opstartkost bij klant worden

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Bonbon
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2007, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Momenteel heb ik telenet basic internet , ik kom vooral niet toe qua volume , en netflix staat ook op medium kwaliteit en youtube ook etc ,
met het verdwijnen van de huur van de kopere lijn en het snelheidsverschil met scarlet zou ik graag naar Edpnet overschakelen.
De vrijheid van geen limiet en ook hoge snelheid samen spreken me wel aan.
(klassieke tv kijken we niet , telefoneren doen we nu via voip )

Ik zou naar een vdsl xl pakket gaan , nu enkele stappen aangeklikt op de site ,
aangezien ik nu geen actieve belgacom lijn heb ( wel ooit scarlet adsl gehad op mijn koper hier) , kan ik ook niet kiezen voor een DIY ?
Dus opstart kost 50 euro + installatie 49,95 euro
daarbij komt nog een modem ( +- 50 euro als ik een 7360 2dehands koop) 99 euro voor de goedkoopste via edpnet.

ergens op het forum las ik over een modem in bruikleen via een reseller ? is dit ook voor particulieren mogelijk ?

Heeft iemand nog tips om de totale opstartkost te drukken ?

150 a 200 + 35 voor de eerste maand weegt nogal door , kan dan in mijn geval mss beter een jaar fibernet nemen (aan korting ipv 51) van 41 per maand en dan terug alles afwegen .. ( of gewoon blokken bijkopen basic internet = 150 gb + 50gb blokken is 37,8 euro )
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
Bonbon schreef:Momenteel heb ik telenet basic internet , ik kom vooral niet toe qua volume , en netflix staat ook op medium kwaliteit en youtube ook etc ,
met het verdwijnen van de huur van de kopere lijn en het snelheidsverschil met scarlet zou ik graag naar Edpnet overschakelen.
De vrijheid van geen limiet en ook hoge snelheid samen spreken me wel aan.
(klassieke tv kijken we niet , telefoneren doen we nu via voip )

Ik zou naar een vdsl xl pakket gaan , nu enkele stappen aangeklikt op de site ,
aangezien ik nu geen actieve belgacom lijn heb ( wel ooit scarlet adsl gehad op mijn koper hier) , kan ik ook niet kiezen voor een DIY ?
Dus opstart kost 50 euro + installatie 49,95 euro
daarbij komt nog een modem ( +- 50 euro als ik een 7360 2dehands koop) 99 euro voor de goedkoopste via edpnet.

ergens op het forum las ik over een modem in bruikleen via een reseller ? is dit ook voor particulieren mogelijk ?

Heeft iemand nog tips om de totale opstartkost te drukken ?

150 a 200 + 35 voor de eerste maand weegt nogal door , kan dan in mijn geval mss beter een jaar fibernet nemen (aan korting ipv 51) van 41 per maand en dan terug alles afwegen .. ( of gewoon blokken bijkopen basic internet = 150 gb + 50gb blokken is 37,8 euro )
Je zou kunnen opteren voor een BBOX3 die vast wel op internet te vinden voor een goede prijs. Je moet wel de laatste versie hebben met VOIP en 5GHZ wifi. Een Fritzbox is leuk maar niet noodzakelijk.

DIY gaat inderdaad moeilijk zijn als je vroeger ADSL had. De vraag is ook of het je de moeite waard is om zelf je contactpunt binnenshuis te gaan vervangen en te gaan prutsen in je kelder/garage met het intropunt > je mag al blij zijn als Proximus het juiste intropunt doorgeeft..
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er is ook nog een interventie nodig in de wijkkast/dslam.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef:Er is ook nog een interventie nodig in de wijkkast/dslam.
er probeert net een andere hier om dat met edp geregeld te krijgen :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bonbon schreef:Heeft iemand nog tips om de totale opstartkost te drukken?
A) Je neemt eerst een abonnement van onbeperkte duur bij een VDSL2-operator die gratis installatie en activering aanbiedt: bijvoorbeeld Proximus Familus

1) Bestel Proximus Familus(47 euro/maand) inclusief gratis installatie met Easy Switch ID van Telenet
- laat de tv-decoder in de doos zitten
- sluit geen telefoontoestel aan
- je gebruikt enkele dagen of weken internet via Proximus aan 47 euro/maand
2) Bestel EDPnet met Easy Switch ID van Proximus vanaf het moment dat je een klantennummer en Easy Switch ID van Proximus kan terugvinden in de MyProximus-klantenzone
- voorzie een eigen Fritz!Box
- geef in de bestelling aan dat de (ongebruikte) telefoonlijn en tv-abonnement van Proximus moeten stopgezet worden
- volg strikt de richtlijnen op in de brief van Proximus om de Bbox3 en Proximus-decoder terug te brengen naar een UPS Access Point

Je spaart enerzijds 50 euro uit, anderzijds betaal je een tijdje internet bij Proximus aan 47 euro/maand. Het verlies hangt dus af van hoe snel je je Easy Switch ID van Proximus ontvangt en hoe snel EDPnet jouw VDSL2-lijn kan omschakelen. In het beste geval zit je een paar dagen bij Proximus en kost dat je 3 euro, in het slechtste geval betaal je een paar maanden aan een stuk 47 euro.

B) Je wint een Fritz!Box 7360 voor één euro bij een veilinghuis voor faillissementen, als je goed zoekt in Nederland is dit zeker te vinden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef:
petrol242 schreef:Er is ook nog een interventie nodig in de wijkkast/dslam.
er probeert net een andere hier om dat met edp geregeld te krijgen :)
TS had het anders wel over een DIY, en voor VDSL gaat dat dus niet.
De enige kost waarop gedrukt kan worden in dit verhaal is de modem.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Bonbon schreef:Momenteel heb ik telenet basic internet , ik kom vooral niet toe qua volume...
Heeft iemand nog tips om de totale opstartkost te drukken ?
Ik zit hier met exact hetzelfde probleem.
Na alle opties te hebben bekeken, kom ik uit bij Scarlet Loco. Dit is 50€ installatie en 35€ per maand:

Mijn winkelwagen
Maandelijkse kosten
35,00 €scarlet internet Loco
35,00 €Totaal maandelijkse kosten
Eenmalige kosten
50,00 €Activatiekost internet
0,00 €Full Telecom Installation
0,00 €Scarlet WiFi modem
50,00 €Totaal eenmalige kosten

Je zit 6 maanden vast, maar daarna kan je de modem bijhouden en wisselen naar Edpnet.
Als je me je emailadres via PM stuurt, kan ik je nog een link sturen voor 39€ korting bij installatie te bekomen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Je moet vooral zien naar wat je er op termijn mee kan besparen. Wij zijn nu net een jaar overgestapt van Proximus naar EDPnet, en we hebben de opstartkost (aansluiting + aankoop fritzbox) er al uit, en we hebben toen zelfs een nieuwe FB gekocht ipv tweedehands. Wij besparen nu op jaarbasis meer dan €200 op onze internet en telefoniefactuur, die initiële kost is daar niks tegen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

raf1 schreef:A) Je neemt eerst een abonnement van onbeperkte duur bij een VDSL2-operator die gratis installatie en activering aanbiedt: bijvoorbeeld Proximus Familus
Lees het verhaal van Raf1 nog eens door. Dat is echt goed advies. Van mij krijgt hij de 1e prijs voor creativiteit en out of the box denken. Dat is echt goed gevonden.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat je er toch aan bent voor de moeite. Kosteloos opzeggen gaat enkel als er geen promoties lopen op je abonnement. In dit geval is dat al minstens 4 maanden voor Familus en kosten je die die 4 maanden 48 euro extra. In het beste geval spaar je 2 euro uit.
En als ze echt gaan voor de wet van 10 juli 2012, wat ze heel waarschijnlijk doen, hou er dan rekening mee dat opzeggen altijd kan, maar dat dat pas na zes maanden kosteloos is. Dus vrees ik dat je de kosten voor zes maanden zal moeten dragen, zijnde 4x47 euro en 2x67 euro. Je geeft dus al gauw 122 euro extra uit aan abonnementsgeld.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ben je daar zeker van Petrol? Ik heb recent ook opgezegd voor het einde van de promo en voor het einde van de 6 maand. Niets moeten betalen. Abonnement met promo is ook van onbepaalde duur dus je kan direct opzeggen dacht ik. In de productfiche staat er dat er geen verbrekingsvergoeding is bij opzeggen in de eerste 6 maand. Misschien heb ik veel geluk gehad. :lol:
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

akira02 schreef: Je zou kunnen opteren voor een BBOX3 die vast wel op internet te vinden voor een goede prijs. Je moet wel de laatste versie hebben met VOIP en 5GHZ wifi.
Ik zou de BBOX3 met ingebouwde voip eerder afraden. Topicstarter geeft aan nu reeds voip te gebruiken met internet start van Telenet. Dan veronderstel ik dat hij nu een ATA of Gigaset gebruikt. Achter een BBOX3 met ingebouwde voip zal dit niet werken. Een gewone BBOX3 is dan eerder aan te raden. Meer info over de verschillende BBOX3's kan je hier vinden : http://bgctv.skynetblogs.be/archive/201 ... 46950.html.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Opzeggen kan altijd. Alleen is het niet altijd zonder kosten in de eerste zes maanden. Als de provider betere voorwaarden lanceert dan het wettelijke minimum kan je al eens geluk hebben uiteraard. Voor alle duidelijkheid, de veelgestelde vragen van de FOD economie omtrent het opzeggen van abonnementen telecommunicatie :
http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... catie/FAQ/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

petrol242 schreef:En als ze echt gaan voor de wet van 10 juli 2012, wat ze heel waarschijnlijk doen, hou er dan rekening mee dat opzeggen altijd kan, maar dat dat pas na zes maanden kosteloos is.
Dat doet Proximus dus niet.

Voor residentiële klanten (definitie: klanten met max. 5 telefonie contracten) hanteert Proximus contracten van onbepaalde duur, dus géén min. 6 maanden, en géén opzegkosten.

De enige kosten bij opzeg worden aangerekend bij koppelverkoop, zoals de "TV voor 49 EUR" met een contract van 24 maand.
In dit geval gaat het niet over opzegkosten, je moet alleen het restbedrag van het toestel betalen voor de maanden die nog lopen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

philippe_d schreef:Voor residentiële klanten (definitie: klanten met max. 5 telefonie contracten) hanteert Proximus contracten van onbepaalde duur, [...]
Voor zover ik in de Algemene Voorwaarden kan lezen, wordt er een contract aangegaan van één jaar met stilzwijgende verlenging van telkens één jaar...
philippe_d schreef:[...] dus géén min. 6 maanden, en géén opzegkosten.
Of het nu over tijdelijke contracten of contracten van onbepaalde duur gaat, daar hebben die zes maanden niets mee te zien. Dat is gewoon de wettelijke termijn (ongeacht het contract dus) waarin een opzeggingsvergoeding mag gevraagd worden met een maximum van de totale kost tot het einde van de eerste maand volgend op die vriestijd van zes maanden. Dat valt ook te lezen in hun "Specifieke kosten en vergoedingen". Ze doen het dus wél.
opzeg.png

Let wel op de dt fout :roll: en het feit dat ze maar maximaal zes maanden in rekening mogen brengen...
Edit : Hier het betreffende document : https://www.proximus.be/dms/cdn/sites/i ... ies_nl.pdf
De echte details over je contract, met al dan niet bepalingen over de eventuele vergoedingen, zal je pas te lezen krijgen bij ondertekening.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb nochtans de vorige keer proximus na anderhalve maand opgezegd met een koppelverkoop en dat product teruggestuurd en niets h9even te betalen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Pfff... Ze spreken zich constant tegen op hun eigen site, in hun Algemene Voorwaarden en op hun productfiches en dat zijn geen contracten voor alle duidelijkheid. Hopelijk is het zoals ze in de pers beloven, maar ik zou voor alle zekerheid toch maar eens de tekst op de achterkant van de factuur lezen. Zeker als er bijkomende diensten, zoals een aansluiting, geleverd worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

petrol242 schreef: Dat valt ook te lezen in hun "Specifieke kosten en vergoedingen". Ze doen het dus wél.
Edit : Hier het betreffende document : https://www.proximus.be/dms/cdn/sites/i ... ies_nl.pdf
Het enige dat ik lees is:
  • Vroegtijdige opzegging: 100% van de resterende maandelijkse abonnementsgelden tot het einde van de contractduur
Het gaat hier dus over contracten met bepaalde duur.

Voor residentiële klanten hanteert Proximus (dit is al enkele jaren) geen minimum contractduur meer.
Jammer dat je mij niet gelooft en hiermee andere gebruikers verontrust :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Ik kan bevestigen dat proximus geen opstapvergoeding aanrekent. Heb het al meerdere keren zo aangeraden en gedaan.
Alle producten bestellen, TV, internet en telefoon en een week of maand later gewoon alles opzeggen.
Nog nooit kost op gehad. Zelfs met internet met vast IP van 86 euro per maand exclusief BTW.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

philippe_d schreef: Voor residentiële klanten hanteert Proximus (dit is al enkele jaren) geen minimum contractduur meer.
Jammer dat je mij niet gelooft en hiermee andere gebruikers verontrust :-(
Als ik mensen heb verontrust, mijn excuses dan. Maar (bijna) iedereen kan lezen en moet zelf maar de risico's aanvaarden of nemen. Ik ben alleen sceptisch omdat ik anders heb meegemaakt met PX. Verleden jaar heeft mijn moeder opgezegd na 8 maanden. Toen kreeg ze een factuur voor de resterende 4 maanden, die natuurlijk niet betaald zijn na een verwijzing naar de telecomwet van 2005/2012. Administratief foutje was het antwoord. Kan gebeuren...

Het is uiteindelijk wat er in het individueel contract staat dat je afsluit dat van tel is, mits de in acht name van de extra wettelijke bepalingen. Dat kan dus altijd veranderen en spijtig genoeg lezen weinig mensen dat bij afsluiting. Standaard hanteert PX nog altijd contracten van één jaar, tenzij "anders gestipuleerd". Ik geloof graag dat ze nu constant afwijken van hun eigen Algemene Voorwaarden, maar dat is dus heel vaag en onbepaald. Om dan te zeggen "het is altijd zo" vind ik een gevaarlijke uitspraak. Ik geloof ook graag dat dat in de praktijk niet zo zal zijn, maar juridisch kan het wel. Hier de quote uit de Algemene Voorwaarden met betrekking tot de contractuele procedure:
2.2.2. De oorspronkelijke duur van de Overeenkomst zal één (1) jaar
bedragen (Oorspronkelijke Periode) tenzij anders gestipuleerd in de
desbetreffende Contractuele Dienstbeschrijving(en) of Bestelbon(s).
Om terug te komen op het verhaal van de TS denk ik dat in het geval er een technische interventie nodig is, zoals een aansluiting op het VDSL netwerk, dat het niet slecht is om die bepalingen erop na te lezen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nochtans kan je vrij opzeggen wanneer je wilt.

Als je een interventiekost moet betalen dan snap ik niet dat ze contracten voor onbepaalde duur aanbieden.

Want in het productfiche staat bij elke formule van familus of tuttimus onbepaalde duur.
Bonbon
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2007, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik ben even niet in het topic geraakt , alvast bedankt voor de vele reacties en het meedenken etc van iedereen.

Voorlopig ga ik gewoon blokken bijkopen denk ik , uiteindelijk kom ik dan toe zonder zware meerkost.
Netflix in HD zou leuk zijn maar dat is het enigste dat ik eigenlijk meer zou doen dan nu.
PeterP schreef: Topicstarter geeft aan nu reeds voip te gebruiken met internet start van Telenet.
Ik gebruik geen voip van telenet , of ik versta het verkeerd ?
Ik gebruik een siemens GIGASET C610 IP , gewoon achter de modem nu , in combinatie met een abo van OVH van 1,2 euro .

Internet start is trouwens van proximus he , maar je bedoeld wsl de basic internet van telenet.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Ik bedoelde inderdaad basic internet van Telenet en dat je een eigen voip toestel gebruikte achter de modem van Telenet.
Je C610IP achter een Bbox3 v+ met ingebouwde voip gaat waarschijnlijk niet werken. Achter een gewone Bbox 3 gaat dit wel lukken.

Met wat geduld is een gewone tweedehands Bbox 3 te vinden voor 25 euro.
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

raf1 schreef:
Bonbon schreef:Heeft iemand nog tips om de totale opstartkost te drukken?
A) Je neemt eerst een abonnement van onbeperkte duur bij een VDSL2-operator die gratis installatie en activering aanbiedt: bijvoorbeeld Proximus Familus

1) Bestel Proximus Familus(47 euro/maand) inclusief gratis installatie met Easy Switch ID van Telenet
- laat de tv-decoder in de doos zitten
- sluit geen telefoontoestel aan
- je gebruikt enkele dagen of weken internet via Proximus aan 47 euro/maand
2) Bestel EDPnet met Easy Switch ID van Proximus vanaf het moment dat je een klantennummer en Easy Switch ID van Proximus kan terugvinden in de MyProximus-klantenzone
- voorzie een eigen Fritz!Box
- geef in de bestelling aan dat de (ongebruikte) telefoonlijn en tv-abonnement van Proximus moeten stopgezet worden
- volg strikt de richtlijnen op in de brief van Proximus om de Bbox3 en Proximus-decoder terug te brengen naar een UPS Access Point

Je spaart enerzijds 50 euro uit, anderzijds betaal je een tijdje internet bij Proximus aan 47 euro/maand. Het verlies hangt dus af van hoe snel je je Easy Switch ID van Proximus ontvangt en hoe snel EDPnet jouw VDSL2-lijn kan omschakelen. In het beste geval zit je een paar dagen bij Proximus en kost dat je 3 euro, in het slechtste geval betaal je een paar maanden aan een stuk 47 euro.

B) Je wint een Fritz!Box 7360 voor één euro bij een veilinghuis voor faillissementen, als je goed zoekt in Nederland is dit zeker te vinden.
Dank je voor de tips

Kon dit bij mij ook maar :-(

Heb basic int en tv bij Telenet en kom ook niet toe met 150Gb. Zeer tevreden over de kwaliteit maar
ongelimiteerd internet bij TN is voor mij beetje duur.

Heb voor mijn voortuin een mini grijs kastje staan waar Proximus lijnen doorgaan.
Heb hun vorige week gebeld en verneem dat Vdsl tot in mijn woning effectief te verkrijgenis.

Wil enkel voor internet van TN naar Edpnet gaan.
Vandaag via Astel bestelling gedaan voor Vdsl xl met telefonie, resultaat: GAAT NİET.. snik ;(

Dikke pluim voor de medewerker van Astel. Hij heeft mij een hele uitleg gegeven:

Proximus plaats een soort van Technische Kastje vaak op de hoek van uw straat.
Dat kastje wordt in twee gedeeld, de helft aan de andere providers (edpnet, scarlet,...) en de andere helft voor de Proximus klanten.
De helften worden in meerdere lijnen gedeeld en elke lijn gaat naar een huis van de straat.
Dus als al de lijnen vol zijn dat hebben we geen plaats meer op deze lijnen voor de andere huizen die een aansluitingen willen hebben.
...
Help?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bestel eens niet bij astel maar vraag het eens aan edpnet zelf?
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

boonpwnz schreef:Bestel eens niet bij astel maar vraag het eens aan edpnet zelf?
Heb dit reeds gedaan.. Bestelling moeten plaatsen. Nog geen reactie v Edpnet.. waarsch morgen pas

Thanks
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Edpnet werkt maar tot 17u op weekdagen. Bussiness lijn iets langer.
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

boonpwnz schreef:Edpnet werkt maar tot 17u op weekdagen. Bussiness lijn iets langer.
Weet ik, heb deze morgen gebeld. Men gaf mij de raad om te bestellen via hun eigen site.
Bestelling is dadelijk daarna gepl.
Afwachten maar.
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

Er zijn blijkbaar bijkomende SNA werken nodig.
PX moet een aantal extra koperparen trekken en dit gaat mij veel kosten, zo geeft Edpnet aan.
:cry:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Lady m,

Ligt er coax in je woning of dezelfde problematische situatie als bij vdsl+?

Wel raar dat er zelfs nog geen koper bij u is, woon je afgelegen?
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

Hoi boonpwz..
Er ligt idd coax in de woning. Heb van in het begin telenet basic internet + analoge tv (geen vaste telefoon). Werkt zeer goed.
Woon in een (nieuw)bouwwijk van nog geen 10 jaar oud, vlak aan het stadscentrum Hasselt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan snap ik niet dat er geen was gelegd.

Misschien dat iemand anders iets weet...
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

Ja hoor. Men heeft mij aangeraden om bij PX zelf abbo te nemen.
Hopelijk moet ik bij hun niets bijbetalen.
Zij hbb nu tijdelijk actie lopen v pack met onbeperkt internet voor 49 euro.
Zeer interessant want ik slorp 150gb op in 8 dagen :)

İk denk er alvast over na
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat je kan doen neem het abbonement met gratis installatiekost.

En na een korte tijd kan je overschakelen op edpnet.
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

Hihi onze berichten hbb elkaar gekruist zie ik.
İnderdaad, dit werd mij aangeraden :)

Dank je
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad, de eenvoudigste oplossing:
  • 1) bij Proximus een abonnement nemen.
    2) na één maand overschakelen naar EDPNet.
    3) B-box3 van Proximus houden.
    4) 50€ "boete" betalen voor het niet terugsturen van de Bbox.
Twee vliegen in één klap:
  • - je bespaart de SNA (kan >400€ zijn).
    - je krijgt een nieuwe B-box3 aan spotprijs van 50€.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Laatst gewijzigd door Fentimento 26 apr 2018, 15:45, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Fentimento,

Nee bij telenet, proximus en orange zit je eigenlijk niet vast aan 6 maanden.
Lady_M
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:33

Hoi Philippe
Dank je voor de uitleg

Ben vanaf vandaag Px klant. Bestelling is geplaatst.
Heb besloten een jaar bij hun klant te blijven.
Ze hbb nu een actie met hun Familus: 49 euro voor 1 jaar
Dit kon ik niet laten liggen 8)
Vaarwel Telenet!
İk neem jullie goede raad in acht en stap volgend jaar over naar Edpnet
(en terug Telenet Tv met kaartje, samen 53)

Aan iedereen een dike merci voor jullie hulp
:wave:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lady_M schreef:Ze hebben nu een actie met hun Familus: 49 euro voor 1 jaar
De huidige Familus promotie is 49 euro per maand, gedurende 4 maanden.
Daarna de normale prijs van 67 euro per maand.

Indien je via Internet bestelt, krijg je nog 7.50 euro extra korting gedurende 4 maanden (30 euro).
Dus: 41.50 euro gedurende 4 maanden, daarna 67 euro per maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”