Vragen over overschakelen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Op dit moment heb ik Internet Start van Proximus (27,50€/maand) en VOIP via 3StarsNet (rond de 6€/maand, als ik mij niet vergis).
Ik haal snelheden op mijn internet van rond de 50Mbps download en maar 3,5Mbps upload.
Qua kosten zit ik "goedkoop" (België is sowieso veel te duur qua internet), dus dat kan zeker niet goedkoper.
Maar vooral die lage upload is mij een doorn in het oog.
Meestal heb je dat niet nodig, maar als je eens wat wilt doorsturen, is het wel heel traag.
Dus denk ik aan overschakelen.
Dan vraag ik mij een aantal dingen af :

1° De lijntest van Proximus en van EDPNet geeft toch een ander beeld, en dan nog vooral qua upload (max. 8 Mbps bij Proximus, max. 20 Mbps bij EDPnet). (zie screenshots)
lijntest-proximus.png
lijntest-edpnet.png
Ook vreemd dat het High Upload profiel bij EDPNet zowel qua upload als qua download trager is dan het gewone VDSL profiel?
Iemand ervaring met welke het betrouwbaarst is?

2°150 Gb limiet bij Proximus, tenzij je in een pack zit?
In 2017?
Echt waar?

3° Bij EDPNet beloven ze je internet snelheid niet terug te schroeven.
Dus geen beperking volgens het type trafiek?
Zijn er die dat al getest hebben hier?
Bij Proximus wordt de surfsnelheid in elk geval wel teruggeschroefd gedurende bepaalde uren (zie grafiek)

4° Ik heb dus nu internet, maar zonder echt een vaste lijn te hebben. Om te bellen gebruik ik die VOIP.
Moet ik bij EDPNet nog een extra kost per maand rekenen buiten die 35€/maand en 5€/maand om belminuten te hebben (voor een raw copper, of zo?)

Kan ik mijn VOIP telefoonnummer van bij 3Stars Net overzetten, zodat dat mijn oproepnummer bij EDPNet wordt???
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

1. Proximus stelt de maximale snelheden af op het type abonnement, EDP niet. Je zou bij Proximus naar het business aanbod moeten kijken en daar een duur abo nemen, dan zal je vermoedelijk ook 100/20 krijgen als snelheid.
2. Welkom in duopolieland :). EDP heeft geen limiet. Toen ik pas mijn Amazon Cloud abo had, heb ik 3TB upload gedaan :). EDP heeft me niet op smallband gezet, noch mijn abo afgesloten, noch ...
3. Zie (2)
4. €35 is all-in. Je krijgt een VOIP nummer, maar niemand verplicht u dat te gebruiken. Ik heb al jaren (ook toen ik nog bij Belgacom/Proximus zat) een VOIP lijn en bij EDP heb ik dat gewoon behouden. Het VOIP nummer van EDP heb ik nog nooit gebruikt.
5. 3Starsnummer overzetten: vermoedelijk wel. Maar waarom geen Dellmont/Betamax nemen, volledige portabiliteit voor een spotprijs? (al is dit niet het topic/subforum om daarover uit te wijden)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:5. 3Starsnummer overzetten: vermoedelijk wel. Maar waarom geen Dellmont/Betamax nemen, volledige portabiliteit voor een spotprijs? (al is dit niet het topic/subforum om daarover uit te wijden)
Omdat iedereen dat nummer nu kent.
Als ik weer moet van nummer veranderen is dat toch wel vervelend.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je toch een overdracht moet doen, doe het dan naar een andere nomadische provider?
Wie weet komt Proximus met een glasvezelaanbod in uw buurt, komt Telenet met een megapromo of weet-ik-veel wat er nog kan bewegen in telecomland.
Als uw telefoonnummer bij een nomadische provider zit (bv WP, Dellmont, Call Tiger, ...) maakt het niet uit wie uw ISP is.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

5. Ja je kan je nummer gewoon naar edpnet porteren, moest er toch een andere oportuniteit voorbij komen kan je gewoon wegporteren.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Op reis geweest, en tijdens de reis iedere avond het nieuws, opgenomen van TV via FTP overgezet naar het hotel waar ik was, en daar bekeken in oorspronkelijke kwaliteit.
Toen ik terugkwam was mijn limiet van 100 Gb van Internet Start verstreken.
Vandaag formulier ingevuld om over te schakelen, straks als ik terug thuis ben, stort ik de instapkosten, en hopelijk gaat dan alles goed.
OK, ik zal meer betalen per maand, maar zal dan ook meer krijgen, en ook meer dan ik zou krijgen mocht ik bij Proximus blijven en daar extra betalen.
Rappere filetransfers, geen limieten en zo.
Straks weer een BBOX3 op overschot dus (heb hier nog een BBOX2 staan ook).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef: Straks weer een BBOX3 op overschot dus (heb hier nog een BBOX2 staan ook).
Hoe doe je dat?
Ik moet altijd als ik opzeg alles terugbrengen. Want ik kreeg zelfs een herinnering verstuurd voor zowel decoder als modem...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boonpwnz schreef:
boulder schreef: Straks weer een BBOX3 op overschot dus (heb hier nog een BBOX2 staan ook).
Hoe doe je dat?
Ik moet altijd als ik opzeg alles terugbrengen. Want ik kreeg zelfs een herinnering verstuurd voor zowel decoder als modem...
Ah, misschien is dat deze keer zo.
De vorige keer zat ik bij Scarlet, en heb toen eens een defecte modem gehad, en toen de BBOX2 in ruil gekregen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zou mijn 3starsnr porteren nr ovh. en neem gewoon nieuw nr bij edpnet (die je niet gebruikt). vr . 1.20€ ben je dan normaal gezien gediend.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Vroeger moest je voor de huur van de raw copper en de telefonie 10 euro betalen, maar dat behoort ondertussen tot het verleden. Maandelijks dus die 35 euro voor VDSL+telefonie (of 25 euro voor VDSL XS)

Ik heb destijds mijn nummer door Edpnet laten over nemen. Het grote voordeel van VOIP is dat je alle kanten uit kan en dat je meerdere voip providers kan gebruiken voor de uitgaande telefonie. De binnenkomende gesprekken lopen bij mij dus via Edpnet want waarom zou ik betalen voor een nummer als ik dat perfect bij mijn provider kan weg steken. En de kwaliteit van Edpnet's VOIP is toppie.

Wat betreft die snelheidstest. Eigenlijk komt de data uit dezelfde database die beheerd wordt door Proximus. Maar Proximus heeft caps op zijn snelheden, afhankelijk van het abonnement en dat gaan ze dus ook doortrekken in hun snelheidstest. Bij Edpnet heb je geen caps, vandaar het verschil. Gezien je zou migreren van VDSL van Proximus, naar VDSL van een OLO ga je zeker geen snelheidsverlies hebben. Beiden worden verzorgd door Proximus, alleen dus geen caps bij Edpnet, dus je kan er enkel op winnen en te zien aan de waarden vermoed ik dat je 100/20 gaat krijgen. Binnenkort wordt die upload waarschijnlijk nog hoger want 1,1 MHz vectoring wordt momenteel uitgerold. Oh ja, dat High Upload profiel, dat bestaat niet meer. Nu heb je enkel VDSL XL en VDSL XS. Ze hebben het nog niet van de website met de snelheidstest gehaald...

Edit : je hebt dus vandaag de goeie keuze gemaakt 8)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef: Edit : je hebt dus vandaag de goeie keuze gemaakt 8)
Ik liep vroeger niet tegen die limiet aan, dus had ik ook niet zo'n reden om over te schakelen.
Als ik dan toch naar een duurdere formule moet, dan liever bij een provider die geen caps zet, en ook niet met limieten werkt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder
via VRTNU account nieuws volgen vanuit buitenland had je kunnen redden :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Wordt er geen geo-blocking toegepast in VRT-NU?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik ga er van uit dat het werkt, net zoals Stievie Free. Maar sorry, echt weten doe ik het niet :oops:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ik weet het evenmin, aangezien ik het nog nooit uit het buitenland heb geprobeerd.

De KetNet-app weigert alvast te streaming vanuit het buitenland, dat heb ik wel al met eigen ogen gezien. Maar dat is een losstaand platform, volgens mij.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik dacht dat er geen geoblocking meer was omdat je een account moet aanmaken. Aangezien ik vanuit het buitenland meestal mijn VPN op de FB gebruik heb ik er natuurlijk nog geen last van gehad. Twee jaar terug kon ik Bevergem alleen bekijken via mijn VPN, telkens de verbinding wegviel kreeg ik dan de melding dat ik niet mocht kijken vanop mijn locatie :roll: .
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:@boulder
via VRTNU account nieuws volgen vanuit buitenland had je kunnen redden :-D
Kan zijn, maar nu had ik het in volledige kwaliteit.
VRTNu werkte in elk geval, kon de afspraak op vrijdag op die manier bekijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

on4bam schreef:Ik dacht dat er geen geoblocking meer was omdat je een account moet aanmaken
Dat lijkt mij vreemd. Voor zover ik weet zit er op de meeste diensten met een account ook geoblocking. Dit zal voor de VRT niet anders zijn. Net even naar een aflevering trachten te zien waar ze de rechten niet van hebben, True detective, en die weigerd hier alleszins af te spelen.

Geen limieten meer. Boulder zal hem eens goed kunnen laten gaan op het OTT aanbod van spaans/portugeese landen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

9livesuni schreef: Dat lijkt mij vreemd. Voor zover ik weet zit er op de meeste diensten met een account ook geoblocking. Dit zal voor de VRT niet anders zijn. Net even naar een aflevering trachten te zien waar ze de rechten niet van hebben, True detective, en die weigerd hier alleszins af te spelen.
dat is een buitenlandse productie, die blijven meestal ook niet lang zo staan. Je test best met eigen producties, Journaal, Blokken e.d.

Belachelijk effect van geoblocking (bij VRT), een paar jaar terug geoblock in Mauritius, een week later geen geoblock op Reunion (want van Frankrijk en dus EU).

Ondertussen al serieus OT om over te stappen naar EDPnet :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dit schrijven zij (VRT) zelf:
Iedere gebruiker met een domicilie in België en zich registreert kan gebruik maken van VRT NU. Wanneer je bij de registratie je Belgisch adres doorgeeft kan je zonder problemen gebruik maken van VRT NU in het buitenland. VRT volgt hiermee de regelgeving rond portabiliteit van programma’s.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

wied schreef:VRT volgt hiermee de regelgeving rond portabiliteit van programma’s.

Geen idee wat de regelgeving is. Ik volg gewoon de logica dat je met je eigen materiaal doet wat je wil en voor het aangekochte materiaal enkel betaalt voor een lokaal gebeuren. Vandaar de keus voor een buitenlandse serie

Nu het was maar een poging dus het kan best zijn dat het een technische storing was. Misschien dat ik later nog eens een poging onderneem.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Ik was ook van plan naar Edpnet over te schakelen. Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan. De hoge opstartkosten zijn er teveel aan. Ik heb toen gevraagd of ze geen modem in bruikleen konden geven maar is niet mogelijk. En echt iets besparen op de maandelijkse kosten zit er ook niet in. Ik heb ze laten weten dat als ze ooit de modems in bruikleen geven ik wel klant wil worden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Net nog een 7360 gezien op ebay voor 5,50 euro...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niets
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

frodo schreef:Ik was ook van plan naar Edpnet over te schakelen. Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan. De hoge opstartkosten zijn er teveel aan. Ik heb toen gevraagd of ze geen modem in bruikleen konden geven maar is niet mogelijk. En echt iets besparen op de maandelijkse kosten zit er ook niet in. Ik heb ze laten weten dat als ze ooit de modems in bruikleen geven ik wel klant wil worden.
Ik heb wél een modem in bruikleen, kostte me €50 aan waarborg. Er plakt een sticker op "eigendom van EDPnet".

@VRT in het buitenland
Bij ons werkte het niet, alleen met een VPN naar mijn Fritzbox thuis kregen we het (live) aan de praat.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ja, de instapkosten zijn hoog, en ja, ik zal meer moeten betalen per maand.
Maar als ik hetzelfde wil bij Proximus zit ik wel aan 50€/maand in plaats van 35€/maand.
Ik vind dat gedoe met limieten ook niet meer van deze tijd, hoewel ik ongetwijfeld heel vaak onder de limiet, zelfs van 100 GB/maand zal zitten.
Het kriebelde al lang om de overstap te maken, het overschrijden van de belachelijk lage limiet en de daaraan gekoppelde "straf" met op smalband te zitten, was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen.
Het grappige van de zaak is dat mijn downloadsnelheid nu veel lager ligt dan mijn upload, die eigenlijk ongewijzigd is.
Ik kon dus gewoon verder streamen aan dezelfde kwaliteit/snelheid, terwijl het downloaden niet vooruit gaat.
En dat komt mij niet zo slecht uit, omdat ik veel vakantiefoto's wil uploaden.

Afbeelding
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

De downloadsnelheid die je nu hebt is zeker niet normaal. Je kan beginnen met je modem/router te resetten als dat niet help EDPnet maar eens contacteren. Als je het internet abo van 100/20 Mpbs hebt van EDPnet zou je op zijn minst ook 50 Mpbs download moeten halen.
Laatst gewijzigd door lanadekat 30 sep 2017, 15:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ISP Proximus???
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

@ heist_175 Je hebt waarschijnlijk een zakelijk abonnement. Dan kan het wel ja. Ik denk toch dat er veel potentiële klanten afhaken als ze zelf een modem moeten kopen. Ik betaal nu 50 € per maand voor internet en smart 15. In oktober vervalt mijn korting via werkgever wegens veroudert pack. Dan is het 54€ per maand. Dus in mijn geval niet interessant genoeg om de investering te doen. Doordat proximus het internet comfort heeft afgeschaft is de keus daar inderdaad niet beter op geworden. Voor een iemand die nog geen internet heeft is edpnet misschien niet de slechtste keuze.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb geen zakelijk abonnement, gewoon standaard consumentenabonnement.
De reseller (hier ook actief op UB) had het me voorgesteld.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Lanadekat schreef:De downloadsnelheid die je nu hebt is zeker niet normaal. Je kan beginnen met je modem/router te resetten als dat niet help EDPnet maar eens contacteren. Als je het internet abo van 100/20 Mpbs hebt van EDPnet zou je op zijn minst ook 50 Mpbs download moeten halen.
Doordat ik op smalband zit bij Proximus ga ik overschakelen naar EDPNet.
De aanvraag via internet is ingediend, de betaling van de instapkosten is gebeurd, dat wil niet zeggen dat het er al direct staat, hee.
Dus voorlopig zit ik nog op Proximus, tot ik het materiaal toegestuurd krijg, en de omschakeling doe.
Ik werk met de Easyswitch, benieuwd wat dat allemaal met zich meebrengt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

9livesuni schreef: Nu het was maar een poging dus het kan best zijn dat het een technische storing was.
Wauw, we gaan er echt op vooruit. Duidelijk geen geoblocking meer. ( (☝︎ ՞ਊ ՞)☝︎ Een goeie zaak nu de helft van mijn VPNs niet meer werken )
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nog altijd op Proximus, maar dus aanvraag ingediend, en zit nu weer op normale snelheid.
Ik post het nog eventjes ter referentie.
Na overschakeling naar EDPNet zou ik hier toch betere resultaten moeten behalen.

Afbeelding
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Na overschakeling naar EDPNet zal je maximum 100/40 halen (als de lijn het toelaat: DLM zone 1 :-) )
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dat zou een machitge snelheid zijn voor mij, zeker die 40 Mbps upload.
Dat is het theoretische maximum, zeker, als je bij manier van spreken naast de ROP woont?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voorlopig heeft edpnet de maximale upload van 20 MB/s nog niet verhoogd. Althans toch niet bij mij :) Maar ik verwacht in de nabije toekomst dat dat gaat veranderen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

petrol242 schreef:Voorlopig heeft edpnet de maximale upload van 20 MB/s nog niet verhoogd. Althans toch niet bij mij :) Maar ik verwacht in de nabije toekomst dat dat gaat veranderen.
Het zal eerder de DLM zijn die moet langskomen om de upload te verhogen. Zoals met alle verhogingen zal het dus vooral wat geduld vergen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Op welke snelheid synct jouw modem?
Van zodra Proximus jouw syncsnelheid verhoogt naar 100/40, zal je bij EDPnet ook 100/40 krijgen.

Voor zover ik weet wordt er bij EDPNet géén cap toegepast (PPPoE), en gezien de bandbreedte symmetrisch is, zie ik geen reden waarop je geen 100/40 zou krijgen?
EDPnet kan daar zelf niet veel aan verhogen, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

on4bam schreef:Het zal eerder de DLM zijn die moet langskomen om de upload te verhogen. Zoals met alle verhogingen zal het dus vooral wat geduld vergen.
Het zal inderdaad in stappen verlopen:
  • - Van zodra Proximus de nieuwe upload profielen activeert krijg je 30 mbps upload (dus 100/30).
    - DLM kan dit verder verhogen naar 100/40
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

De overschakeling naar EDPNet gebeurt op 31/10.
Wat dat syncen betreft, begrijp ik de vraag niet echt.
Ik haal maar een upload van 3,7 Mbps bij Proximus, maar die snelheid lijkt mij gecapped.
Hoeveel ik kan halen weet ik dus niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”