Scarlet modem bij edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Retiger
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2016, 07:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben begin dit jaar klant geworden bij scarlet poco abo voor 23 euro. Ik koop telkens wel voor 3 euro 50gb bij. Ik zou nu willen overstappen naar edpnet vdsl xs voor 25 euro onbeperkt.

Aangezien ik bij scarlet de modem heb moeten kopen is mijn vraag nu is deze modem geschikt om bij edpnet te gebruiken? Moet deze niet unlocked worden door scarlet of zo. Het betreft een bbox 3 v+ modem. Moet ik toegang hebben tot het admin account van de modem om deze te kunnen instellen voor edpnet?

Ik ga dan wel een beetje achteruit wat betreft snelheid van 30Mbps naar 20Mbps. Maar ik vind onbeperkt internet belangrijker.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Modem werkt ook bij EDPnet.
Zodra je problemen krijgt: koop een Fritz!box.

De BBox is zo stabiel als de interface snel is. :lol:
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Retiger schreef: is deze modem geschikt om bij edpnet te gebruiken? Moet deze niet unlocked worden door scarlet of zo. Het betreft een bbox 3 v+ modem. Moet ik toegang hebben tot het admin account van de modem om deze te kunnen instellen voor edpnet?
Aangezien Proximus het DSL netwerk beheert zowel voor Scarlet als Edpnet, is deze modem aanvaard voor het netwerk van Proxius en dus geschikt voor Edpnet. Het zou zelfs kunnen dat er het logo van Proximus opstaat. Vraag eventueel bijstand bij de klantendienst van Edpnet.

Waarschijnlijk, maar ik weet dat niet zeker, moet je hem gewoon resetten (terug naar fabrieksinstellingen) om te unlocken. Zelf heb ik dat nooit gedaan bij die modem, waarschijnlijk is er aan de achterzijde een opening waar je een opengeplooide paperklip kan insteken en die moet je dan een tijdje ingedrukt houden tot de lampjes reageren. Dan zal je wel toegang hebben tot de instellingen.

Probeer wel de nieuwe instellingen die je van Edpnet krijgt in de modem te plaatsen alvorens je hem verbind met het telefoonstopcontact. Het is altijd mogelijk dat hij nog een (automatische) update krijgt en dat geeft alleen maar vertraging.

Een tweedehands Fritzbox kan natuurlijk ook altijd nog. Een 7360v1 (het oudste model dat Proximus toelaat op zijn netwerk en daarom de goedkoopste) is uitstekend geschikt hiervoor.

edit: ik zie net dat ook Edpnet ook deze modem gebruikt en er een "hoe te gebruiken" instructie voor heeft https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... fonie.html
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”