Fritz!Box 7490 os 6.52

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Aardvark
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2018, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Had een Fritzbox 7590 aangekocht en aangesloten op edpnet. Ben direkt teruggevallen op "fallback". Edpnet gekontakteerd, 7590 wordt niet ondersteund. Heb dan een 7490 aangekocht, aangeloten, edpnet gekontakteerd: wordt niet ondersteund omdat de software te recent is (6.83)
Ben dan gaan zoeken naar een oudere versie, heb 6.52 gevonden (speciaal voor die arme belgen die met een oud toestel moeten werken en met een software van het stenen tijdperk).
Probleem: krijg die soft niet op mijn fritzbox. Als ik probeer via "update" weigert het systeem omdat er reeds een recentere versie opstaat. Probeer ik via "Restore" dan weigert de box omdat het bestand te groot is.
Is er iemand die me een kopie van versie fritz!os 6.52 kan bezorgen? Het mag ook een backup zijn van een werkende installatie (moet wel het paswoord er uit halen of veranderen).
Ik heb ook AVM gekontakteerd, maar die zijn nog nieuwjaar aan het vieren denk ik, geen reactie.
Moest iemand me kunnen helpen dan zou ik dat erg op prijs stellen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Fritz!OS downgraden moet altijd via de recovery-software dacht ik...

Van de recovery-tool kan ik enkel versie 6.83 vinden op de ftp van AVM... Misschien kan iemand anders hier zijn/haar licht op laten schijnen?

productie-firmware 6.52 voor BE kan je hier vinden.
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier ook een nieuwe 7490 met 6.83, je moet wel "use previous DSL version" aanvinken.
Dit doe je via DSL information ->line settings.
Bij mij werkt dit perfect.
Je zal wel een TBF moeten doen om van de fallback af te komen.

Succes!
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn bestand van de recovery staat nog online sinds de vorige keer dat ik die hier deelde:

https://www.dropbox.com/s/12hmbkjxmatkt ... e.exe?dl=0
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

En op de site van AVM staat ook de downgrade file hiervoor https://service.avm.de/downloads/downgr ... 0/english/
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Aardvark
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2018, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt allemaal voor de fantastische hulp.
edpnet is al gaan slapen, zal ze morgen bellen voor de tbf.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Die TBF kan je zelf initiëren door 0800 22 424 te bellen. Je hebt wel het telefoonnummer of lijnidentificatienummer (igv. VoIP) nodig.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

Als je me je lijnnummer (identificatienummer) kan doorgeven via PM of je CID (vind je ergens terug in je myedpnet pagina)
wil ik als technieker je wel nog van het fallback profiel halen, met 1 druk op de knop is dit klaar.
je ziet maar wat je doet. ik check straks wel of ik PM ontvangen heb
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Aardvark
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2018, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

OK, alles naar wens verlopen: het is inderdaad voldoende om de optie "use previous version" in Internet > DSL Information > Line Settings aan te vinken, dan is er geen probleem meer. Vervolgens heb ik de TBF gestart via het telefoonnummer daat ik hier gekregen heb, en toen schoot mijn snelheid ineens omhoog.
Nogmaals allen hartelijk bedankt, dit is zowat het eerste forum waar ik werkelijk iets van heb opgestoken.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”