Onstabiele lijn

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben nu al van bij het begin klant bij edpnet, steeds meegegaan met de snellere lijn. Ook in het verhaal meegestapt met de FB7490.

Tot eind vorig jaar, nooit geen problemen met de lijn, mooie sync aan 100/20 (met nog ruime marge op de attainable, ook hier weinig schommelingen op).
Dan is de miserie begonnen, steeds onstabieler tot regelmatig wegvallen en massa's errors. Annex A of B, Max stability of Performance, weinig zoden aan de dijk. Na een maand, terug stabiel, weliswaar op 70/20, DLM is nooit meer gepasseerd blijkbaar of de waardes te slecht.

Nu eens geprobeerd met de 6.80, enkel met de nieuwe driver kreeg ik een verbinding en uiteraard een fallback profiel.

Firmware 6.52 er terug op, en terug stabiel op dat fallback profiel, 1924 gebeld, lijnnummer opgegeven bij 080022424, en direkt 70/20 (Annex A). Wat bleek? Opnieuw zeer onstabiel, errors bij de vleet, schommelingen op de attainable van 70-140, SNR van -1 (again) tot 25.

Nu annex B gezet en op max stability, lijn is terug gekalmeerd, een steady 120-121 attainable (voor de poging tot 6.80 zat ik rustig tussen de 131-137), geen errors meer, stabiele SNR, en 70/20.

Weet echt niet meer wat ik er van moet denken, problemen in de ROP, of problemen met de fritzbox, of gewoon andere invloeden op de lijn (binnenbekabeling is niets aan veranderd sinds de eerste installatie met de sagem).
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Ik heb sinds een week hetzelfde probleem: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=49603
Ticket is nog open bij edpnet.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, dat had ik ook gezien :)

Nu 70/20 is een mooie snelheid, maar als je zonder enig probleem lang hebt kunnen genieten van 100/20, dan is het wel sneu dat het om een of andere onbekende reden dit nu niet meer mogelijk is.
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb ook een 7490 en heb twee periodes gehad waarbij ik geen verschil kon merken in de lijnwaardes, maar ik wel regelmatig mijn sync verloor.

De laatste keer heb ik er een 6-tal weken last van gehad en dan is het (gelukkig) weer verdwenen.

Een ticketje bij EDPnet hielp ook niet veel, want de lijnwaardes waren niet slecht, enkel de stabiliteit.

Hier op het forum heb ik wel al meldingen tegengekomen dat met de huidige toegelaten firmware de FB zijn connectie kan verliezen als de wind verkeerd staat.
Experimenteren met de locatie en 'schokvrij' houden is misschien iets wat een impact kan hebben.
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

Als je wil mag je in PM even je lijnnummer doorgeven.
Ik wil wel even je stats erbij halen en zowel alle waarden van de ROP bekijken alsook je koperwaarden van de lijn.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”