Vdsl - knipperend internet lampje

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hopelijk kan iemand met meer verstand hier helpen.

Vorige week ben ik overgeschakeld van scarlet naar edpnet. Ging vlot. O-box3 gereset en login gegevens van edpnet ingegeven. Werkte perfect. Ongeveer een dag later opeens geen internet signaal meer.

Wat blijkt is dat het internet lampje flikkert ipv constant aanstaat. De interface van de o-box geeft aan dat er een DSL signaal is maar netwerk is down.

Edpnet klantendienst gebeld en die zagen een verbinding met een bbox ook wanneer mijn modem uitstaat. Volgens hen zou iemand anders in het appartementsgebouw een DSL signaal krijgen op hun intropunt die voor mij bedoeld is. Het rare is enkel dat intropunt 3 van 6 voor mij is volgens Proximus maar daar was geen draadje aan verbonden. Iemand een idee hoe het kan dat ik dan toch een DSL signaal krijg? Edp zag zelf 2 verschillende code id’s terwijl die gelijk moeten zijn.

Ik ben al meerdere keren een fabrieksinstellingen reset gedaan dus het is toch iets anders.

Edp klantendienst is wel vriendelijk maar de techniekers die in oost Europa zitten begrijpen volgens mij wel niet alles in het Nederlands. Ook jammer dat de edpnklantendienst maar op weekdagen tot 5 uur open is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

akira02 schreef:Edpnet klantendienst gebeld en die zagen een verbinding met een bbox ook wanneer mijn modem uitstaat. Volgens hen zou iemand anders in het appartementsgebouw een DSL signaal krijgen op hun intropunt die voor mij bedoeld is.
Wat ze zien of niet zien is voor jou toch niet relevant.
Jij bent nu EDPNet klant, je krijgt geen service, dus EDPNet is jouw enige aanspreekpunt om dit zo snel mogelijk op te lossen!
Blijven bellen/aandringen.
akira02 schreef:Ik ben al meerdere keren een fabrieksinstellingen reset gedaan dus het is toch iets anders.
Dat zal natuurlijk niet helpen als jouw lijn verkeerd geconfigureerd is.

Onaanvaardbaar dat een simpele provider wissel toch nog altijd zo'n rompslomp is :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Inderdaad en de enige reden waarom ik veranderd ben is omdat scarlet 2 keer een afspraak met een technieker liet schieten, 1 keer zonder iets te laten weten.

Edpnet vroeg ook: kan u uw modem direct verbinden op het intro punt? Uh ... hoe dat? Of bedoelde ze dat er geen router mag tussenzitten, dat is niet het geval.

Misschien moest ik toch maar voor sfr gekozen hebben aangezien Telenet en Orange niet beschikbaar zijn in Laken..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad en de enige reden waarom ik veranderd ben is omdat scarlet 2 keer een afspraak met een technieker liet schieten, 1 keer zonder iets te laten weten.

Edpnet vroeg ook: kan u uw modem direct verbinden op het intro punt? Uh ... hoe dat? Of bedoelde ze dat er geen router mag tussenzitten, dat is niet het geval.

Misschien moest ik toch maar voor sfr gekozen hebben aangezien Telenet en Orange niet beschikbaar zijn in Laken..[/quote]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Strange... sagem tool laat zien

Current bitrate 7545 down
Up 572 up

Attenuation 5.6 dB
Noise down 20.9 dB
Up 38.6 dB

AnnexB
8dB
244m

Profiel name 7,5/0,5
Geen verctoring
Geen dlm of repair profiel
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

akira02 schreef:Misschien moest ik toch maar voor sfr gekozen hebben aangezien Telenet en Orange niet beschikbaar zijn in Laken..
Telenet nam eind 2016 Sfr Belux over. Werd in juni van dit jaar goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Een van de voorwaarden was om binnen de 4 maanden ook Orange toe te laten op de coax. Transitie op dit moment volop aan de gang. Binnenkort krijg je dus de keuze tussen ofwel Telenet ofwel Orange in Laken. Beetje afhankelijk van hoeveel tijd TN nodig heeft om de Augiasstal van Coditel/Numericable/SFR uit te mesten...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

akira02 schreef:Strange... sagem tool laat zien

Profiel name 7,5/0,5
Geen verctoring
Geen dlm of repair profiel
7,5/0,5 is inderdaad géén vectoring, dlm of reapirprofiel.
Het is een fallback profile, dat je krijgt bij gebruik van een niet-goedgekeurde modem of firmware :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bwa Philippe fouten maken kan altijd en is zelfs voor iemand die niets te maken had met mijn providerwissel ook erg vervelend geweest.

Dus anno 2017 gebeuren er zeker rare dingen. En snap niet hoe dat kan gebeuren.

Zeker Scarlet en Proximus zijn een pro in het fouten maken.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:
akira02 schreef:Strange... sagem tool laat zien

Profiel name 7,5/0,5
Geen verctoring
Geen dlm of repair profiel
7,5/0,5 is inderdaad géén vectoring, dlm of reapirprofiel.
Het is een fallback profile, dat je krijgt bij gebruik van een niet-goedgekeurde modem of firmware :wink: .
Ik gebruik dezelfde modem als bij scarlet en heb niets gedaan aan de firmware. Misschien toch maar investeren in een fritzbox dan
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Er is wat meer licht in de duisternis die EDPNET heet.

Ze hebben mijn internetverbinding geactiveerd in de Nieuwstraat in Brussel terwijl ik daar niet woon (wie wel?) en ze hebben geen idee hoe het kon dat ik gedurende 1 dag internet had...
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het is ondertussen in orde gekomen. De schuldige was blijkbaar Proximus die door een menselijke fout voor 2 weken ongemak hebben gezorgd. Voor de rest redelijk tevreden van EDPNET tot nu toe. Het is niet sneller dan scarlet (30/10) maar hopelijk gaat dit nog verbeteren naar 50/10, wie weet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb de indruk dat Proximus vee' menselijke fouten maakt...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”