Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 4 weken 8 uur 9 minuten geleden (17 Nov 2017, 10:44)

Summary: Ik ben recent verhuisd, maar de DSL verbinding in mijn nieuw huis heeft enkele kuren. Ik sync namelijk "slechts" op 70/30, terwijl mijn modem een attainable van ruim 110/35 aangeeft. EDPnet heeft me laten weten dat de AB_CAPACITANCE van mijn lijn niet goed is, misschien heeft dit er iets mee te maken?

Anyway, eerst een dump van alle relevante gegevens.

Ik gebruik een Fritz!Box 7490 met 06.52 (driver 1.100.133.44 dus) die de volgende stats rapporteert:

Code: Selecteer alles

                                    Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput       kbit/s  70000               30000
Min. DSLAM throughput       kbit/s  32                  0
Attainable throughput       kbit/s  118063              37300
Current throughput          kbit/s  70000               29999
Seamless rate adaptation            off                 off
           
Latency                             fast                fast
Impulse Noise Protection (INP)      33                  42
G.INP                               on                  on
           
Signal-to-noise ratio       dB      19                  9
Bitswap                             on                  on
Line attenuation            dB      16                  22
           
Profile                     17a     
G.Vector                            full                full
           
Carrier record                      B43                 B43


Bij de initiële aansluiting (nog voor de recente uitbreiding van de zones) kwam ik op 70/20, ik begrijp dat ik dus in zone 1 zit. Na TBF plaatste de DLM mij vrij snel op 85/30, maar zoals vermeld ben ik ondertussen terug gevallen op 70/30.

Gegevens van de laatste TBF:

diagnose result

The measurements indicate no fault. If you decide to create a repair ticket, a
field intervention will be created. / A DLM profile is active. Before the repair
ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem
(instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and
wait for the result.


copper analysis

CABLELENGTH = 1964 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 9677 kOhm
AB_Insulation = 3966 kOhm
BA_Insulation = 3966 kOhm
AE_Capacitance = 17 nF
BE_Capacitance = 21 nF
AB_CAPACITANCE = 79 nF
Copper test type = AGW


synchro analysis

LineProfile = vdsl2_DLM_DynDyn_v2
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = h91gbr00020
DownstreamAttenuation = 16.4
UpstreamAttenuation = 20.7
DownstreamBitRate = 70001.0
UpstreamBitRate = 29999.0
DownstreamNoiseMargin = 19.2
UpstreamNoiseMargin = 9.4
VLAN10_AgentCircuitID = *H91GBR00020 eth 5/1/02/33:10
VLAN10_OALID = 001064235
VLAN10_PBIT = p0
VLAN10_SSID = 000000001983951
VLAN10_VLAN_OLO_S-tag = 151


vectoring information

Firmware version = 1.100.133.44 A6
ROP vectoring level = Active
Maintenance mode = N
Fallback mode = NORMAL


DLM information

Eligibility flag = F
Zone = DLMzone71
Activation flag = AUTO


De EDPnet helpdesk is niet bijzonder behulpzaam (DSL speeds niet gegarandeerd, wij controleren dit niet, terwijl ik dit allemaal wel weet en begrijp maar gewoon wat info wil over mijn lijn), maar heeft wel laten vallen dat de AB_CAPACITANCE waarde slecht is:

Op uw DSL lijn metingen zien we zeer lage waarden van uw stopcontact:

AB_CAPACITANCE = 78 nF.

Het moet minstens 450 nF zijn.

Gelieve een nieuwe stopcontact installeren (we adviseren een nieuwe "NTP2007").


De helpdesk was blijkbaar vergeten dat hun technieker de week ervoor een nieuw NTP2007 geplaatst had in het kader van de Test&Label:

Afbeelding

Dit aansluitingspunt bevindt zich in mijn garage, die aan het voetpad ligt, en de kabel links gaat rechtstreeks naar de vloer en verdwijnt daar.

Afbeelding

Ik heb de NTP ondertussen zorgvuldig geherkableerd om eventuele aansluitingsproblemen uit te sluiten, zonder resultaat. Ik heb ook mijn custom RJ11->RJ45 kabel van de intro naar de modem vervangen door de standaard Y-kabel en adapter, maar ook dit maakte geen verschil. Kwestie van de variabelen te reduceren.

Misschien ook relevant: tijdens de installatie had de technieker wat problemen omdat "er geen kiestoon op de kabel zat", en er volgens hem misschien iets verkeerd aangesloten was in de straatkabine. Maar uiteindelijk kreeg hij wel een sync, "en het zou zonde zijn om enkel daarvoor graafwerken aan te vragen". Leek mij allemaal niet zoveel steek te houden, en aangezien ik een sync kreeg op 70/20 met een mooie attainable had ik er mij toen geen vragen bij gesteld.

Is mijn verwachting dat ik een betere sync zou moeten krijgen terecht? Of vergeet ik hier een factor die niet in mijn lijnwaarden zichtbaar is?

Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 Jan 2009
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor sirWard » 3 weken 4 dagen 9 uur geleden (20 Nov 2017, 09:33)

Eventueel met een multimeter eens kijken op welke draden je een 48V DC spanning meet. Koper opschuren kan ook veel helpen (er ligt een laagje vernis over het koper bij dit type kabel).

Die AB capaciteit is inderdaad niet goed. Ik vermoed dat je modem synchro neemt op 1 ader ipv 2 door een onderbreking/slecht contact/verkeerde ader aangesloten.

Ik zou zeggen. Schuur vooral eens het koper wat op.

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 3 weken 3 dagen 9 uur geleden (21 Nov 2017, 09:52)

Bedankt, ik heb de aders opgeschuurd (zag er inderdaad veel te donker uit voor koper) en een TBF opgestart.
De resultaten zijn echter quasi identiek (zie top post), geen enkele verandering in de AB_CAPACITANCE...
Ik merk wel dat opeenvolgende TBF resultaten de CABLELENGTH schatten op afwisselend ~1900m en ~200m...

Ik meet trouwens 41,4 V DC tussen A (wit) en B (blauw) als referentie. Is dat niet te laag?
Op het ander aderpaar (oranje, wit) meet ik niks.

Ik vermoed dat je modem synchro neemt op 1 ader ipv 2 door een onderbreking/slecht contact/verkeerde ader aangesloten.


Dat zou wel aansluiten bij het verhaal van de technieker die wel een sync kreeg maar geen kiestoon.
Kan ik dit verifiëren?

EDIT: resultaten TBF toegevoegd.

OBiWaN007
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 Jul 2007
Locatie: Wetteren
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor OBiWaN007 » 3 weken 3 dagen 2 uur geleden (21 Nov 2017, 16:29)

Schommelende resultaten wil meestal zeggen dat er iets fout is met je koperpaar. Het feit dat je syncro goed is hoeft hier helemaal geen uitsluitsel op te zijn dat je koper wél goed zou zijn. Als je kort genoeg bij de KVD zit (wat in jouw geval wel zo zal zijn denk ik) kan je perfect syncro op 1 draad hebben (je hebt dan GEEN kiestoon) en toch een hoge attainable hebben. Het neemt echter niet weg dat DLM zal zien dat er iets fout is op de lijn. de meting op AB wil inderdaad zeggen dat er géén NTP is gemeten wat weeral kan aangeven dat er slechts 1 van de 2 draden toekomt (ntp valt pas te meten wanneer het volledige paar toekomt en zodoende de weerstand in de NTP kan gemeten worden).
Heb je zelf al eens geprobeerd of je een kiestoon hebt op de lijn met een telefoontoestel op de NTP aan te sluiten (je moet ALTIJD een kiestoon hebben) is dit niet het geval zijn er slechts 3 mogelijkheden :

1. op de NTP gebruik je de verkeerde witte draad (probeer eens de niet gebruikte andere witte kabel op de NTP) dit lijkt me het minst waarschijnlijk maar valt zeker te proberen, probeer eens je V DC te meten tussen de blauwe en de andere witte kabel.
2. er is een verkeerde schakeling in de KVD waardoor 1 draad niet toekomen (ook heel onwaarschijnlijk want dan moet de meting in principe een duidelijke verschil zien in onbalans tussen beide draden
3. 1 van de 2 kabels maken ondergronds wel/geen contact met elkaar waardoor kortsluiting op A/B en de NTP niet meetbaar is en zou ook meteen alles verklaren van geen kiestoon tot verschil in kabellengte op de verschillende gemeten tijdstippen.

1. kan je zelf oplossen
2. interventie nodig van technieker
3. interventie nodig van technieker en nadien hoogswaarschijnlijk (met meer dan 99% zekerheid) lasserinterventie.
Internet: 1x VDSL XL EDPnet 100/30 vectoring met FritzBox 7490 --> firmware 06.52
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobile Bizz L
TV: 1x VDSL Proximus 100/30 vectoring met Bbox3 --> Decoder v5c TV + Football
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 20TB & 1x Synology NAS 916+ @ 30TB --> Raid 5

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3791
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor jackho » 3 weken 3 dagen 1 uur geleden (21 Nov 2017, 17:40)

Een vraag tussendoor, kun je van Proximus ook op één of ander manier de TBF meetresultaten krijgen?

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 3 weken 3 dagen 35 minuten geleden (21 Nov 2017, 18:17)

Heb je zelf al eens geprobeerd of je een kiestoon hebt op de lijn met een telefoontoestel op de NTP aan te sluiten (je moet ALTIJD een kiestoon hebben)


Net even een analoog telefoontoestel opgevist en aangesloten op de NTP via de telefoonstekker, niet met RJ11 dus. Ik kan bevestigen wat de technieker tijdens de installatie gemerkt heeft: geen kiestoon. Bij het afhaken van het telefoontoestel verbreekt mijn DSL verbinding nagenoeg onmiddelijk.

Dan maar jouw 1e suggestie geprobeerd, maar tussen blauw en wit uit het ander paar meet ik geen stabiel DC signaal. Initieel ~3V, waarna mijn modem zijn sync verloren is (het analoog telefoontoestel was toen niet aangesloten). Bij het trainen meette ik ~10V DC. Voor de zekerheid die witte ader ook maar eens aangesloten op de NTP en het telefoontoestel verbonden, maar opnieuw geen kiestoon.
Laatst gewijzigd door maleadt op 21 Nov 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1417
Lid geworden op: 26 Okt 2005
Bedankt: 71 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor redman » 3 weken 3 dagen 11 minuten geleden (21 Nov 2017, 18:41)

Dat de technieker die ntp heeft geplaatst het afbolt met slechte lijnwaarde. :bang:

Klagen bij EDPNET dat ze terug een technieker sturen. Dat zou voor hun ook gratis moeten zijn vermits de installatie niet conform was.
Afbeelding

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 11 Dec 2012
Bedankt: 129 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor Bssoft » 3 weken 2 dagen 22 uur geleden (21 Nov 2017, 20:17)

@maleadt, dat "zou" nog een loodkabel kunnen zijn.

1 - Indien je een handige "harry" bent zou ik eerst de plastiek omhulsel ontmantelen (+- 10 cm), er is nog overschot op die kabel !
2 - Indien daaronder nog een loodmantel ==> die voorzichtig ook ontmantelen (er zit ook licht bruin papier in).
3 - "normaal" gezien zou je dan 2 x 1 paar uit elkaar moeten kunnen halen.
4 - het oude gedeelte ==> volledige deel dat al bloot was (blauw-wit) = afknippen.
5 - het nieuwe stuk blauw-wit ==> mooi 1 cm ontdoen van de bescherming en het vernis er af krabben !
6 - dan elk van die twee koper uiteinden op de juiste lengte knippen en dan goed vastvijzen op het zwarte blokje.

maleadt schreef:Net even een analoog telefoontoestel opgevist en aangesloten op de NTP via de telefoonstekker, niet met RJ11 dus. Ik kan bevestigen wat de technieker tijdens de installatie gemerkt heeft: geen kiestoon. Bij het afhaken van het telefoontoestel verbreekt mijn DSL verbinding nagenoeg onmiddelijk.

Even ter zijde: als je de stekker van het telefoontoestel direct op de NTP plugt met een telefoonstekker met vijf pinnen dan staat je modem gewoon parallel, en is het normaal dat er een verbreking kan zijn, modem staat achter het telefoontoestel geplugd in een van de twee RJ11 uitgangen toch ?

@redman, inderdaad en niet goed te begrijpen !

@Jacko, via de storingen :nono: , via de Susse, Jef, Pol en consoorten :roll:

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 3 weken 2 dagen 21 uur geleden (21 Nov 2017, 21:01)

Bssoft schreef:dat "zou" nog een loodkabel kunnen zijn.


Inderdaad! Dat type kabel was nieuw voor mij.
Ik had hem zelf al gestript en de NTP zorgvuldig geherkableerd (zoals je beschrijft), zonder verbetering wel...

Bssoft schreef:Even ter zijde: als je de stekker van het telefoontoestel direct op de NTP plugt met een telefoonstekker met vijf pinnen dan staat je modem gewoon parallel, en is het normaal dat er een verbreking kan zijn, modem staat achter het telefoontoestel geplugd in een van de twee RJ11 uitgangen toch ?


Modem inderdaad op een RJ11 aangesloten, en idd wel logisch dat zomaar een microfoon in parallel zetten de sync kan verstoren.

OBiWaN007
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 Jul 2007
Locatie: Wetteren
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor OBiWaN007 » 3 weken 2 dagen 18 uur geleden (21 Nov 2017, 23:57)

maleadt schreef:Modem inderdaad op een RJ11 aangesloten, en idd wel logisch dat zomaar een microfoon in parallel zetten de sync kan verstoren.


Het is inderdaad een loodkabel. Paar 1 is wit/blauw en paar 2 is wit/oranje (of geel bestaat ook)
het feit dat je syncro verlies hebt is perfect normaal bij het aansluiten van telefonie op NTP daar er geen splitter opzit.
In principe conform PXM installaties moet er ALTIJD een splitter opzitten en moet de modem op de splitter aangesloten worden zodoende
de andere 2 klemmen RJ11 gebruikt voor telefonie.
Maar voor OLO is een splitter niet verplicht voor installatie door technieker. Ikzelf doe dit toch altijd maar niet elke technieker neemt hier de tijd voor en nogmaals het is geen verplichting.
Een kiestoon hebben is uiteraard wél een verplichting maar door een toeval zal hij desondanks toch een groene meting gehad hebben en zal het voor hem klaargeweest zijn.

(Lasser)Interventie zal de ENIGE oplossing zijn dat kan ik nu al met 100% zekerheid zeggen.
Internet: 1x VDSL XL EDPnet 100/30 vectoring met FritzBox 7490 --> firmware 06.52
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobile Bizz L
TV: 1x VDSL Proximus 100/30 vectoring met Bbox3 --> Decoder v5c TV + Football
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 20TB & 1x Synology NAS 916+ @ 30TB --> Raid 5

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13171
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2069 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer
Contact:

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor philippe_d » 3 weken 2 dagen 8 uur geleden (22 Nov 2017, 10:47)

Gezien de TS zonder probleem het provisioning profiel haalt dat overeenstemt met zijn zone, zowel in upload als in download (70/30), zal een lasinterventie moeilijk te verkrijgen zijn. EDPNET zal dit moeilijk van Proximus gedaan krijgen, denk ik :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 3 weken 2 dagen 8 uur geleden (22 Nov 2017, 10:52)

Tijdelijk POTS abonnement afsluiten bij Proximus? :twisted: Of gebruiken zij ondertussen ook al VOIP?

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13171
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2069 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer
Contact:

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor philippe_d » 3 weken 2 dagen 7 uur geleden (22 Nov 2017, 11:04)

Het is VoIP tot aan de ROP.
Vandaar is het POTS tot bij jouw thuis.

Ja, dat zou een oplossing zijn, want zonder kiestoon krijg je geen POTS :-D
Beetje dure oplossing (aansluitkosten nieuwe analoge lijn, abonnement) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

OBiWaN007
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 Jul 2007
Locatie: Wetteren
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor OBiWaN007 » 3 weken 2 dagen 3 minuten geleden (22 Nov 2017, 18:49)

maleadt schreef:Tijdelijk POTS abonnement afsluiten bij Proximus? :twisted: Of gebruiken zij ondertussen ook al VOIP?


De meeste nieuwe installs die ik momenteel doe in zone 09 en zone 053 is allemaal VOIP ondertussen. de classic Bbox3 zal op zeer korte termijn gaan beginnen verdwijnen, het is omdat er op dit moment nog teveel leveringsproblemen zijn met de Bbox3v+ dat niet alle orders ingeboekt worden als VOIP maar geloof me als ik zeg dat dit geen maanden meer zal duren, kwestie van een paar weken denk ik.
Internet: 1x VDSL XL EDPnet 100/30 vectoring met FritzBox 7490 --> firmware 06.52
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobile Bizz L
TV: 1x VDSL Proximus 100/30 vectoring met Bbox3 --> Decoder v5c TV + Football
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 20TB & 1x Synology NAS 916+ @ 30TB --> Raid 5

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 11 Dec 2012
Bedankt: 129 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor Bssoft » 3 weken 1 dag 23 uur geleden (22 Nov 2017, 19:25)

@ OBiWaN007, inderdaad normaal gezien zou men een nieuwe lijnaanvraag moeten pushen naar "Phone line over IP" !
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/producten/vastelijn/abonnementen-voor-vaste-lijn.html#/8ad8570c-4682-4327-a0d8-358f14173c7a

Maar feitelijk @maleadt moet gij u daar mee niet bezig houden, je hebt gedaan wat je normaal gezien zelfs niet moet doen !
Wat betreft die meting ==> die trekt op niets ==> EDPNET geeft zelfs al aan dat er een probleem is.
Als Proximus zelfs een "lijntest" zou doen dan zal er geen excuus zijn ==> slecht is slecht, of je nu een goede synchro hebt of niet !

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3791
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor jackho » 3 weken 1 dag 22 uur geleden (22 Nov 2017, 20:04)

Volgens Proximus helpdesk zouden ze mij met mijn bbox3v+ kunnen omschakelen van agw naar voip, maar niemand kon mij zeggen of dit volledig gratis is en of mijn abonnement prijs dan ook zou stijgen.
Weet er soms iemand hoe dit juist zit?
PS: ik heb wel nog een oud pack Internet+TV+Telefonie, dus geen familus, Tuttimus of mobilus.

maleadt
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Jan 2014
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Lage sync bij goede lijnwaarden, probleem met NTP?

Berichtdoor maleadt » 2 weken 8 uur 2 minuten geleden (01 Dec 2017, 10:51)

Met al deze info naar EDPnet gestapt, maar ze leken niet overtuigd van het probleem en stuurden eerst hun eigen technieker op pad. Die was natuurlijk op 2 minuten buiten en bevestigde de bovenstaande analyse (al vond hij het vreemd dat mijn lijn zo stabiel was, zowel op vlak van snelheid als disconnects).

Vervolgens, de helpdesk:

Wij willen u vriendelijk informeren dat de tussenkomst van Edpnet technicus heeft plaatsgevonden.
U ontvangt momenteel het provisioning profiel. We willen u eraan herinneren dat het provisioning profiel een maximaal gegarandeerd profiel is van edpnet. Hogere profielen zijn nooit gegarandeerd.

Helaas hebben we geen reden om Proximus-interventie te bestellen omdat u een gegarandeerd profiel hebt.

Maar we hebben geprobeerd ons best te doen om door te gaan met uw probleem, zodat we contact hebben opgenomen met Proximus. PXS zelf bepaalt of acties van hun kant nodig zijn. Als ze denken dat het nodig is, zullen ze beslissen hoe ze jouw situatie oplossen (door naar een locatie te komen of door manipulaties op afstand).


Altijd leuk om een "schuldgevoel" aangepraat te worden; is het niet logisch dat EDPnet tenminste probeert om mijn lijn te herstellen? Ik kan begrijpen dat Proximus het weigert, maar dat is nog niet aan de orde.

Het doet er niet toe, want ik werd net opgebeld door dezelfde helpdesk met het bericht dat ze tóch nog eerst een EDPnet technieker gaan sturen "om de binnenbekabeling nog eens grondig te controleren" :-|


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: robokat en 1 gast