Geschikte modem?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo allen,

Gezien de prijsstijgingen bij Telenet ben ik aan het overwegen om over te stappen naar EDPnet, internet VDSL XL.

Ik heb hier nog een modem liggen van toen ik vroeger klant was bij EDPnet, een SAGEM fast 3464AB BGC. Ik vroeg me af of deze geschikt is voor internet en welke snelheid deze aankan. Dit zou enkel voor internet zijn, geen telefonie.


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Da's een Bbox2, dus nog geschikt voor VDSL2, maar geen vectoring.
Ik gebruik hier thuis op dezelfde modem (ex-Snow).
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Voor €50 kan je een Fritzbox huren/lenen bij EDPnet.
Je zal zien wat een verademing een FB is tov dichtgetimmerde provider-only toestellen.
FB kan (net als de Bbox3) op VDSL mét vectoring.

Ik zou niet teruggrijpen naar aftandse hardware...
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Alvast bedankt voor de antwoorden, als ik online bij EDPnet bestel kan ik enkel kiezen uit aankoop van 2 type modems of geen modem nodig. Zal eens een mail sturen naar hen ivm huren.

Ik veronderstel dat internet normaal stabiel is? Ik gebruik vooral om te streamen, en heb er weinig begrip voor als dat onderbroken wordt :P
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Uitstekende ervaring met Edpnet qua stabiliteit en volledig ongelimiteerd. Misschien best even checken via hun website welk download/upload profiel je op je adres kan halen met VDSL (lijntest)? Ook de helpdesk is een van de betere in telecomland...
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Dit kreeg ik als antwoord van EDPnet op mijn vraag ivm een eigen modem :

U hebt ervoor gekozen om zelf uw modem te installeren, hou er rekening mee bij de keuze van uw modem dat dit een VDSL gecertifieerde modem moet zijn. Volgende modems zijn dit: BBOX3, Fritzbox7360 en Fritzbox7490. De telefonie die edpnet levert werkt (zoals bij Telenet) via voip. Dat wil zeggen dat u uw telefoon zal moeten aansluiten op uw modem. Indien dit een BBOX3 is kijkt u best eerst na of uw BBOX3 model VOIP ondersteunt. Niet elk model ondersteunt dit. De 2 Fritzboxen dat ik eerder vernoemde ondersteunen dit wel standaard

Ik heb uiteindelijk een tweedehandse Frizbox!7360 gekocht voor €35 via marktplaats.nl
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”