM.

Dat is natuurlijk b****t. DLM veroorzaakt geen uitvallen, maar zorgt ervoor dat je lijn stabiel blijft door eventueel je snelheid te verlagen ...

doglover schreef:2. De Uitvallen worden verzoorzaakt door Uw modem. Probeer eens met andere modem

Dat kan wel. Zelfs dezelfde modem, maar met een andere driver kan een verschil maken.
Op mijn lijn kan ik de "Proximus whitelisted" driver niet gebruiken, terwijl een niet-approved versie heel stabiel loopt (maar jammer genoeg na 2 uur op fall-back vliegt) :-( .

doglover schreef:Moet Proximus dit niet aanpakken?

In zone 4 zijn de provisioning profielen: 18/2 (vectoring) of 25/2 (552 kHz vectoring).
Gezien jij dus boven het minimum zit voor zone 4 (jouw sync is 30/2), zal United Telecom geen interventie vragen aan Proximus (waarvoor ze de rekening gepresenteerd krijgen) :-) .

doglover schreef:Op deze modems zit 5 jaar waarborg. Moet United Telecom mij dan geen nieuwe modem gratis omruilen?

De wettelijke garantie in België is 2 jaar. Gedurende deze 2 jaar moet de verkoper een kapot toestel inruilen.
De garantie van 5 jaar waarover jij spreekt is de garantie van de fabrikant AVM. Hiervoor zal je AVM moeten contacteren.
Maar het ziet er niet naar uit dat je modem defect is ...
Je kan toch een ticket sturen naar AVM, aan de hand van de support data kunnen ze ook helpen om het probleem te lokaliseren ...

doglover schreef:Iemand ideën?

Niet direct.
Kan je wat meer data posten , zoals
    - het DSL Spectrum (waarbij je de optie "show minimum and maximum" aantikt)
    - DSL Statistics over 1 week (SNR, errors, resyncs)
Voor de rest:
    - probleem blijven aankaarten bij UT, zij zijn jouw leverancier!
    - probleem aankaarten bij AVM Support
    - Probeer eens de FritzBox op Annex A
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 21 Mar 2018, 08:58

philippe_d schreef:- het DSL Spectrum (waarbij je de optie "show minimum and maximum" aantikt)
- DSL Statistics over 1 week (SNR, errors, resyncs)[/list]


Hier de gevraagde info. Profiel is momenteel gezakt tot 25/1.5
Echter: Statitistics voor één week - Hoe vraag ik dit op?


Willy

Edit: Op Annex A gezet nu

Edit2: Antwoord United Telecom deze ochtend:
Beste klant

de DLM zal afgehaald word door netbeheerder
verder kunnen we geen aanpassing meer doen op netwerk
Zoals gegeeft zou u dit met een andere modem moet testen
U kan modem u zelf kopen als u niet geinteresseerd ben door de voorgestelde fritzbox
U kan wel een test doen
het is nakijken dat u modem wel op versie 6.52 is en dan een reset naar fabriek instellingen doen
versie hoger dan 6.52 zijn niet toegestemd.

Mvg


Spectrum 21-03-2018.jpg
Fritzbox 21-03-2018.jpg
Statistics.jpg

joriz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 Mei 2006
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor joriz » 21 Mar 2018, 10:05

Je kan in de Fritzbox een push service configureren waardoor je dagelijks een rapport per email ontvangt. In dit rapport zit o.a een grafiek van je lijn stats 7 dagen lang.

Zie ook:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... figureren/
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/30Mbit / Fritzbox 7490

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 21 Mar 2018, 10:42

Push service gevonden.
Echter net de modem op Annex A gezet en modem herstart, zodat alle logs nu leeg zijn.

Willy

Edit: Antwoord van UT

Beste klant

met onze levercranciers hebben we de wetelijk Europees garantie van 2 jaar
Als de fabrikant een langer garantie geeft is onze levercrancier niet verplicht om dit te doen

Wij leeveren geen 7490 Fritzbox, maar u mag die zelf koopen in een winkel

DLM afhalen is noodig om de probleem eventueel oplossen een verhoging van snelheid kan achteraf gevraagd word

software versie is ok

Annexe A is geen goede tips want Annexe A is voor ADSL verbinding, u bent met een VDSL aansluiting het is dus verplicht annexe B te kiezen

mvg

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13828
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2240 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer
Contact:

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor philippe_d » 21 Mar 2018, 11:48

doglover schreef:Echter: Statitistics voor één week - Hoe vraag ik dit op?

Ik kan onderaan de pagina de optie aantikken (misschien omdat ik op FW 06.84 zit):

Statistics 1w.png


doglover schreef:Hier de gevraagde info. Profiel is momenteel gezakt tot 25/1.5

Het spectrum ziet er redelijk stabiel uit (ik zie niet direct grote verschillen tussen min/max).

doglover schreef:Edit: Antwoord van UT
software versie is ok
Annexe A is geen goede tips want Annexe A is voor ADSL verbinding, u bent met een VDSL aansluiting het is dus verplicht annexe B te kiezen

Officieel is dat juist maar we weten intussen wel dat de nieuwe Broadcomm kaarten Annex A ondersteunen
Meer nog: de volgende Firmware van AVM zal automatsch naar Annex A gaan bij detectie van een Broadcomm ROP :-)

doglover schreef:Echter net de modem op Annex A gezet en modem herstart, zodat alle logs nu leeg zijn.

Laat eens een weekje draaien, en kijk wat er gebeurt (misschien eerst een nieuwe TBF om terug naar 30/2 te gaan?)
Ik heb nog een nieuwe 7490 liggen, mits betalen van verzendkosten (en terugsturen) mag je die wel een weekje in bruikleen hebben om te testen, maar ik denk dat dit geen verschil zal geven (gezien zelfde Firware/driver) :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 21 Mar 2018, 12:14

philippe_d schreef:Ik heb nog een nieuwe 7490 liggen, mits betalen van verzendkosten (en terugsturen) mag je die wel een weekje in bruikleen hebben om te testen, maar ik denk dat dit geen verschil zal geven (gezien zelfde Firware/driver) :).


Laten we dit nog eens weekje aanzien. Hij draait nu op Annex A.
Ik houd dit achter de hand.

Echter nog een probleempje, misschien gerelateerd:

's nachts draait er een PC die EPG verzameld. De uiteindelijk files belanden dan op mijn NAS.
Echter de laatste 3 dagen, mislukte de verbinding met de NAS. Weet nog altijd niet wat het veroorzaakt. Wanneer die PC mauneel opgestart wordt
ontbreekt de verbinding met het netwerk. (De internet verbinding werkt wel). Aanklikken van de verbinding is voldoende om de verbinding te herstellen.
Misschien is dit gerelateerd en doet de router raar.
Heb wel nog een extra router zitten (maar zonder modem en DHCP is hierop uitgeschakeld en die wordt alleen gebruikt als WifI accesspoint). Kan die eens het werk laten overnemen. maar dat is nogal wat configuratie werk, omdat er nogal wat apparaten in het netwerk zitten die momenteel een vast IP adres gekregen hebben.

Willy

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor datakiller » 21 Mar 2018, 12:35

doglover schreef:omdat er nogal wat apparaten in het netwerk zitten die momenteel een vast IP adres gekregen hebben.


Hier ben ik perfect naar andere routers gegaan zonder problemen met static IP's (locale static IP's) Telenet all-in-one -> Linksys LRT 224 -> Pfsense uiteraard alles op dezelfde range.
(Static IP op server, switch etc)

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 21 Mar 2018, 14:48

Laatste info van UT: (inclusief spelfouten)
Beste

zoals meerdere keer gegeeft is de netbeheerder op de hoogt en is nog aan uw lijn in samenwerking met Proximus te bewerken
re reden van onderbreeking komt door zoals gegeeft de DLM process
Ald die DLM aktief blijft kan dit onderbreekingen geeven
Mvg


Willy

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 23 Mar 2018, 01:07

Runt nu 1 dag en 15 uur op Annex A.
Geen enkele uitval gehad. Maar nog op een lage sync.
Fritzbox 23-03-2018.jpg
Spectrum 23-03-2018.jpg
Statistics 23-03-2018.jpg

Willy

Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 Mei 2012
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor Wuter » 23 Mar 2018, 07:30

Als ik al deze screenshots in deze post bekijk ziet de max attainable DSL waarden er precies toch goed genoeg uit om op 30mbit profiel te staan.
Nl max attainable download 52mbit maar enkel de upload van max 6.6mbit. Lijkt mij toch te laag om in upload 5mbit te krijgen.

Zeker omdat Proximus nu niet meer de DSL profielen op afstand berekend maar op verzwakking.
Kan je de verzwakking eigenlijks zien in een fritzbox?
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13828
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2240 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer
Contact:

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor philippe_d » 23 Mar 2018, 13:21

Wuter schreef:Als ik al deze screenshots in deze post bekijk ziet de max attainable DSL waarden er precies toch goed genoeg uit om op 30mbit profiel te staan.

Het probleem is niet de snelheid, maar de onderbrekingen (onstabiele lijn)
Zolang de oorzaak hiervan niet gevonden (en hersteld) is, zal DLM zijn werk doen en de snelheid vermindern

Wuter schreef:Zeker omdat Proximus nu niet meer de DSL profielen op afstand berekend maar op verzwakking.

Het enige waarvoor verzwakking (attn. 800Hz) telt is de indeling in zones. De zone waarin je zit bepaalt het basisprofiel.
DLM doet de rest!

Wuter schreef:Kan je de verzwakking eigenlijks zien in een fritzbox?

Neen, dat is een waarde die alleen Proximus kent (attn. 800Hz).

doglover schreef:Runt nu 1 dag en 15 uur op Annex A.
Geen enkele uitval gehad. Maar nog op een lage sync.

Met een TBF kom je terug op je basisprofiel, daarna zal DLM terug starten ...

Maar zolang je lijn zo onstabiel is, geef ik je niet veel hoop.
Met "onstabiel" bedoel ik de grote afstand tussen de min. en max. op de onderstaande grafiek (wat uitvergroot).

Spectrum 23-03-2018.png


Als je deze grafiek een tijd lang bekijkt (live op de FritzBox) zal je die gele vlakken voortdurend zien groter/kleiner worden (tussen de 2 oranje lijnen).
Dat wil ook zeggen dat je max. attainable en je SNR voortdurend veranderen (de waarden die je hierboven hebt gepost zijn een momentopname).
Bij een stabiele lijn liggen min en max bijna op elkaar.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 23 Mar 2018, 13:27

Maar zolang je lijn zo onstabiel is, geef ik je niet veel hoop.
Met "onstabiel" bedoel ik de grote afstand tussen de min. en max. op de onderstaande grafiek (wat uitvergroot).


Dit beeld is te zien wanneer ik Annex A inschakel. Bij Annex B liggen de minima en maxima veel dichter tegen elkaar.

De vraag is of UT (of EDPnet of Proximus) iets kan/wil doen aan de onstabiele lijn. En wanneer.
Ik schijn ze maar niet in actie te krijgen.

Willy

Edit: Net (14h00) een resync gehad en nu 18/2
Spectrum 23-03-2018Middag.jpg

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13828
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2240 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 619 keer
Contact:

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor philippe_d » 23 Mar 2018, 15:27

Iemand heeft jouw lijn gereset?
18/2 is het basis profiel zone 4.
Nu rustig afwachten tot DLM je verhoogt, hopelijk naar 30/6 (in stapjes) :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 11 Apr 2018, 13:47

Met enig geduld terug op wat ik voordien had:

Fritzbox 11-04-2018.jpg


Willy

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 23 Apr 2018, 15:16

In de bijlage heb ik het overzicht van de Fritzbox van de laatste 14 dagen aangehecht.

Hoewel de lijn momenteel nog een throughput geeft van 30/3 mbit/s, is potentieel een probleem in de maak.

Zoals te zien is in de grafieken loopt de Attainable throughput terug van 45 Mbit/s naar 30 Mbit/s momenteel.
Ook de Signal-to-noise ratio: loopt terug van 14 db naar 7 dB (receive direction).

Fritzbox 23-04-2018.pdf
(150.89 KiB) 19 keer gedownload


Na herstarten van de modem zijn de waarden terug de start waarden:

Code: Selecteer alles

Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 30000 3000
Min. DSLAM throughput kbit/s 32 0
Attainable throughput kbit/s 50267 6744
Current throughput kbit/s 30000 3000
Seamless rate adaptation off off

Latency fast fast
Impulse Noise Protection (INP) 32 42
G.INP on on

Signal-to-noise ratio dB 16 9
Bitswap off off
Line attenuation dB 18 21

Profile 8b
G.Vector full full

Carrier record A43c A43c


Willy

doglover
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 Apr 2014

Re: Problemen met DLM (lage sync en onderbrekingen)

Berichtdoor doglover » 03 Mei 2018, 08:24

Momenteel is de verbinding stabiel op 30/3 Mbps.
Gezien de lijn en de zone kan niet hopen op meer.

Dan maar van de de nood een deugd gemaakt en aan United Telekom (Internet en Bellen) verzocht om een aangepast tarief te bezorgen voor de waarden.
Ze bieden nl een verlaagd tarief voor een lijn tot 30/3. (€27.50pm)

Dit is ingewilligd. En ik heb nu het gevoel dat ik eindelijk betaal voor hetgeen ik ontvang.

Natuurlijk zou ik een snellere verbinding willen hebben, maar technisch zit het er niet in.

Willy


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: guido4096 en 1 gast