VoIP

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
wquatan
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Ik weet niet goed of mijn vraag hier wel goed staat, betreft in elk geval EDPnet

Wat zijn momenteel de ervaringen met het VoIP gebeuren van EDPnet ?
In het algemeen lees ik heel wat nare ervaringen met VoIP (alle SIP's) : slechte kwaliteit, vertragingen, dubbelspraak, onderbrekingen enzoverder.
Overstap van Analoge lijn naar VoIP staat op mijn ToDo, maar ben nog altijd niet zeker of dat wel een goede zet is (behalve financieel gezien)

Daarom had ik graag ervaringen met EDPnet VoIP (goede of slechte) gehoord !

Thx
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Geen idee waarom je over EDPnet VOIP spreekt?
EDPnet biedt ook VOIP aan in een pakket, maar dat wil nog niet zeggen dat je er noodzakelijkerwijs aan gebonden bent?
Ik heb EDPnet internet + VOIP, maar ik gebruik mijn eigen VOIP providers (in & uitgaand) van voor mijn overstap naar EDPnet. En dat werkt prima.

Als je wil weten hoe VOIP werkt, stap dan nog niet over, maar probeer het gewoon:
- koop een basisstation met een handset
- registreer u bij minstens 1 uitgaande provider (tip: neem er 2; eentje om te bellen naar GSM en eentje om te bellen naar vaste lijn)
Test die setup een poosje uit, alleen voor uitgaande gesprekken (jij belt iemand op).
Als het meevalt, heb je meteen een antwoord op uw vraag :).

PS: het zal wel meevallen, na zelf overgestapt te zijn van analoge telefonie naar VOIP heb ik al meerdere mensen geholpen en niemand klaagt erover.
Integendeel, het kost hen serieus veel minder :) (éénmalige kosten binnen de 6-8 maanden terugverdiend)
wquatan
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:Geen idee waarom je over EDPnet VOIP spreekt?
Omdat ik dat wil weten
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb VOIP op een EDPnet lijn en bij mij werkt alles prima.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Heb sinds jaar en dag Edpnet en zeer tevreden van. Zeldzaam onderbrekingen (zoals bij Belgacom: 1x/jaar of 1x/2 jaar) en uitstekende geluidskwaliteit. De kwaliteit van de gebruikte Fritzboxen is ook uitstekend en deze komen met een 5-jarige garantie. Enige limiterende factor bij VDSL is hoever je van de ROP zit (straatkast), check dit even met de lijntest op hun website. Ik gebruik Edpnet Plus-pack omdat we nogal veel bellen, voor mobiele gesprekken staat er een account van Dellmont (Betamax) ingesteld. Ook nog een pluim voor de efficiënte helpdesk van Edpnet, even bellen en (meestal) onmiddellijk geholpen. Al vele honderden euro's bespaard en volledige ongelimiteerd internet/telefonie. Tv hebben we via telenet (we hebben dus het beste van 2 werelden), enige nadeel is dus dat je 2 facturen hebt...

Oh ja, je kan inderdaad 2de hands een Fritzbox kopen en alles eens testen met je huidige setting (Belgacom, Telenet,...): je sluit gewoon de Fritzbox aan op je huidige router (via LAN1 van de FB) en ook de telefonie kan je via de Fritzbox laten lopen. Je kan dan voor uitgaande gesprekken een Dellmont (Betamax) account programmeren en zo nodig eventueel voor inkomende gesprekken een Weepee account activeren (éénmalig 18 euro).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik bel al heel lang via VOIP. Vroeger nog met speciale voip telefoons en account zonder nummer. Hiervoor hield ik een klassieke telefoonlijn om gebeld te kunnen worden. Dan spreek ik al gauw van zo'n 8 of 10 jaar geleden. In het begin kon er al wel eens wat interferentie op de lijn zitten, of moest een tweede inbelpoging gedaan worden.

Vanaf mijn overstap in 2012 naar Edpnet is ook die klassieke telefoonlijn buiten gegaan. Ik gebruik nu verschillende providers voor het uitgaand telefoonverkeer, afhankelijk van de bestemming. De inkomende gesprekken verlopen via het voip nummer van Edpnet. Tot hiertoe heb ik geen klagen over de gesprekskwaliteit, van geen van de voip providers.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”