Nieuwe EDPNet tarieven (promotie)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Of vanaf de 60ste minuut 1,4 eurocent per minuut betalen. Voor die prijs ga je toch geen gezellig gesprek onderbreken.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

khsw schreef:Het EDPnet Plus Pack lijkt me ideaal voor uitgaande gesprekken (Griekenland staat in de lijst).
Een interessante feature bij VoipTiger is dat ik een Grieks nummer kan aanvragen (zodat haar familie ook aan een voordelig tarief kan bellen). Als ik de handleiding van mijn Fritzbox 7360 bekijk, dan lijkt het mij mogelijk om met 2 inkomende nummers te werken. Een Belgisch netnummer via EDPnet en een Grieks via VoipTiger.
Jouw FritzBox kan tot 20 SIP accounts registreren, dat is dus geen beperking :)

Met VoIP moet je uitgaande traffiek en de inkomende apart gaan bekijken.
Je kan (onder andere) bij VoIPTiger gemakkelijk een Grieks nummer krijgen (zelfs een lokaal nummer van de stad waar je schoonouders wonen). Dit kost €7.50 (setup) en €4.50 per maand.

Maar het is niet omdat de inkomende gesprekken vanuit Athene via VoIPTiger gaan, dat je verplicht bent om ook de uitgaande gesprekken via dezelfde provider in te stellen.
Misschien kan je via een andere provider goedkoper naar Griekenland bellen, vb:
  • - VoipTiger: 2,6 ct/min (vaste lijn GR), 8,1 €c/min (GSM GR)
    - PowerVoip: 1,1 ct/min (vaste lijn GR), 1,5 €c/min (GSM GR)
Voordeel van de Betamax clonen: je kan (naargelang het gesprek) jouw Grieks of Belgisch nummer meesturen als CLIP ...

Met VoIP heb je alle flexibilitiet om dit in te stellen volgens je wensen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik heb beslist om ook de overstap te doen en de vaste lijn ook buiten te smijten, het prijsverschil is gewoon té groot om niet te doen. :banana:

Hoe ga ik het beste te werk voor de overstap van proximus? De informatie die ik op het forum vind ik nogal gedateerd. Ik zou natuurlijk zo weinig mogelijk down time willen hebben voor internet. Inkomende telefonie mag wat down time hebben. Is het mogelijk voor edpnet om mij om te schakelen wanneer mijn proximus lijn nog actief is? M.a.w. moet de opzeg bij proximus voor de installatie van edpnet gebeuren, of mag/moet dat erna? Eerst edpnet bestellen, en dan de opzeg doen, of..? Nummerportering gebeurt automatisch, toch? Als ik mijn vaste lijn opzeg, ga ik niet plots mijn nummer verliezen?
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Ik heb beslist om ook de overstap te doen en de vaste lijn ook buiten te smijten, het prijsverschil is gewoon té groot om niet te doen. :banana:

Hoe ga ik het beste te werk voor de overstap van proximus? De informatie die ik op het forum vind ik nogal gedateerd. Ik zou natuurlijk zo weinig mogelijk down time willen hebben voor internet. Inkomende telefonie mag wat down time hebben. Is het mogelijk voor edpnet om mij om te schakelen wanneer mijn proximus lijn nog actief is? M.a.w. moet de opzeg bij proximus voor de installatie van edpnet gebeuren, of mag/moet dat erna? Eerst edpnet bestellen, en dan de opzeg doen, of..? Nummerportering gebeurt automatisch, toch? Als ik mijn vaste lijn opzeg, ga ik niet plots mijn nummer verliezen?
Ik heb nagenoeg dezelfde vragen? Iemand antwoord hierop?
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Interessant aanbod inderdaad.
Weet er iemand hoe het precies zit als je ook TV zou willen nemen, bv. via Proximus?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

gm123 schreef:Hoe ga ik het beste te werk voor de overstap van proximus?
Je doet gewoon de bestelling bij de nieuwe provider en laat Proximus voor wat het is tot de dag dat je EDPnet-verbinding werkt.
gm123 schreef:Is het mogelijk voor edpnet om mij om te schakelen wanneer mijn proximus lijn nog actief is?
Ja, bij de bestelling geef je EDPnet het mandaat om de actieve lijn om te schakelen naar EDPnet.
gm123 schreef:M.a.w. moet de opzeg bij proximus voor de installatie van edpnet gebeuren, of mag/moet dat erna?
Om elke mogelijke administratieve fout te vermijden zeg je je Proximus-internetabbonement pas op als je EDPnet-verbinding werkt.
Het veiligste is dus vlak na de installatie met je gloednieuwe EDPnet-telefoonlijn te bellen naar Proximus om het internetabonnement met onmiddellijke ingang op te zeggen.
gm123 schreef:Nummerportering gebeurt automatisch, toch? Als ik mijn vaste lijn opzeg, ga ik niet plots mijn nummer verliezen?
Bij de bestelling geef je expliciet aan dat je je telefoonnummer wenst te behouden. Bij een nummeroverdracht wordt je telefonie-abonnement bij de vorige provider automatisch opgezegd. Opgelet, als je tegelijkertijd ook van internetprovider verandert moet je het oude internetabonnement wel nog opzeggen.
novie schreef:Weet er iemand hoe het precies zit als je ook TV zou willen nemen, bv. via Proximus?
Proximus TV wordt alleen verkocht in een bundel, de goedkoopste bundel is tv+telefonie voor 36,75 euro/maand.
Dit valt te combineren met EDPnet, wanneer je het EDPnet-abonnement laat aansluiten op een tweede koperpaar. Dit moet je expliciet aangeven in de bestelling. In veel gevallen moet de aansluiting dan aangepast worden en komt een Proximus-ploeg eerst een putje graven in het trottoir om je aansluitkabel te herlassen.
In de praktijk kies je dus meestal satelliet-tv/TV Vlaanderen, Netflix of Telenet met aangekochte Digicorder of CI+ module.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

heist_175 schreef:
tdemeyer schreef:Als ik goed reken (60 minuten * 30 dagen * 0.025€/min kom ik twee keer zo duur uit...
Via MegaVOIP kost u dat €2 per maand (indien het bellen naar een vaste lijn is - €0,001/min)
Via RebVoice kost u dat €9 per maand (indien het bellen altijd naar een GSM is +- €0.005/min)
Deze ga ik even uittesten. Gezien vaste lijn zal megavoip dan wel de beste optie zijn :) Hopelijk stelt de verbindingskwaliteit niet teleur..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

gm123 schreef: Als ik mijn vaste lijn opzeg, ga ik niet plots mijn nummer verliezen?
Inderdaad, dat is de belangrijkste boodschap: jouw vaste lijn NOOIT zelf opzeggen, anders loop je het risico dat je je nummer verliest (eens opgezegd, kan je het niet meer porteren).

Voor een veilige overgang, volg het stappenplan dat raf1 hierboven perfect beschreef ...
novie schreef:Interessant aanbod inderdaad.
Weet er iemand hoe het precies zit als je ook TV zou willen nemen, bv. via Proximus?
Met uitzondering van Scarlet, kan je Proximus TV niet combineren met een OLO Internet abonnement.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
deman
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:00
Locatie: Olen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Verdomd jammer dat ze geen TV hebben of ik was al lang klant.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

tdemeyer schreef:Gezien vaste lijn zal megavoip dan wel de beste optie zijn :) Hopelijk stelt de verbindingskwaliteit niet teleur..
Je kan dat idd zonder problemen testen, aangezien het een uitgaande lijn is.
Als je zou overstappen naar VOIP, moet je uw huidige nummer overdragen naar een inkomende VOIP provider. De meest gebruikte bij UB-leden zijn OVH (€1,2 per maand) of WeePee (€20 eenmalig).

Ik heb zelf WP en ik kan daar niet van klagen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef: De meest gebruikte bij UB-leden zijn OVH (€1,2 per maand) of WeePee (€20 eenmalig).
Gezien dit geen VoIP topic is, maar een EDPNet topic over het nieuwe tarief (internet + telefoon), ga ik ervan uit dat de geïnteresseerden hun inkomend nummer overdragen aan EDPNet :-)
deman schreef:Verdomd jammer dat ze geen TV hebben of ik was al lang klant.
Persoonlijk vind ik het veel gemakkelijker en meer flexibel als je TV niet bij je Internet provider zit.
Ik heb Internet via VDSL2, telefonie via VoIP en TV via kabel.
Tot nu toe vind ik de flexibiliteit van coax (meerdere TV aansluitingen in huis, TV's met CI+) nog altijd een groot voordeel...
En als je van internet provider wisselt, blijft mijn TV en telefoon gewoon werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Goh ja, kan je ook doen.
Maar als je over enkele jaren van provider verandert, moet je uw nummer weer overdragen...
Ik ben blij dat ik nu 100% nomadisch ben wat vaste telefonie betreft.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Proximus TV wordt alleen verkocht in een bundel, de goedkoopste bundel is tv+telefonie voor 36,75 euro/maand.
Dit valt te combineren met EDPnet, wanneer je het EDPnet-abonnement laat aansluiten op een tweede koperpaar. Dit moet je expliciet aangeven in de bestelling. In veel gevallen moet de aansluiting dan aangepast worden en komt een Proximus-ploeg eerst een putje graven in het trottoir om je aansluitkabel te herlassen.
In de praktijk kies je dus meestal satelliet-tv/TV Vlaanderen, Netflix of Telenet met aangekochte Digicorder of CI+ module.
Toch wel jammer, want dat maakt het aanbod plots minder interessant voor iemand die er ook TV bij wilt hebben.
Nu betaal uk 49,95€ maandelijks waar Internet + TV in zit, in het geval van Edpnet zou ik dan 36,95€ + 12,90€ TV Vlaanderen betalen = 49,85euro.
Maar dan zit je nog met een installatiekost van 49,95€ + 369€ eenmalige kost voor HDTV recorder.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Mijn Ticket is alvast ook de deur uit gegaan :banana:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Als je TV wil lijkt Scarlet me ook wel interessant, daar loopt nu ook een promotie voor gratis activatie en geen installatiekost.

Hier is het ook gebeurd. :bdaysmile: Bedankt voor de hulp iedereen!

Misschien een tip voor Joachim: zo'n stappenplan rond overstappen zoals raf1 hierboven beschreef zou misschien niet misstaan op de website. De faq is nogal verouderd op dat vlak.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

deman schreef:Verdomd jammer dat ze geen TV hebben of ik was al lang klant.
voor ca 16,00 €/maand heb je TV met een kaartje bij Telenet, hard to beat :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

philippe_d schreef:
heist_175 schreef: De meest gebruikte bij UB-leden zijn OVH (€1,2 per maand) of WeePee (€20 eenmalig).
Gezien dit geen VoIP topic is, maar een EDPNet topic over het nieuwe tarief (internet + telefoon), ga ik ervan uit dat de geïnteresseerden hun inkomend nummer overdragen aan EDPNet :-)
't zal wel zijn :)
Vooral gezien de deal bij EDP is dit de meest interessante piste denk ik.. Inkomend porteer ik mijn PX nummer naar EDP, en voor uitgaand heb ik MegaVOIP al ingesteld (en de halve trouwboek heeft niets gemerkt :) dus 't zal wel in orde zijn :) )

Weepee had ik sowieso al als inkomend voor mijn "werkverkeer", maar de laatste tijd laten die wat -kleine- steekjes vallen (regelmatig zie ik in de FB logs dat de registratie de mist ingaat..)


Maarrre.. Ik heb een tegenstrijdigheid opgemerkt denk ik.. Enkele posts geleden geleden lees ik
Joachim schreef:Er komen geen kosten bij voor koperdraad, deze kost zit inbegrepen.


Maar nu ik mijn omschakeling wil ingeven staat op de site:

"Kies deze optie indien edpnet de internet verbinding moet activeren op een andere lijn dan degene waarop de Proximus telefonie (Classic, ISDN-x, ...) actief is. Er komt een maandelijkse huurprijs voor deze lijn bovenop de maandelijkse prijs van het internet abonnement (Huur koperpaar)."

Ik begrijp daaruit dat zelfs als ik mijn nummer wil laten porteren naar EDPNET, ik alsnog een PX (classic) lijn moet blijven betalen? (of extra raw-copper vergoeding)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Neen.
Als je bij EDPNet telefonie afneemt (VoIP), dan vervallen de kosten voor een PX vaste lijn of raw copper.
Bij de nieuwe EDPNet formules is telefonie inbegrepen, er komen dus geen kosten meer bij.

Misschien is de info op de site nog net aangepast.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Voor zover ik het begrijp wil dat zeggen dat je kosten betaalt indien je wil dat edpnet het internet installeert op het ongebruikte koperpaar, m.a.w. het paar waar momenteel geen PX classic op zit. Kies je die optie niet, installeert edpnet het internet op het paar waar momenteel de PX classic lijn zit en betaal je dus geen kosten.

Als je van plan bent om je PX classic op te zeggen, kies je die optie dus niet. Edpnet vervangt dan gewoon je huidige lijn. Voor zover ik het begrijp is die optie er indien je edpnet wil op het ongebruikte paar in parallel met een dienst van PX op het andere paar (en dan betaal je dus wel huur raw copper aan edpnet).
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ga het ook in dit topic even melden. Ik heb een prijsofferte van EDPnet gekregen, en overstappen naar hen, kost me 207 euro! Setup, installatie en modem + verzendkosten. Ik heb nadien nog een reactie ontvangen op mijn opmerking dat ik dat nogal prijzig vond om te "mogen" klant worden. Daarin stond dat ik onder die kosten niet uit zou kunnen. Ik zou eventueel zelf een modem kunnen voorzien, bvb tweede hands een Fritzbox kopen en zo pakweg 40 euro besparen. Maar toch een groot verschil met bvb internetenbellen waar de modem gratis is, en je slechts 59 euro betaalt om aangesloten te worden. Ik heb dan ook beslist niet op de promotie van EDPnet in te gaan.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

De hoge kost is natuurlijk omdat je een fritzbox koopt via EDPnet, ze geven of verhuren geen modems/routers. Een BBOX werkt trouwens ook perfect op EDPnet (het moet zeker geen fritzbox zijn maw).
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
Roygenz schreef:De hoge kost is natuurlijk omdat je een fritzbox koopt via EDPnet, ze geven of verhuren geen modems/routers. Een BBOX werkt trouwens ook perfect op EDPnet (het moet zeker geen fritzbox zijn maw).
Dat is de helft van de kost, en bij internetenbellen krijg je hem bvb gratis, en betaal je geen 100 maar 60 euro voor de aansluiting/activatie. Toch wel een immens verschil. Een andere modem kost trouwens ook nog geld.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Indien je nog geen aangesloten telefoonlijn hebt is het inderdaad prijzig. Voor zij die overstappen van PX is het voordeliger. Uiteindelijk rekent edpnet 'maar' €50 aan als je reeds een telefoonlijn hebt, de rest is voor de router/modem wat ergens wel normaal is. Ok, het zou fijn zijn moest je die 'gratis' krijgen, maar bij de concurrentie zit de kost hiervoor gewoon mee verrekend in het abonnement, dus gratis is het nooit.

Als ik naar mijn situatie kijk, wij zijn ondertussen bijna 10 jaar onafgebroken klant bij PX (geweest). Als je geen technische problemen hebt, is internet toch iets dat je vaak voor lange termijn afneemt. Op een jaar heb je die €200 er uit en wie weet hoe lang erna blijf je nog klant, dus het blijft toch het overwegen waard vind ik omdat je het er op lange termijn dubbel en dik uit haalt.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
gm123 schreef:Indien je nog geen aangesloten telefoonlijn hebt is het inderdaad prijzig. Voor zij die overstappen van PX is het voordeliger. Uiteindelijk rekent edpnet 'maar' €50 aan als je reeds een telefoonlijn hebt, de rest is voor de router/modem wat ergens wel normaal is. Ok, het zou fijn zijn moest je die 'gratis' krijgen, maar bij de concurrentie zit de kost hiervoor gewoon mee verrekend in het abonnement, dus gratis is het nooit.

Als ik naar mijn situatie kijk, wij zijn ondertussen bijna 10 jaar onafgebroken klant bij PX (geweest). Als je geen technische problemen hebt, is internet toch iets dat je vaak voor lange termijn afneemt. Op een jaar heb je die €200 er uit en wie weet hoe lang erna blijf je nog klant, dus het blijft toch het overwegen waard vind ik omdat je het er op lange termijn dubbel en dik uit haalt.
Ik heb een aangesloten telefoonlijn en heb dat ook zo gecommuniceerd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ozfunghi schreef: Maar toch een groot verschil met bvb internetenbellen waar de modem gratis is, en je slechts 59 euro betaalt om aangesloten te worden. Ik heb dan ook beslist niet op de promotie van EDPnet in te gaan.
heu... edpnet weet tenminste wél zijn website in de lucht te houden...

Afbeelding
Bijlagen
internetenbellen.png
(8.9 KiB) Nog niet gedownload
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

ozfunghi schreef:Ik heb een aangesloten telefoonlijn en heb dat ook zo gecommuniceerd.
Normaal is het €99 + €7.5 verzending voor een fritzbox en €50 activatie. Heb je een aangesloten telefoonlijn kan je gewoon de installatie zelf doen en komt er geen technieker en geen extra kosten aan te pas. Als jij op €207 uitkomt zou dat willen zeggen dat er op jouw adres nog een zogenaamde telecom installatie moet gebeuren (nog eens €50), wat niet meer is dan de installatie van een wandcontactdoos. Zelf weet ik ook niet waarom dat persé moet aangezien je het koperpaar bij wijze van spreken rechtstreeks in de fritzbox kan steken indien je geen analoge telefonie hebt. Iemand anders kan daar misschien beter op antwoorden.

Indien je overstapt van PX zou dit voor zover ik weet wel niet mogen want die contactdoos hangt er al, dan is er iets misgelopen in de communicatie.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Was ook niet echt gelukkig toen ik die 50 EUR kosten zag maar dat betaald zichzelf terug.

(zeker in mijn geval omdat die proximus vaste lijn nog privé betaald werd, edpnet door vennootschap)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

gm123 schreef:...Normaal is het €99 + €7.5 verzending voor een fritzbox ...
Dat is dan voor de Fritzbox 7360. Voor de 7490 betaal je zo'n 80 euro meer. Dat scheelt dus ook al in de startprijs. Wanneer je de installatie laat uitvoeren kan je de verzendkosten vermijden door aan te geven dat de installateurs (die nu van Edpnet zelf zijn) de modem mogen meebrengen.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

petrol242 schreef:
gm123 schreef:...Normaal is het €99 + €7.5 verzending voor een fritzbox ...
Dat is dan voor de Fritzbox 7360. Voor de 7490 betaal je zo'n 80 euro meer. Dat scheelt dus ook al in de startprijs. Wanneer je de installatie laat uitvoeren kan je de verzendkosten vermijden door aan te geven dat de installateurs (die nu van Edpnet zelf zijn) de modem mogen meebrengen.
Dat zei ik hier (of in een ander topic) ook al. Apart verzendkosten aanrekenen maar wel een technieker langssturen met de modem.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ozfunghi schreef: Dat zei ik hier (of in een ander topic) ook al. Apart verzendkosten aanrekenen maar wel een technieker langssturen met de modem.
De installateur brengt dus de fritzbox mee en je betaalt geen verzendkosten.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

petrol242 schreef:
ozfunghi schreef: Dat zei ik hier (of in een ander topic) ook al. Apart verzendkosten aanrekenen maar wel een technieker langssturen met de modem.
De installateur brengt dus de fritzbox mee en je betaalt geen verzendkosten.
Ik kreeg een offerte van EDPnet, waarin stond dat de technieker moest langskomen, die dan de modem zou meebrengen, EN er werden nog eens 7.5 euro aangerekend voor verzendkosten. Natuurlijk kan dat niet de bedoeling zijn. Daarover gaat het net.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Geen correcte offerte, inderdaad. Even een belletje doet wonderen in zo'n geval.
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

Bedankt voor deze melding...

Reeds jaaaaaren klant bij EDPnet en net een ticketje aangemaakt met de vraag voor omschakeling
Zat nog met een New&Fast internet + Tel tbv +-45euro/maand dus scheelt weeral 10euro/maand voor net hetzelfde.
Hopelijk reageren ze snel (ben benieuwd)

Thnx !!!
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het duurt een aantal dagen gezien de toevloed aan aanvragen :-D. Je krijgt uiteindelijk een offerte met de nieuwe tarieven die je ondertekent en terug stuurt.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ticket hier ook de deur uit...

Megavoip uitgaand bevalt ons uitermate, en de nummerportering komt dan van pas voor de inkomende gesprekken en de evt noodnummers.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

tdemeyer schreef:Ticket hier ook de deur uit...

Megavoip uitgaand bevalt ons uitermate, en de nummerportering komt dan van pas voor de inkomende gesprekken en de evt noodnummers.

Jawadde, en vandaag al aktief... 70/20 om te beginnen :)

Vandaag in de mail een brief "activatie gepland voor 18/10", ikke super sceptisch ("zo rap kan dat onmogelijk"), maar jawel hoor toen ik vanavond thuis kwam was het ding daadwerkelijk al aktief.

Wel gek: modem stond nog op Annex A, en toch werkte alles perfect...
Na omschakeling naar Annex B en reboot kon ik ineens enkel nog op de EDPnet sites. Blijkt dat er na de reboot een autoconfig script had gelopen, waardoor mijn login gegevens overschreven waren :think: .. Na opnieuw ingeven alles weer als vanouds (maar dan veel sneller :-D :-D )

Nu is't nog eventjes wachten op de nummerportering van Px, want die blijkt nog aktief op het koperpaar..

En als ze er bij Fritz support nu nog in slagen om mijn Cisco VOIP telefoon aan de praat te krijgen is't helemaal top
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

tdemeyer schreef: Wel gek: modem stond nog op Annex A, en toch werkte alles perfect...
Had ik ook begin deze week...
Misschien dat het met raw copper niet zoveel uitmaakt (alhoewel jouw nummer blijkbaar nog geporteerd moest worden)?
VoIQ: I think before I talk
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Waarschijnlijk maakt het niet uit vanop welke technologie je je PPPOE sessie start? Nog niet getest, maar waarschijnlijk kan je dus zowel op adsl als op vdsl verbinden met je EDPnet PPPOE credentials.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Sinds daarstraks ook overgezet. Eerst internet en een paar uurtjes later telefonie. Tot nu toe zeer tevreden, alles werkt goed. Ook direct 70/10 gekregen met goede lijnwaardes, nu wachten op DLM. :banana:

Voorlopig de analoge telefooncentrale aangesloten op de FB en dat werkt goed, maar we zijn nu toch eens aan het kijken of we de centrale niet zouden buiten gooien en overstappen op DECT. Ik vind alleen nergens op het internet hoe het nu zit met de range in de praktijk, gaat dat vlot door muren/beton? De FB staat boven op het eerste verdiep, ik heb geen idee of dat dan tot op het gelijkvloers gaat. Wifi geraakt er alvast wel met acceptabele snelheid en latency, dus ik zou denken DECT ook aangezien dat laagfrequenter is?
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Telefonie is nog niet overgezet: ik blijf nog steeds bereikbaar op de analoge lijn, maar dat maakt niet zoveel uit: uitgaand loopt daar toch niets meer over. Maar hoe sneller ik van die ghost calls verlost ben hoe liever... :)

@gm123: we hebben hier vanalles aan de FB hangen: een hoop analoge toestellen, enkele VOIP's (die niet 100% werken, maar da's een ander verhaal waar FB support mee aan de slag gegaan is) en ook 4 DECT toestellen. FB staat vooraan in de meterkast, en we kunnen probleemloos bellen in de tuin (ruwweg 40 meter en 3 bakstenen muren in de line of sight).

@roygenz: de credentials waren in ieder geval dezelfde gebleven, maar ik vraag me dan toch af wat het verschil is tss annex A & B.. A is (ook) geschikt voor B, maar niet omgekeerd?? Ik had in ieder geval een mooi 70/20 profiel op annex A, maar 'k heb toch maar geswitched naar annex B :) Je kan nooit weten dat DLM dit allemaal niet koosjer vindt :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”