Fritzbox log

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben deze week ook overgeschakeld naar edpnet. Alles werkt goed, maar toevallig zag ik zulke lijnen in de Fritzbox 7490 event log:

20.05.17 03:57:29 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400
19.05.17 03:58:42 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400
19.05.17 03:01:14 Deregistration of Internet telephone number ********* failed. Remote site reports reason for error 400

en die worden dan gevolgd door een disconnect - reconnect met volgende bericht:

Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Geen idee, maar ik zie op mijn raspbx gelijkaardige meldingen. Dit lijkt mij EDP-specifiek te zijn.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

clvictor schreef:Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Ja.

Jouw FritzBox onderbreekt de PPPoE sessie (internet verbinding) iedere nacht (tussen 3.00 en 4.00).
Hierbij wordt internet kort onderbroken, alsook alle VoIP registraties.
Dit is een instelling om te vermijden dat de ISP jouw internet verbinding verbreekt op een tijdstip dat voor jou niet zo goed past.

Gezien EDPnet niet werkt met geforceerde disconnects, heeft deze instelling in jouw geval dan ook geen enkele zin.

Ga naar Internet > Account Information > Connection Settings
Verwijder het vinkje naast: "Delay disconnection by provider to the period between 3 and 4"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ga naar Internet > Account Information > Connection Settings
Verwijder het vinkje naast: "Delay disconnection by provider to the period between 3 and 4"
Ik heb de aanpassingen gedaan en zal morgen resultaat laten weten.
Alvast bedankt.
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat was inderdaad de oplossing, deze nacht geen berichten of disconnects meer.
Nogmaals bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”