Verhoging snelheid te verwachten?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 maa 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo iedereen,

Ik heb een uurtje of 2 mijn fritz!box 7360 geinstallerd. Ik zit op een 30/10 profiel. Op zich niet slecht, maar ik hoop op nog wat meer downloadsnelheid.
Kan ik nog een automatische verhoging verwachten met deze waardes?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt alvast :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Denk dat DLM je nog wel kan verhogen tot 50/10, en als vectoring volledig aangaat (G.in op On) dan zal 70/15 er ook nog wel inzitten
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

aangezien G.Vector al op full staat, zou vectoring niet lang meer op zich mogen laten wachten (max. tweetal weken), en wellicht zal dat eerder komen dan een DLM verhoging.

De huidige 30/10 kan basisprofiel zone 1 zijn, of DLM zone 2. Gezien je waarden, gok ik op het 2e (= zone 2). Met activatie van vectoring zal je onmiddellijk op 50/10 komen en afhankelijk van hoeveel last je momenteel hebt van overspraak (storing van andere lijnen), zal je bij het wegvallen van die overspraak hoger of minder hoog geraken. 70/15 lijkt me sowieso haalbaar, en als je momenteel veel overspraak hebt, is zelfs 85 down niet uitgesloten...
Laatst gewijzigd door Steven_09 01 aug 2016, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Bij mij staat Vector al op full, maar g.in nog niet, en dat duurt al 30 dagen
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

qless schreef: dat duurt al 30 dagen
Dat is uitzonderlijk, want doorgaans is de activatie van vectoring in 2 stappen, met telkens 2 weken tussen. Na installatie van de kaarten in de ROP duurt het doorgaans 2 weken voor vectoring op 'full' komt, maar nog niet actief is, en nog eens 2 weken later wordt G.INP aangezet en vectoring is dan actief. Ik vermoed wel dat dit telkens ingrepen met menselijke tussenkomst zijn, en 't is voor iedereen vakantieperiode. Dat zal bij Proximus niet anders zijn... Maar ik ken het gevoel: als je er zit op te wachten kan het lang duren :-) Er zou ook een onverwacht probleem opgetreden kunnen zijn na aanpassing van de ROP, waardoor de testen langer duren, maar hoe dan ook is geduld uitoefenen het enige wat je kan doen.

Enige uitzondering: als je op de lijntest proximus.be/internetsnelheid opeens zou merken dat er voor jouw lijn vectoring snelheden getoond worden, en toch staat het niet actief op je modem (ook niet na reboot en/of TBF), dan zou ik toch eens proximus contacteren. Ik heb onlangs een geval gelezen op het proximus forum van iemand waarvan de ROP vectored was en waarbij om één of andere reden voor die lijn vectoring niet automatisch geactiveerd was (poort was in 'legacy' VDSL2 mode blijven staan). Een kleine manuele ingreep van een proximus medewerker is in dat geval nodig geweest om de lijn op vectoring te krijgen.
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Bij mij al 2 maand en zone3 [LOUDLY CRYING FACE]

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Op lijntest.be staat voor mij 50 down, op proximus 96 down aangegeven.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

qless, dat zijn effectief de waarden voor een lijn met vectoring actief (zone 2). Dus die G.INP zou op 'on' moeten staan. Met een TBF (even naar het welbekende 0800 nummer bellen) kan je niet veel verliezen: eventuele legacy DLM profielen blijven behouden en wie weet kan je op die manier vectoring activeren.

Mocht dat niet lukken, zou ik toch eens contact opnemen met proximus. Op hun eigen forum zijn een aantal helpdesk-medewerkers actief die toegang hebben tot alle systemen en o.a. vectoring op een bepaalde lijn kunnen activeren, als het op die lijn al beschikbaar is, natuurlijk.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik zal eens mijn lijnnummer opzoeken als ik thuis ben :)
(Kun je dat vinden in my edpnet? )
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

oei, was even uit het oog verloren dat het natuurlijk om een edpnet lijn gaat. Schrap in dat geval maar de optie van het proximus forum... (hoewel je het maar kan proberen...)

Ik weet niet of je in myedpnet je lijnnummer kan zien, maar ik heb hier elders wel al gelezen dat je het altijd te weten kunt komen door een telefoon aan te sluiten op de lijn (ook al heb je geen vaste lijn) en naar 1924 bellen. Een computer leest dan je lijnnummer voor.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Je kan ook even mailen/bellen/tweeten naar EDPnet en binnen de kortste keren heb je een antwoord.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 maa 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo iedereen,

Bedankt voor de antwoorden! Een kleine kanttekening die ik ben vergeten te maken: Ik zit bij United Telecom. Ik las dat dat een reseller is van EDPnet, vandaar dat ik in dit subforum terecht ben gekomen.
70/15 zou wel erg mooi zijn, ik ben benieuwd :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Bij mij is gisteren ook g.inp op on gegaan na een TBF van edpnet. Nu 50/10 vectored ipv DLM en wachten op DLM. Mijn attenable is van 70/24 naar 100/24 gegaan, dus ik hoop op een 85/20
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 maa 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vandaag is het ook omhoog gegaan bij mij (modem heeft een week uitgelegen, dus waarschijnlijk was het al eerder kunnen gebeuren):
Afbeelding

Best wel tevreden mee, nieuwe wereld die voor me open gaat, qua thuisverbinding dan toch :lol:
UT verkoopt hun abo als 70 Mbit, ik vermoed dat ik niet moet verwachten dat ik die 100+ ga halen die attainable zou zijn?
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

De snr van de upstream kant zit op het randje (6dB). Het zou best kunnen dat hierdoor je lijn als eens heeft proberen resyncen aangezien de current throughput voor de send direction 17823 is. Lijkt mij een vreemde waarde en ligt zeer kort tegen de attainable throughput van 17905, zeer kleine marge dus. In de eventlog van de Fritzbox kan je ergens zien wanneer de modem de upstream heeft proberen "fine tunen".
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”