Nieuwe ROP

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gisteren zijn ze van Proximus komen aanbellen om te zeggen dat we vandaag niet met de auto in/uit onze garage zouden kunnen, want ze gingen er graven om een nieuwe ROP te plaatsen (Vlak naast ons huis! :banana: ).
Nu vraag ik me af, kan ik op deze nieuwe rop aangesloten worden? De huidige koperkabels gaan ondergronds naar de linkerkant, terwijl de nieuwe rop aan de rechterkant van ons huis zal staan. Ik veronderstel dat er dan weer nieuwe werken nodig zijn om dit daarop aan te sluiten, aangezien de kabel nu niet goed loopt? Kan je dat aanvragen om op de nieuwe ROP aangesloten te worden?
Hoe lang zou het zoal duren eer deze ROP gebruiksklaar zou zijn? (ik heb topics gevonden van een 5tal jaar geleden waarin vermeld werd dat dit wel een jaar kon duren. Is dit nog steeds actueel?)
Ik heb eens even met de werkmannen gaan praten, maar ze konden niet heel goed Nederlands, en volgens mij zijn ze alleen verantwoordelijk voor de graafwerken, en hebben ze voor de rest niet veel kennis hoe alles verder verloopt. Daar ben ik dus niets wijzer van geworden.

Het zou heel leuk zijn moet ik op die ROP aangesloten kunnen worden (want de afstand zou maar enkele meters zijn), maar ik twijfel een beetje of ik daar wel op aangesloten zal/kan worden en hoe dit dan zal verlopen. Iemand die hier wat meer kennis over heeft?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ken er zelf niet veel van maar ik vrees dat Proximus werkt volgens hun interne procedures, als uw huis niet bij op "de lijst" staat met huizen die aangesloten worden op de nieuwe ROP vrees ik dat het zeer moeilijk zal zijn om ervoor te zorgen dat ze een uitzondering maken voor u. Ookal betekent dit dat ze anders een klant verliezen.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Er is altijd wel een truukje die met wat downtime gepaard zal gaan.

Je snijdt je eigen intro af en belt Proximus op dat je aan het verbouwen bent en dat je kabel is afgesneden. Je bestelt een vooraanleg om een nieuwe intro te laten leggen en hoogstwaarschijnlijk zal die dan wel op die nieuwe rop zitten zeker? :lol: :lol:

Kost je normaal gezien niet meer dan 100€ dacht ik
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het kan zijn dat het koper wel voorbij die rop komt via de lus, koper is altijd een lus aanleg geweest bij proximus, dan kan men die wel doorknippen om lijnen korter te maken is hier ooit gebeurd. Ging wel samen met enkele uren downtime en geen communicatie.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik zou er toch niet teveel op rekenen. Ze gaan jou niet speciaal uit die bundel trekken.

En intro's gaan afsnijden, zou ik ook niet aan beginnen. Een goede lasser ziet dat. Ik dacht toch dat je nu op 85/15 zat? Veel winst ga je dan toch niet halen hoor. In een ander topic ben je hier ook al over begonnen.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb inderdaad 85/15, waarmee ik zeker tevreden ben. De vraag was alleen of je hier iets voor kon doen (want ik zou het spijtig hebben gevonden dat het eventueel wel mogelijk was, maar dat het niet zou gebeuren omdat ik iets niet had gedaan/aangevraagd/...) Veel winst kan ik er op dit moment inderdaad niet mee halen, maar wie weet wat er in de toekomst nog mogelijk gaat zijn.
Ik ben niet van plan om zelf intro's te gaan doorsnijden. Het was gewoon maar uit interesse om te weten of het mogelijk was.
(Ik had hiervoor een ander topic gemaakt, omdat het niets met het probleem van het andere topic te maken had. Het probleem van het andere topic is opgelost, en is dus eigenlijk gesloten.)
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Nu weet ik dat de kans minimalistisch is dat ik er op zal aangesloten worden.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Je kan altijd eens informeren bij de technische dienst van Belgacom, maar als je bij EDPnet bent zullen ze waarschijnlijk niet veel moeite doen voor jou...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”