Fritzbox log

clvictor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Fritzbox log

Berichtdoor clvictor » 20 Mei 2017, 10:01

Ik ben deze week ook overgeschakeld naar edpnet. Alles werkt goed, maar toevallig zag ik zulke lijnen in de Fritzbox 7490 event log:

20.05.17 03:57:29 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400
19.05.17 03:58:42 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400
19.05.17 03:01:14 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400

en die worden dan gevolgd door een disconnect - reconnect met volgende bericht:

Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1149
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Fritzbox log

Berichtdoor Sinna » 20 Mei 2017, 10:12

Geen idee, maar ik zie op mijn raspbx gelijkaardige meldingen. Dit lijkt mij EDP-specifiek te zijn.
Computer(k)nul

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13161
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2065 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 579 keer
Contact:

Re: Fritzbox log

Berichtdoor philippe_d » 20 Mei 2017, 12:41

clvictor schreef:Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ja.

Jouw FritzBox onderbreekt de PPPoE sessie (internet verbinding) iedere nacht (tussen 3.00 en 4.00).
Hierbij wordt internet kort onderbroken, alsook alle VoIP registraties.
Dit is een instelling om te vermijden dat de ISP jouw internet verbinding verbreekt op een tijdstip dat voor jou niet zo goed past.

Gezien EDPnet niet werkt met geforceerde disconnects, heeft deze instelling in jouw geval dan ook geen enkele zin.

Ga naar Internet > Account Information > Connection Settings
Verwijder het vinkje naast: "Delay disconnection by provider to the period between 3 and 4"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

clvictor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Fritzbox log

Berichtdoor clvictor » 20 Mei 2017, 14:35

Ga naar Internet > Account Information > Connection Settings
Verwijder het vinkje naast: "Delay disconnection by provider to the period between 3 and 4"


Ik heb de aanpassingen gedaan en zal morgen resultaat laten weten.
Alvast bedankt.

clvictor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Fritzbox log

Berichtdoor clvictor » 21 Mei 2017, 06:31

Dat was inderdaad de oplossing, deze nacht geen berichten of disconnects meer.
Nogmaals bedankt.


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast