Einde ADSL in zicht?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

En de boer ploegde voort met zijn snelle VDSL lijn ipv die tragere ADSL. En de boer die toch te ver woont gaat proximus voorzien van 4G (of tenminste toch testen). De ADSL is echt wel ten dode opgeschreven.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En contractbreuk is het dus zeker niet : zie Algemene Voorwaarden...

8.2. Edpnet is niet aansprakelijk voor de onbeschikbaarheid van enige edpnet dienst en/of enige andere tekortkoming als gevolg van redelijkerwijs voor edpnet niet voorzienbare omstandigheden en omstandigheden die haar niet toerekenbaar zijn, zoals onder meer, doch niet beperkt tot, storingen en/of uitval van het internet en de internetverbindingen, het telefoonnet, de telecommunicatie infrastructuur van een operator, de communicatieverbindingen of apparatuur van edpnet of derden die diensten leveren aan edpnet, de electriciteitsvoorziening, de volledige bezetting van inbellijnen van edpnet en andere storingen die buiten de macht liggen van edpnet, en verder ook internationale conflicten, invoerreglementeringen en -beperkingen, maatregelen van enige overheid, gewelddadige of gewapende acties, arbeidsongeregeldheden, boycotacties, vertragingen of niet-uitvoering van leveringen van derde-contracten van edpnet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

vdps schreef:Legaal dan... Hangt van de condities, af, he. Als ik vandaag mijn opzeg zou doen, dan pleeg ik contractbreuk.
Neen, het is wettelijk toegelaten om na de initiële periode van zes maanden je internetprovidercontract eenzijdig op te zeggen op een door jou bepaald tijdstip, zonder voorafgaande termijn van verwittiging.
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

iceke schreef:Dien boer heeft alle recht om tegen u te zeggen " volgende maand is het de laatste keer dat ik nog patatten lever" is dat nu zo moeilijk ?
En dan heeft hij geen moeite gedaan om zijn afspraak zo veel mogelijk na te komen. Is dat nu zo moeilijk?

@ JamesEarlGray: *zucht* Ik ZIT in mijn eerste zes maanden. Dus was mijn opmerking juist...

@ krisken: 1)Vliegtuigmaatschappijen zetten ook dergelijke clausules er in, sommige webwinkels zeggen dat men de producten niet kan terugleveren, etc. Punt is, de voorwaarden of clausules die een maatschappij daar zelf in zetten, zijn daarvoor niet altijd geldig, zoals Testaankoop aangetoond heeft voor de rechter in het geval van de vliegtuigmaatschappijen. Punt is (want ik ga mij hier héél duidelijk moeten uitdrukken): het is niet zo dat OMDAT er iets instaat, dat het ook zo is. 2)Ook voor edpnet zijn er voorwaarden, zoals opzegtermijnen. En men kan ook niet 'automatisch' een klant omzetten naar een andere formule. Ik zeg niet dat dat gebeurt of gaat gebeuren, maar aan de andere kant, het zou ook niet de eerste keer zijn dat een bedrijf iets doet dat eigenlijk niet mag. Testaankoop staat vol van dergelijke voorbeelden op de achterste twee bladzijden. Nogmaals: ik ben zelf geen jurist, maar men kan zeker niet uitsluiten dat men contractbreuk kan plegen - zoals het ook niet uitgesloten is dat ik dat zou doen. Maw, het blijft een mogelijkheid. En dus blijven de twee mogelijkheden: contractbreuk of opzeg van het contract; een derde mogelijkheid voor een klantvriendelijk bedrijf zou ook nog kunnen zijn: een bepaalde tegemoetkoming naar de klant toe die getroffen wordt. Dat laatste, naar ik mag aanzien, is blijkbaar geen optie. Althans, ik heb er nog niets van gehoord in deze thread.

Btw, wat punt 1 betreft: ZO voor de hand liggend is het ook allemaal niet. Ik ben geen jurist, maar op zich is het duidelijk dat de principiële mogelijkheid wel bestaat:

"Krachtens artikel 1184, tweede lid, Burgerlijk Wetboek, heeft in wederkerige contracten de partij jegens wie de verbintenis niet is uitgevoerd, de keuze om ofwel de andere partij te noodzaken de overeenkomst uit te voeren, wanneer de uitvoering mogelijk is, ofwel de ontbinding van de overeenkomst te vorderen, met schadevergoeding."

PS. ook nog: om nog eens duidelijk te zijn: het gaat hier niet over mijn contract (omdat je 'jouw' zei), maar dat van mijn ma. Ikzelf ben content van mijn lijn bij edpnet.
Laatst gewijzigd door vdps 17 nov 2017, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

vdps schreef:"Enfin, ik heb mijn antwoord van sommige mensen gehad, en de essentie is dat mijn ma dus moet naar een duurder contract gaan (verplicht wordt), of haar opzeg krijgt. Daar komt het *eigenlijk* allemaal op neer."

Me dunkt dat de conclusie juist was, dus.
Dat is de juiste conclusie.
Enige verdere discussie is hier dus nutteloos, je hebt het antwoord op jouw vraag?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Jups. Los van mijn bedenkingen over klantvriendelijkheid als men niet eens een poging doet om ergens een tegemoetkoming te voorzien om een afspraak na te volgen, kan mijn moeder als klant hier weinig tegen doen, zolang men de juiste procedure volgt.

De issue stelt zich nu nog niet onmiddellijk, maar zoals sommigen suggereerden, zal m'n ma dan, als het zover komt, iets moeten gebruiken gelijk de flybox van orange, of zo, dan. Of toch in elk geval iets dat onder de 19 euro blijft.

Bedankt voor zij die een duidelijk to-the-point antwoord gaven, en voor de rest van de antwoorders stel ik voor toch eens goed naar de essentie van de vraag van iemand te kijken in 't vervolg - hoe goed bedoeld andere, niet-relevante antwoorden ook mogen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”