Nieuwe EDPNet tarieven (promotie)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Het was hier al ergens gemeld maar ze zijn er.

=> http://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

Sorry voor korte post, maar zo staat het sneller online. (Post wordt aangevuld)

Tarief 1: VDSL XL + TELEFONIE
Prijs: €34,95/maand
Snelheid: Max. 100 Mbps down / 20 Mbps up
Datavolume: Onbeperkt surfen
Extra's:
- Telefonie inbegrepen*
- Dynamisch ip-adres
- 1 mailbox

Tarief 2: ADSL XL + telefonie
Prijs: 24,95/maand
Snelheid: Max. 12 Mbps down / 740 kbps up
Datavolume: Onbeperkt surfen
Extra's:
- Telefonie inbegrepen*
- Dynamisch ip-adres
- 1 mailbox

Hmmm. Bij nader inzien gaat het gewoon om een promotie en dus storm in een glas water

* promotie geldig voor nieuwe ADSL XL en VDSL XL abonnementen tot 31/12/2016. Voor bestaande klanten die wensen over te schakelen naar één van deze nieuwe abonnementen, dient de minimum contractduur van het huidige abonnement verlopen te zijn.

Dus als je niet inschrijft voor 31/12/2016 dan moet je wel telefonie betalen ?
Wat is er nieuw aan dit aanbod behalve de promotie ?

Meer info over telefonie:
TELEFONIE, GRATIS EN VOOR NIETS!

Ja inderdaad, je krijgt er gratis een telefonie abonnement bij*. Da's alvast €21,49 per maand in de pocket!

Of zonder telefonie als je echt graag jouw dure vaste Proximus lijn blijft betalen (n_n).

Met edpnet telefonie erbij, geniet je van zeer lage beltarieven. Je krijgt gratis slimme diensten en je behoudt gratis jouw nummer.

* promotie geldig voor nieuwe ADSL XL en VDSL XL abonnementen tot 31/12/2016. Voor bestaande klanten die wensen over te schakelen naar één van deze nieuwe abonnementen, dient de minimum contractduur van het huidige abonnement verlopen te zijn.

Voor professionele klanten: vanaf €64,95 een Vast IP + SLA

=> http://www.edpnet.be/nl/business/internet.html
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ga toch m'n aanpassing aanvragen denk ik... :-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Ik neem aan dat je dit tarief krijgt zolang je contract duurt, als je maar aanvraagt voor 2017? Niet dat je op een ander tarief valt in 2017. Toch?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

De promotie is geldig voor de bestelling, dus voor de gehele contracttermijn gratis telephony als je nog dit jaar bestelt :) Ik laat het nog verduidelijken op de site :wink:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Komen er nog kosten bij voor de koperdraad?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Maar kunnen bestaande klanten overstappen of niet (indien contractduur is verstreken)?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er komen geen kosten bij voor koperdraad, deze kost zit inbegrepen. En je kan omschakelen naar dit abonnement als je huidig contractduur verlopen is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Misschien kan je op de website ook uitklaren wat de extra kosten nog zijn bij het aangaan van een contract: aansluitkosten, activeringskosten, contractkosten, startkosten, ... :)
Nu vind ik die informatie niet meteen terug?

Overigens werkt de "lijntest" widget van EDPnet met een andere DB dan die van Proximus.
Bij EDPnet krijg ik 50/8 als VDSL snelheid
Bij Proximus krijg ik 100/8 als VDSL snelheid

Ik heb een 17A profiel en sync momenteel op 50/6 (nog geen DLM gepasseerd maw)
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Misschien kan je op de website ook uitklaren wat de extra kosten nog zijn bij het aangaan van een contract: aansluitkosten, activeringskosten, contractkosten, startkosten, ... :)
Nu vind ik die informatie niet meteen terug?

Overigens werkt de "lijntest" widget van EDPnet met een andere DB dan die van Proximus.
Bij EDPnet krijg ik 50/8 als VDSL snelheid
Bij Proximus krijg ik 100/8 als VDSL snelheid

Ik heb een 17A profiel en sync momenteel op 50/6 (nog geen DLM gepasseerd maw)
Ik geef je opmerkingen door aan de webdesigner, ik stel voor om voor de snelheid even je adres te PM'en.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens mij is de lijntest bij edpnet niet altijd correct.

Ik sync op dit moment aan 85/15, volgens proximus speedtest zou ik 93,6/7,93 Mb kunnen halen (dus 100/20(?) (cap)), volgens edpnet maar 51.2/10

Ik was al van plan om over te schakelen naar EDPNet, maar twijfelde nog een beetje. Deze promotie geeft de doorslag om dit toch toen. Geluk dat ik gewacht heb (want ik was eigenlijk al van plan om vorige maand over te schakelen)!
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Hoe is het technisch mogelijk om 100/20 over de lijn te sturen en daarnaast ook nog eens telefonie erbij te proppen? Ik snap dat dit over verschillende VLANS gaat. Maar als je op 100/20 synced en er gaat effectief 100/20 voor internet over de lijn, dan schiet er toch niets meer over voor telefonie?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Da's verdorie een heel straffe promotie :eek:

Telefonie bij edpnet, is dat ook 'klassieke' analoge telefonie met een splitter zoals bij Proximus? Of is dat voip? M.a.w. hoe makkelijk is het om over te stappen indien je momenteel analoge telefonie+internet bij Proximus hebt. Blijft de huidige installatie met splitter gewoon werken? En mag je die Proximus splitter houden bij opzeg, of moet je die teruggeven? :D
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Interessant, kan dit ook samen met een High Upload profiel ??
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

billeman schreef:Interessant, kan dit ook samen met een High Upload profiel ??
Het High Upload profiel is een beetje achterhaald waarom wil je 16,5 / 10 als je nu tot 20 upload kan halen ?
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Tomsworld schreef:
billeman schreef:Interessant, kan dit ook samen met een High Upload profiel ??
Het High Upload profiel is een beetje achterhaald waarom wil je 16,5 / 10 als je nu tot 20 upload kan halen ?
Niet achterhaald als je op 700 meter van de centrale zit (zonder vectoring) en met een gewoon profiel maar 16,5/2 krijgt :-/
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

gm123 schreef:Telefonie bij edpnet, is dat ook 'klassieke' analoge telefonie met een splitter zoals bij Proximus? Of is dat voip? M.a.w. hoe makkelijk is het om over te stappen indien je momenteel analoge telefonie+internet bij Proximus hebt. Blijft de huidige installatie met splitter gewoon werken? En mag je die Proximus splitter houden bij opzeg, of moet je die teruggeven? :D
Telefonie bij EDPnet is VoIP, voor de rest blijft de installatie hetzelfde, maar je zal dus wel een fritzbox of een ata nodig hebben als je die telefonie effectief wil gebruiken... Je mag met een splitter werken, maar als je geen analoge telefonie meer gebruikt is dit eigenlijk niet meer nodig. Voor de rest zou de overstap vrij vlot moeten gaan... De splitter zal je wel mogen houden ;-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Roygenz schreef:Telefonie bij EDPnet is VoIP
Ai, wij zitten hier thuis nog met een volledig analoge installatie met telefooncentrale. Van de splitter gaat het eerst naar de centrale, en van daaruit naar verschillende telefoons op elk verdiep (6 in totaal. Wij bellen veel binnenshuis vandaar zoveel toestellen, en ja wij zijn tamzakken :-D ). Installatie met fritzbox is dus niet mogelijk aangezien je daar maar 2 telefoons kan aanhangen (en op de koop toe ligt er hier nergens in huis cat5 kabel, enkel klassieke telefoondraad).

Ben misschien wat teveel off-topic aan het gaan, maar kan je zo'n ATA ook voor de telefooncentrale hangen? Dus splitter->ATA->centrale zodat al de rest hetzelfde kan blijven? Of gaat die daar niet mee overweg kunnen en moet zo'n ATA rechtstreeks aan een toestel hangen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je kan perfect meerdere handsets hangen aan 1 DECT station.
Zo doen wij dat ook. Ik heb (momenteel) enkel Proximus Internet Start, met daarop een N300 voor VOIP.
Aan die N300 hangen 4 handsets, waarmee je ook intern kan bellen.

Tarieven voor VOIP:
- Megavoip: 0,1 eurocent naar vaste lijn (€0,001)
- Rebvoice: 0,5 eurocent naar GSM (€0,005)

Dan ben je niet meer afhankelijk van welke internetprovider etc. Je bent volledig nomadisch wat telefonie betreft.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

@GM123:
" Installatie met fritzbox is dus niet mogelijk aangezien je daar maar 2 telefoons kan aanhangen (en op de koop toe ligt er hier nergens in huis cat5 kabel, enkel klassieke telefoondraad)."

Je kan een Fritzbox perfect voor een telefooncentrale hangen en (via VOIP) 1, 2 of meerdere telefoonlijnen aanbieden. Je kan in het begin ook je Belgacom-lijn behouden en enkel voor uitgaande gesprekken via VOIP passeren.

@Joachim: is er bij het nieuwe abbo een Pluspack te bestellen? Of kunnen bestaande klanten met Pluspack overstappen en dit behouden? Bedankt voor de info!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

gm123 schreef: Ai, wij zitten hier thuis nog met een volledig analoge installatie met telefooncentrale. Van de splitter gaat het eerst naar de centrale, en van daaruit naar verschillende telefoons op elk verdiep (6 in totaal. Wij bellen veel binnenshuis vandaar zoveel toestellen, en ja wij zijn tamzakken :-D ). Installatie met fritzbox is dus niet mogelijk aangezien je daar maar 2 telefoons kan aanhangen
Jouw analoge telefooncentrale heeft waarschijnlijk 1 buitenlijn, en 6 binnenlijnen)
Deze kan je perfect verder blijven gebruiken, en achter één van de analoge poorten van de FritzBox of ATA hangen.
De FritzBox 7360, met één analoge PSTN aansluiting, kan je dus ook gebruiken!

Splitter is niet meer nodig: modem hangt direct op de binnenkomende Proximus kabel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:@Joachim: is er bij het nieuwe abbo een Pluspack te bestellen? Of kunnen bestaande klanten met Pluspack overstappen en dit behouden? Bedankt voor de info!
Pluspack is inderdaad nog steeds mogelijk.

Bovendien is de Fritzbox op zich reeds een kleine telefooncentrale, je kan hier tot 6 DECT toestellen aanhangen, VoIP telefoons, en analoge telefoons. Trouwens ook een ingebouwde fax-2-mail functie, antwoordapparaat, en doorschakelmogelijkheden. Misschien is het goedkoper het zo te doen, en je energieverslindende PBX buiten te gooien ;)
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor bestaande klanten die wensen over te schakelen naar één van deze nieuwe abonnementen, dient de minimum contractduur van het huidige abonnement verlopen te zijn.
Ik ben al een drietal jaar EDPnet klant, eerst ADSL, maar sinds eind augustus kon ik eindelijk upgraden naar VDSL (Proximus heeft me 3 jaar aan het lijntje gehouden met hun beloofde upgrade). Dit betekende uiteraard een contractaanpassing en zit ik weer met een minimum contractduur tot februari. Betekent dit dan dat ik deze promotie aan mijn neus zal zien voorbijgaan?
VoIQ: I think before I talk
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

the_unlord schreef:Betekent dit dan dat ik deze promotie aan mijn neus zal zien voorbijgaan?
Ik stel voor dat je even contact opneemt met onze commerciële afdeling om jouw specifieke situatie te bespreken.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Bedankt voor de info Joachim! Gisterenochtend heb ik via ticket gevraagd om m'n newer & faster om te zetten naar vdsl xl, maar nog geen reactie... ;-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 528
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je kan je wel inbeelden dat het hier opeens nogal druk is geworden sinds gisteren :wink:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Haha, eigenlijk wel ja :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Joachim schreef:Ik stel voor dat je even contact opneemt met onze commerciële afdeling om jouw specifieke situatie te bespreken.
Done! We zien wel wat het geeft :-D
VoIQ: I think before I talk
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

philippe_d schreef:De FritzBox 7360, met één analoge PSTN aansluiting, kan je dus ook gebruiken!
Dat je daar een analoog toestel (en dus ook de uitgaande lijn van onze telefooncentrale) kon aanhangen wist ik niet. Bedankt, dat maakt een overstap plots wel zeer interessant. Enige dat me nu wat tegenhoud is dat ik dat allemaal eens zou willen getest hebben voor een eventuele overstap, maar ik heb geen FB noch ATA.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

@gm123: ik weet niet van welke regio je bent, maar ik kan je mijn installatie thuis eventueel tonen (analoge centrale: 8 binnenlijnen, 2 buitenlijnen aangesloten op de analoge poorten van een FB7490), eventueel heb ik ook een reserve FB7130 liggen (= ATA met 2 analoge lijnen, geen router of VDSL-modem) om het eens te testen. Stuur maar een PB indien interesse.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Zijn er (voor een simpele gebruiker) grote nadelen aan het gebruik van een analoog telefoontoestel hier (heb je dan bv. ook nog nummerherkenning?)? Ik zou deze overstap willen aanraden aan enkele familieleden, maar ik denk dat de startkost (Fritzbox, nieuw telefoontoestel, activatie) hen zal tegenhouden (onterecht, maar...). Als ik kan zeggen dat ze hun huidig ("Proximus") telefoontoestel kunnen behouden, geeft dat misschien de doorslag.
Ik vind het in elk geval een ferme promotie van Edpnet!
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Alle opties die bij Proximus beschikbaar zijn (nummerherkenning of anoniem nummer,...) zijn ook allemaal beschikbaar bij Edpnet met gebruik van een Fritzbox. Eigenlijk kan de oude opstelling behouden blijven (telefoontoestellen, analoge lijn): er wordt gewoon de Fritzbox geplaatst tussen de analoge Proximus-lijn en de analoge binnenhuistoestellen. Aanvankelijk kan men zelfs met een Fritzbox werken met de Proximus-lijn (voor inkomende gesprekken) en enkel voor uitgaande gesprekken via VOIP gaan.
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 8 keer

Grigri schreef:Aanvankelijk kan men zelfs met een Fritzbox werken met de Proximus-lijn (voor inkomende gesprekken) en enkel voor uitgaande gesprekken via VOIP gaan.
Mijn initiële opstelling was een analoge Proximus-lijn en een bijkomende VOIP account met mijn bestaande analoge toestellen.
In de Fritzbox had ik dan een rule zodat uitgaande lokale nummers naar de Proximus-lijn gingen en internationale naar de VOIP account.
Werkte heel goed. Nu heb ik de Proximus-lijn vervangen door EDPNet VOIP. De Fritzbox kiest nu tussen 2 VOIP accounts.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er is een klein (technisch) nadeel aan de opstelling analoge lijn (PX) > FritzBox > analoge telefoon of PBX.
Namelijk dat er een vertraging zal zijn van het belsignaal bij inkomende oproepen.

De FritzBox zal namelijk wachten tot de CLIP informatie doorkomt, vooraleer de oproep door te geven op de analoge toestellen.
Deze info komt normaal tussen het eerste en tweede belsignaal op de Proximus lijn.
Het kan dus 1 of 2 beltonen duren voor de binnentoestellen beginnen mee te bellen.

Bij inkomnede VoIP gesprekken heb je dat probleem niet, omdat alle info al meegestuurd wordt tijdens de opbouw van het gesprek.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ik wil graag van mijn Px vaste lijn af, maar jammer genoeg heb ik niets dat interessanter is dan onze PX+ Happy Time in onze situatie: Mijn halve trouwboek belt iedere dag +/- 1 uur. Als ik goed reken (60 minuten * 30 dagen * 0.025€/min kom ik twee keer zo duur uit...
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Voor 5 EUR per maand kan je bij EDPNet 2000 minuten gratis bellen naar vaste lijnen (ook naar sommige andere landen), dus dat is gemiddeld (dik) 1 uur per dag.
't Is wel een belkont, die van jou. :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

tdemeyer schreef:Als ik goed reken (60 minuten * 30 dagen * 0.025€/min kom ik twee keer zo duur uit...
Via MegaVOIP kost u dat €2 per maand (indien het bellen naar een vaste lijn is - €0,001/min)
Via RebVoice kost u dat €9 per maand (indien het bellen altijd naar een GSM is +- €0.005/min)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

billeman schreef:
Tomsworld schreef:Het High Upload profiel is een beetje achterhaald waarom wil je 16,5 / 10 als je nu tot 20 upload kan halen ?
Niet achterhaald als je op 700 meter van de centrale zit (zonder vectoring) en met een gewoon profiel maar 16,5/2 krijgt :-/
Iemand die met een gewoon profiel maar 16,5/2 heeft (= zone 3) kan geen High Upload profiel krijgen.

Het high upload profiel kan (kon) je alleen krijgen als je max. 600m van de ROP zit.
Dat wil dus zeggen dat je in zone 2 zit (en nog niet op het einde van zone 2), waar DLM de lijn zal verhogen tot 50/10.
Het verschil tussen een High upload profiel en een gewoon profiel is dus 16.5/10 in plaats van 50/10 (zone 2) of 70/10 (zone 1)

Het high upload profiel is dus inderdaad compleet achterhaald!
Ik kan mij géén enkele situatie inbeelden, waarom iemand nu nog een High Upload profiel zou willen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Mag ik even op jullie expertise rekenen voor mijn persoonlijke situatie?

Momenteel heb ik nog steeds een Discovery Line bij Belgacom omwille van het alarm. Als EDPnet de lijn overneemt, vermoed ik dat ik zal moeten overschakelen op een GSM-module hiervoor?

Mijn Griekse vriendin komt binnenkort bij mijn inwonen, vandaar was ik al eventjes aan het uitkijken naar een VOIP-oplossing om de frequente telefoontjes met de mama en de zussen wat betaalbaar te houden. Tot nu toe had ik VoipTiger in het vizier.
Het EDPnet Plus Pack lijkt me ideaal voor uitgaande gesprekken (Griekenland staat in de lijst).
Een interessante feature bij VoipTiger is dat ik een Grieks nummer kan aanvragen (zodat haar familie ook aan een voordelig tarief kan bellen). Als ik de handleiding van mijn Fritzbox 7360 bekijk, dan lijkt het mij mogelijk om met 2 inkomende nummers te werken. Een Belgisch netnummer via EDPnet en een Grieks via VoipTiger. Met rules kan ik bepalen welk nummer gebruikt moet worden voor uitgaande calls zodat bijv. Griekse mobiele nummers steeds via VoipTiger gaan. Am I correct?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

khsw schreef: Een interessante feature bij VoipTiger is dat ik een Grieks nummer kan aanvragen (zodat haar familie ook aan een voordelig tarief kan bellen). Als ik de handleiding van mijn Fritzbox 7360 bekijk, dan lijkt het mij mogelijk om met 2 inkomende nummers te werken. Een Belgisch netnummer via EDPnet en een Grieks via VoipTiger. Met rules kan ik bepalen welk nummer gebruikt moet worden voor uitgaande calls zodat bijv. Griekse mobiele nummers steeds via VoipTiger gaan. Am I correct?
Klopt inderdaad, je kan meerdere voip accounts toevoegen en call rules aanmaken zodat griekse nr's via je voiptiger account naar buiten gaan.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Kijk misschien ook eens naar OVH. Voor €1,20 bel je quasi onbeperkt naar heel wat landen.
=> https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... uverte.xml

Ook naar Griekenland. Met een maximum van 59 min per gesprek. Dichtleggen na 59 en opnieuw bellen en je kan weer 59 bellen. Komt iets goedkoper uit dan EDP denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”