Overstap Scarlet -> EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Intussen zijn we overgestapt van Scarlet naar EDPnet, hier zijn mijn bevindingen
  • vlotte migratie van VDSL
  • VoIP was 1/2 dag later gemigreerd, toch nog vlot
  • native IPv6, met een /56 PD
  • 2 maanden op voorhand facturen + 50 euro activatie, dat is minder maar begrijpelijk.
  • latency kan 's avonds oplopen tot 70ms meer dan overdag :(
  • lijn profiel is terug 30/5, wachten op DLM, TBF werkt niet meer met het voip nr. (werkte bij scarlet), of toch eens een analoog tel. in de oud-spullen-bak gaan halen :D
Voor ipv6 moet men "Ja, ik wil IPv6 activeren" op https://extra.edpnet.net aanvinken, men krijgt dan een LL en een /64 beide zijn dynamisch. Via DHCPv6-PD krijgt men een fix /56 toegewezen dat je zelf kan toekennen aan je netwerken.

Voor Voip met freeswitch is het redelijk simpel te configureren.
Laatst gewijzigd door xming 01 feb 2017, 21:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Je kan proberen met het xDSL-nummer of het Circuit ID om een TBF te lanceren. Die kan je aflezen op op my edpnet > Mijn configuratie > Mijn xDSL-verbinding(en) > Wijzigen.
Computer(k)nul
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Is voor de normale abbonementen de ipv6 delegate prefix dynamisch of wel fix, zou mooi zijn als die fix is.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Sinna schreef:Je kan proberen met het xDSL-nummer of het Circuit ID om een TBF te lanceren. Die kan je aflezen op op my edpnet > Mijn configuratie > Mijn xDSL-verbinding(en) > Wijzigen.
Net geprobeerd, 't werkt niet.
Tomsworld schreef:Is voor de normale abbonementen de ipv6 delegate prefix dynamisch of wel fix, zou mooi zijn als die fix is.
fix.
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

gewoon telefoontoestel rechtstreeks op de NTP pluggen en 1924 bellen en je lijnnummer opschrijven.
Door de migratie zit je hoogstwaarschijnlijk op andere DSL poorten (vandaar ook nieuw provisioning profiel)
en heb je een ander lijnnummer gekregen.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

OBiWaN007 schreef:gewoon telefoontoestel rechtstreeks op de NTP pluggen en 1924 bellen en je lijnnummer opschrijven.
Door de migratie zit je hoogstwaarschijnlijk op andere DSL poorten (vandaar ook nieuw provisioning profiel)
en heb je een ander lijnnummer gekregen.
Heb ik ondertussen gedaan, een ander nummer gekregen maar TBF werkt ook niet met dat nummer :/
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Na mijn overstap van Scarlet naar EDPnet bleef mijn lijnnummer gewoon hetzelfde. Dus misschien je oude lijnnummer van Scarlet proberen als je dat hebt (dat is dus in principe niet je VOIP nummer).
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

jantje81 schreef:Na mijn overstap van Scarlet naar EDPnet bleef mijn lijnnummer gewoon hetzelfde. Dus misschien je oude lijnnummer van Scarlet proberen als je dat hebt (dat is dus in principe niet je VOIP nummer).
dat had ik al gedaan (zie boven), TBF forceren werkt niet meer met
- oude BGC (Scarlet VoIP) nr.
- lijn identificatie nr. vermeld op de site van EDPNet
- nieuw nr vekregen met 1924

Nu kan ik alleen maar afwachten of tot een vriendelijk medewerker van px die me wilt helpen.
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

xming schreef:
Nu kan ik alleen maar afwachten of tot een vriendelijk medewerker van px die me wilt helpen.
Stuur me even je lijnnummer in PM en ik zal zien wat ik voor je kan doen ;)
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”