registration VOIP op Fritz!Box 7360 faalt (error 603)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Situatie voordien: Scarlet VDSL + telefonie, werkte prima via BBOX. Sinds dit weekend een Fritz!Box 7360 v2 op versie 6.52 kunnen configureren om vlekkeloos te werken met internet en telefonie.

Wat ik al een tijd van plan was, is de overschakeling van Scarlet naar EDPnet (VDSL XL + telefonie). De bestelling heb ik deze voormiddag gedaan, en deze namiddag kreeg ik al een e-mail van EDPnet dat mijn account actief was. Inderdaad, een ping naar de thuisverbinding leverde een faal op.

Thuisgekomen heb ik snel de internetverbinding ingesteld en het configuratiebestand aangepast om PPPoE als bridge toe te staan (omdat ik zelf nog een router gebruik achter de 7360), allemaal goed en wel.

Het enige dat niet lijkt te lukken is de telefonie. Ik krijg telkens de volgende boodschap in de event log:
Registration of Internet telephone number <nummer> failed. Remote site reports reason for error 603
Ik heb tijdens het instellen van Scarlet VOIP in de Fritz!Box ook lang zitten prutsen voor het wou werken, dus ik zit hier weer lichtjes boos omdat het weer niet werkt en ik niet direct begrijp waarom.

Kan iemand vertellen wat de exacte instellingen zijn op een Fritz!Box voor EDPnet VOIP? Liefst voor Fritz!OS versie 6.52.

Bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

James. schreef:Wat ik al een tijd van plan was, is de overschakeling van Scarlet naar EDPnet (VDSL XL + telefonie). De bestelling heb ik deze voormiddag gedaan, en deze namiddag kreeg ik al een e-mail van EDPnet dat mijn account actief was. Inderdaad, een ping naar de thuisverbinding leverde een faal op.
Waarschijnlijk is jouw internet account wel actief, maar jouw VoIP account nog niet.
Het zou me verbazen dat de poratie al afgerond zou zijn op één halve dag ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:
James. schreef:Wat ik al een tijd van plan was, is de overschakeling van Scarlet naar EDPnet (VDSL XL + telefonie). De bestelling heb ik deze voormiddag gedaan, en deze namiddag kreeg ik al een e-mail van EDPnet dat mijn account actief was. Inderdaad, een ping naar de thuisverbinding leverde een faal op.
Waarschijnlijk is jouw internet account wel actief, maar jouw VoIP account nog niet.
Het zou me verbazen dat de poratie al afgerond zou zijn op één halve dag ...
Een idee hoe lang zoiets doorgaans zou moeten duren?

Zou het zin hebben om de VOIP van Scarlet te herconfigureren om die te gebruiken totdat de portatie rond is?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dat zou je desnoods eens kunnen proberen.
Maar ik ben er niet zeker van dat de VoiP server (ims) van Scarlet bereikbaar zal zijn van buiten het Scarlet/Proximus netwerk.
Verwijder in ieder geval de VLAN 20 die je had moeten instellen bij Scarlet, want vanuit EDPNet moet je de Scarlet VOIP server proberen te bereiken via het Internet! (VLAN 10).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:Dat zou je desnoods eens kunnen proberen.
Maar ik ben er niet zeker van dat de VoiP server (ims) van Scarlet bereikbaar zal zijn van buiten het Scarlet/Proximus netwerk.
Verwijder in ieder geval de VLAN 20 die je had moeten instellen bij Scarlet, want vanuit EDPNet moet je de Scarlet VOIP server proberen te bereiken via het Internet! (VLAN 10).
Het instellen van de Scarlet VOIP (exact zoals het werkte voor de omschakeling naar EDPnet) heeft geen zin: error 403.

En inderdaad, VLAN 20 heb ik voor EDPnet uitgeschakeld omdat ik tijdens verkennend lezen op userbase had gemerkt dat EDPnet dat anders doet dan Scarlet.

Ik zal wachten en zien hoe dat morgen zit.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Je kan in MyEDPnet zien welke onderdelen van je bestelling actief zijn, als er een groen bolletje voor staat zou het moeten werken.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

De status van telefonie in my.edpnet.be is het volgende: Afwachten oplevering (manueel)

Ik vermoed dat de overdrachtprocedure nog niet volledig is afgehandeld (en eventueel zelfs nog bij Scarlet vastzit). Soit, afwachten dus.

Ik heb gisterenavond in my.scarlet.be nog eens expliciet het abonnement op 'Scarlet Internet & Telefonie' geannuleerd, maar ik zie niet direct terug (buiten die bevestiging op het moment zelf) of dat de annulatie goed is ontvangen en men die nog moet verwerken.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Als je groot belang hecht aan dat telefoonnummer had je mogelijk beter gewacht met de opzegging tot alles bij EDPnet actief was. Misschien eens contact opnemen met EDPnet wel want volgens mij is er een beperking op hoelang een nummeroverdracht mag duren. Als ik het me goed herinner is dit 24 of 48 uur?
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

jantje81 schreef:Als je groot belang hecht aan dat telefoonnummer had je mogelijk beter gewacht met de opzegging tot alles bij EDPnet actief was. Misschien eens contact opnemen met EDPnet wel want volgens mij is er een beperking op hoelang een nummeroverdracht mag duren. Als ik het me goed herinner is dit 24 of 48 uur?
Bestelling is nog niet eens 24u geleden gebeurd, activatie van de lijn pas 17 uur geleden.

Ik hoop dat ze bij Scarlet de aanvraag voor portatie eerder afhandelen dan de annulatie. Ik had de annulatiedatum trouwens op vandaag gezet, niet op gisteren. Vingers gekruist!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

James. schreef:Ik heb gisterenavond in my.scarlet.be nog eens expliciet het abonnement op 'Scarlet Internet & Telefonie' geannuleerd ...
...
Ik hoop dat ze bij Scarlet de aanvraag voor portatie eerder afhandelen dan de annulatie
De aanvraag voor portatie heb je enkele uren geleden naar EDPNet gestuurd.
Geen idee hoe snel EDPNET zo'n aanvraag behandelt, maar het is EDPNet die de portatie aanvraag vervolgens doorstuurt naar Scarlet.
Het is dus mogelijk dat de annulatie bij Scarlet nog vroeger aankomt dan de portatie aanvraag :-( .

Het opzeggen was dus een onnodig risico (indien je nummerbehoud wenst).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Het zou een ongemak zijn, meer niet.

Ik heb echter gemaild naar de klantendienst of ze de annulatie willen afbreken. Hopelijk brengt dat soelaas.

EDIT: eerst naar EDPnet gebeld om dit uit te leggen, daar de raad gekregen om toch zeker nog es te bellen naar Scarlet klantendienst om dit bevestigd te krijgen. Zo dus gedaan en de annulatie van Scarlet zou afgebroken moeten zijn; dit keer wacht ik tot nadat het nummer werkende is bij EDPnet. :angel:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”