Wachttijden Proximus technieker voor EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Momenteel ben ik Scarlet klant en sinds maandag heb ik geen internet meer. De modem synchroniseert niet meer en volgens de helpdesk is er een probleem met mijn lijn. Om dit op te lossen moet er een technieker van Proximus langskomen, de eerst volgende mogelijkheid is pas vrijdag (op maandag vast gelegd).

Ik vind dit een zeer lange wachttijd. Ik heb via Facebook Messenger contact gehad met Scarlet en daar heb ik tussen de lijnen door gelezen/begrepen/afgeleid dat ze Scarlet klanten een lagere prioriteit geven. Dit is niet iets wat ze zelf gezegd hebben.

Ik ben nu aan het overwegen om over te stappen naar EDPnet in combinatie met Stevie free en Vrt nu met een Chromecast om tv te kijken.

Voordat ik de overstap zou maken wil ik hier eens komen horen of ik met EDPnet het zelfde probleem zou hebben in mijn huidige situatie. Ik lees alleen maar goede dingen over de klanten dienst van EDPnet (bij Scarlet ben ik ook altijd vriendelijk en geduldig behandeld geweest, alleen vind ik de doorlooptijd tot de oplossinge te lang). Of moet ik om dit soort situaties te voorkomen een duurder business packet nemen met Sla?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Proximus heeft 2 "afdelingen":
- de commerciële die abonnementen vermarkt
- de technische , die DSL techniekers stuurt

Ongeacht de DSL provider, het zal altijd de technische dienst van Proximus zijn die het oplost (kabels, lassen, kast in de straat, ..)

Bij EDPnet kon ik voor €8/10/12 (ik ken het bedrag niet meer) een 24u SLA nemen, ook op een consumentenabo van €35.
Dat zou betekenen dat mijn technisch probleem binnen de 24u opgelost werd door Proximus.
Wij hebben dat niet genomen, omdat
- VOIP backup is onze GSM
- we genoeg familie in de buurt hebben wonen, waar we kunnen gaan "surfen, downloaden, mailen, ..." als er bij ons een probleem mocht zijn

Verder heb ik een BBOX3 klaar staan, voor mocht er het probleem bij de Frtizbox zitten.
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

De klantendienst zij dat ze wel meer flexibiliteit hebben bij het inplannen van afspraken voor nieuwe aansluitingen omdat dit via een andere firma gaat.

Dus bij Edpnet had ik even lang moeten wachten zonder een betere sla af te sluiten?

Dus het is ook mogelijk om bij Vdsl Xl een sla af te sluiten? Hoe doe je? Ik heb ergens gevonden dat next business day 10 euro kost, maar tijdens de bestelling kan je het niet toevoegen.

Ik ben ook bij mij ouders wat afleveringen gaan toevoegen, maar het nu van Netflix is dan wel een beetje weg :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

dimi_be schreef:Ik heb ergens gevonden dat next business day 10 euro kost, maar tijdens de bestelling kan je het niet toevoegen.
Dan bel je toch gewoon ff?
Of je stuurt een mail naar hun support?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ben zelf overgeschakeld van Scarlet naar EDPnet.
Woensdag betaald, donderdag telefoon gekregen, vrijdag teruggebelt om te bevestigen dat maandag pastte. Maandag Proximus technieker aan de deur.

Dus 3 werkdagen voor installatie. Als dat voor reparaties ook zo snel is dan is het ofwel minder druk ofwel is het sneller dan Scarlet.

Bij Scarlet was het trouwens minstens 7 dagen zonder modem als deze defect was en telkens maar weer moesten er 2 techniekers komen om het op te lossen: 1 x Proximus om het probleem vast te stellen en 1 x Scarlet om een nieuwe modem af te geven.

Ik heb het bij EDPnet nagevraagd en het is "een kwestie van verzenden" bij hun zonder dat ze daar een tijdsduur op plakken maar hopelijk is dat dan binnen 24 uur verzonden waardoor het 3 werkdagen maximaal zal duren (ze verzenden met Bpost). En hopelijk mag ik mijn oude modem daarna retouren. Als ik mijn modem eerst moet retouren zal het ook wel een week duren.

Maar gelukkig heb ik die obox van Scarlet gratis mogen houden dus dat is een gratis noodoplossing. Maar ik kan mijn Fritz!box niet meer missen. 7 dagen zonder disconnect <3 ipv reset elke 24u bij Scarlet.

Voor de rest ook dik tevreden bij EDPnet ik heb het gevoel dat ze mij als klant willen. In tegenstelling tot Scarlet waar het leek alsof ze mij wilden wegjagen (naar Proximus?).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

lanadekat schreef:Voor de rest ook dik tevreden bij EDPnet ik heb het gevoel dat ze mij als klant willen. In tegenstelling tot Scarlet waar het leek alsof ze mij wilden wegjagen (naar Proximus?).
+1
EDPnet reageert telkens in de stijl "we willen klanten bedienen"
Telenet (toegegeven, lang geleden), Prox en Scarlet vinden klanten blijkbaar vooral lastig :|
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

lanadekat schreef:In tegenstelling tot Scarlet waar het leek alsof ze mij wilden wegjagen (naar Proximus?).
Dat gevoel heb ik ook na de laatste twee keer dat ik serieus probleem met hun internet had en toch wel lang moet wachten op een oplossing. Het ligt dus niet alleen aan mij :-)

Ik heb hen een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zit met een extra sla bij hun consumenten abonnement.

Ik ben in ieder geval al blij om hier positieve verhalen te lezen over EDPnet.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is inderdaad zo dat Proximus instaat voor de lijn. Maar als klant is de OLO je aanspreekpunt en is en blijft die verantwoordelijk voor de dienstverlening.
Uiteindelijk heb jij geen contract met Proximus.
Een OLO kan volgens mij ook druk zetten om een technische interventie sneller te laten verlopen. Als dat voor een nieuw abo kan, kan dat voor andere technische redenen ook.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb dit jaar ook een beroep gedaan op de klantendienst van Scarlet. Na mijn probleem uitgelegd te hebben heeft de klantendienst mij gezegd dat er een technieker moest komen naar kijken. Wachttijd hiervoor was 3 dagen. Er is 1 technieker geweest, keurig op afspraak, die heeft de zaak onderzocht en een nieuwe modem geplaatst, waarna het probleem verholpen was. Kan hier alleen maar tevreden over zijn. Waarschijnlijk kun je bij elke operator problemen hebben of goede ervaringen en is het onmogelijk om dit te beoordelen naar 1 ervaring
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

heist_175 schreef:Dan bel je toch gewoon ff?
Of je stuurt een mail naar hun support?
Ik heb antwoord op mijn mail gekregen. Je kan dit niet zelf toevoegen, maar je moet hen een mailtje sturen of bellen nadat je de bestelling geplaatst hebt, dan voegen ze het voor jou toe.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

heist_175 schreef: Dat zou betekenen dat mijn technisch probleem binnen de 24u opgelost werd door Proximus.
Dit is een foute interpretatie van SLA : wat jij hebt qua SLA is een garantie dat Proximus binnen de 24u begint met het opzoeken van het probleem. Het antwoord op dat probleem kan dan nog steeds 2 weken (of whatever) duren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wacht :)
Ik heb niets.
Ik kon de optie nemen (€10 ex BTW denk ik, €12 dus voor mij als consument).
Maar dus voor die €12, wist de EDPnet verkoper me te vertellen, had ik na 24u terug internet. Hij noemde het een "soort verzekering".
We hebben het niet genomen (€150/jaar) om redenen die ik eerder al gaf. Maar als wat jij vertelt klopt, is het gewoon €150 voor de haaien :)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In alle SLA's die ik ken is dat gewoon een verzekering zodat ze direct aan je probleem beginnen, en je dus vooraan in de rij staat. Niemand kan je verzekeren dat je over 24u terug internet hebt.

Laat vandaag een brand uitbreken in een PX centrale, of een auto tegen een KVD knallen. Dan moeten ze héél ferm hun best doen om jou binnen de 24u online te krijgen hoor :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Oh maar er zijn toch alternatieven voor DSL?
Geef me een 4G stickje als backup en klaar.

Dus volgens mij kan je in 2017 wel voor een SLA zorgen "terug internet in 24u".
Een verzekeringspremie van €150 is wel al iets hé :), mijn familiale polis kost maar €80 voor 4 personen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

De Sla is 180 per jaar bij orange.

15 GB :P

Of 240 per jaar en dan 30 GB.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vergeet dat maar hoor. Als ze ergens een fiberbundel overknippen heb je het vlaggen en zal je binnen de 24u zeker geen internet opnieuw hebben. In het Brusselse zijn er een aantal plaatsen waar ze nu al geen graafwerken durven doen hierdoor :-)

Ikzelf heb zowel Orange (coax) als Billi (VDSL) als WirelessBelgië (Wifi) als Orange Internet@Home (4G) , dus het mag al behoorlijk wat zijn als er hier wat gebeurd :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

krisken schreef:Vergeet dat maar hoor. Als ze ergens een fiberbundel overknippen heb je het vlaggen en zal je binnen de 24u zeker geen internet opnieuw hebben. In het Brusselse zijn er een aantal plaatsen waar ze nu al geen graafwerken durven doen hierdoor :-)

Ikzelf heb zowel Orange (coax) als Billi (VDSL) als WirelessBelgië (Wifi) als Orange Internet@Home (4G) , dus het mag al behoorlijk wat zijn als er hier wat gebeurd :-)
Geen stroom in heel de wijk.
Alle batterijen leeg.
Alle diesel op :D

Ik lach maar ff hé ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Al een chance dat er hier een (klein) groepje staat :p En als er geen benzine meer is ... dan heb ik andere problemen :D
Ah neen die Orange internet@home is een leuke oplossing voor mij : kan ik gewoon meenemen naar het werk, in het stopcontact pluggen en hopla ik heb internet. Of eens meenemen naar links of rechts, altijd handig!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Op de website van EDPnet staat er:
Met een Service Level Agreement (of kortweg SLA) kiest u voor meer bedrijfszekerheid: wij bieden u de garantie op een oplossing of herstelling van een mogelijk defect aan uw internetverbinding.
....
Daarom garanderen wij u een maximale hersteltijd van 8 werkuren met onze servicegaranties. Indien wij deze hersteltijd overschrijden krijgt u van ons een financiële compensatie.
Hieruit begrijp ik toch dat ze het binnen de 8 werk uren proberen op te lossen. Wat die oplossing gaat zijn staat er natuurlijk niet :-P

Ik weet nog niet of ik het zou nemen, misschien stap ik eerst over en bekijk ik dan eens hoe hun klantenservice is voordat ik er iets bij neem.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goed dat je me er op wijst, want dit stond er vroeger niet. Al bij al een verbetering dus. Nuja, sommigen denken dat een 3G of 4G stick dan een oplossing is, maar vergeten dat er soms een heel bedrijfsnetwerk achter hangt. Hoe je dat gaat doen zonder professionele router is me een raadsel :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Als er een bedrijfsnetwerk achter hangt is het toch logisch dat de router een 3G/4G optie heeft.
Anders heeft het toch geen nut om een SLA af te sluiten.

Als er dan enkel mail verkeer en erp data toegelaten is, vormt dat geen probleem
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

krisken schreef:Goed dat je me er op wijst, want dit stond er vroeger niet. Al bij al een verbetering dus. Nuja, sommigen denken dat een 3G of 4G stick dan een oplossing is, maar vergeten dat er soms een heel bedrijfsnetwerk achter hangt. Hoe je dat gaat doen zonder professionele router is me een raadsel :)
Ipv dat die router met de DSL-modem verbindt, hang je die aan een 4G modem/stick?
Ik zie het probleem niet?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

dimi_be schreef:Op de website van EDPnet staat er:
Met een Service Level Agreement (of kortweg SLA) kiest u voor meer bedrijfszekerheid: wij bieden u de garantie op een oplossing of herstelling van een mogelijk defect aan uw internetverbinding.
....
Daarom garanderen wij u een maximale hersteltijd van 8 werkuren met onze servicegaranties. Indien wij deze hersteltijd overschrijden krijgt u van ons een financiële compensatie.
Hieruit begrijp ik toch dat ze het binnen de 8 werk uren proberen op te lossen. Wat die oplossing gaat zijn staat er natuurlijk niet :-P

Ik weet nog niet of ik het zou nemen, misschien stap ik eerst over en bekijk ik dan eens hoe hun klantenservice is voordat ik er iets bij neem.
Die SLA is er vooral als er vooral voor als er fouten gemaakt worden in de centrale. Uw dossier komt dan vanboven op de stapel. Ik heb u privébericht gestuurd met wat info.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”