36h disconnect onvermijdelijk ? En bij andere ISPs ?
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Hallo,
Ik heb momenteel EDPnet ADSL Home en 1 van de belangrijke voordelen was voor mij het ontbreken van een 36h disconnect, voornamelijk ivm VoIP.
Sinds midden januari heeft EDPnet zijn netwerk anders geconfigureerd naar aanleiding van de overname van Scarlet door Belgacom en heb ik ook een 36h disconnect.
Mijn vragen:
1. Klopt dat er nu voor heel het EDPnet aanbod een 36h disconnect geldt ?
2. Hoe zit dat bij andere xDSL providers? Hebben de formules met een vaste IP ook last van een 36 disconnect ?
3. Hoe zit dat bij Telenet ?
Ik heb momenteel EDPnet ADSL Home en 1 van de belangrijke voordelen was voor mij het ontbreken van een 36h disconnect, voornamelijk ivm VoIP.
Sinds midden januari heeft EDPnet zijn netwerk anders geconfigureerd naar aanleiding van de overname van Scarlet door Belgacom en heb ik ook een 36h disconnect.
Mijn vragen:
1. Klopt dat er nu voor heel het EDPnet aanbod een 36h disconnect geldt ?
2. Hoe zit dat bij andere xDSL providers? Hebben de formules met een vaste IP ook last van een 36 disconnect ?
3. Hoe zit dat bij Telenet ?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3669
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 260 keer
- Bedankt: 104 keer
Bij Telenet geen 36.u disconnects
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
of Mobistar.lithion schreef:Eens kijken naar een andere isp die werkt via Broba2 zoals BASE, ...
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Blijven die wel bij Broba2 of gaat dat op termijn ook veranderen?Lord Utopia schreef:of Mobistar.lithion schreef:Eens kijken naar een andere isp die werkt via Broba2 zoals BASE, ...
Waarom is EDPnet hiervan afgestapt? Ik moet toegeven dat ik niet echt thuis ben in de BROBA vs BRUO vs ?? problematiek.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom zou Mobistar daarvan afstappen?Jan_B schreef:Blijven die wel bij Broba2 of gaat dat op termijn ook veranderen?Lord Utopia schreef:of Mobistar.lithion schreef:Eens kijken naar een andere isp die werkt via Broba2 zoals BASE, ...
Waarom is EDPnet hiervan afgestapt? Ik moet toegeven dat ik niet echt thuis ben in de BROBA vs BRUO vs ?? problematiek.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is een goeie vraag.Jan_B schreef: Geen idee. Net zoals het mij niet duidelijk is waarom EDPnet ervan afgestapt is.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Maar er is wel een verschil tussen Wholesale en BROBA II, dát is wat men zich afvraagt.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Bij Wholesale is zowel de DSLAM als de BAS bij Belgacom. En het is in de BAS dat die disconnect na 36 u. wordt ingesteld. De parameter is: waarbij dit dus 2160 minuten voorstelt. Bij BROBA is de BAS van en bij de BROBA ISP. Daar kunnen ze iets totaal anders instellen.
Code: Selecteer alles
timeout absolute 2160
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is geen antwoord op onze vraag. WAAROM stappen ze over van Broba naar Wholesale?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
EDPNET was een wholesales klant bij Scarlet. Scarlet was een BROBA klant bij Belgacom. Scarlet is overgekocht door Belgacom. EDPNET is wholesales bij ... Belgacom. Is dat onlogisch ? In ieder geval is er geen technische reden waarom dit zo is, enkel een puur commerciele. En daar ben ik niet in thuis.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Snap nog altijd niet waarom men bij Belgacom die 36h disconnect koppig blijft toepassen. Is een van de redenen waarom mensen belgacom 'te onstabiel' noemen om te gamen en naar telenet gaan...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
En waarom is EDPnet dan niet BROBAII geworden? Quistnix, als je het antwoord niet weet, hoe je ook niet te proberen antwoorden op mijn vraag.quistnix schreef:EDPNET was een wholesales klant bij Scarlet. Scarlet was een BROBA klant bij Belgacom. Scarlet is overgekocht door Belgacom. EDPNET is wholesales bij ... Belgacom. Is dat onlogisch ? In ieder geval is er geen technische reden waarom dit zo is, enkel een puur commerciele. En daar ben ik niet in thuis.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Omdat edpnet niet het geld heeft om overal zijn eigen infrastructuur te zetten?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Zou het een 48h, 72h of eventueel zelfs een 24h disconnect zijn, dan zou je die steeds 's nachts kunnen laten plaatsvinden, maar met 36h valt 1 disconnect op 2 steeds overdag. Niet zo leuk voor wie dan aan het bellen is.Avenger 2.0 schreef:Snap nog altijd niet waarom men bij Belgacom die 36h disconnect koppig blijft toepassen. Is een van de redenen waarom mensen belgacom 'te onstabiel' noemen om te gamen en naar telenet gaan...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Bij BASE is er een disconnect om de 24u.
Bij dxAdsl was er vroeger geen disconnect, nu is er ook één om de 36u.
Bij sommige routers kan je instellen dat die 's nachts een disconnect forceert. Mijn Fritzbox doet die bijv. tussen 2 en 3, omdat de back-up om 3u start.
Bij dxAdsl was er vroeger geen disconnect, nu is er ook één om de 36u.
Bij sommige routers kan je instellen dat die 's nachts een disconnect forceert. Mijn Fritzbox doet die bijv. tussen 2 en 3, omdat de back-up om 3u start.
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Inderdaad, dat interval is slecht gekozen (met opzet ?).Jan_B schreef:Zou het een 48h, 72h of eventueel zelfs een 24h disconnect zijn, dan zou je die steeds 's nachts kunnen laten plaatsvinden, maar met 36h valt 1 disconnect op 2 steeds overdag. Niet zo leuk voor wie dan aan het bellen is.Avenger 2.0 schreef:Snap nog altijd niet waarom men bij Belgacom die 36h disconnect koppig blijft toepassen. Is een van de redenen waarom mensen belgacom 'te onstabiel' noemen om te gamen en naar telenet gaan...
Je kan je modem/router laten herstarten om bv. 4:00 's nachts met zo'n timer uit de Brico, of (zoals ik het doe) met een script dat hetzelfde doet elke dag (pppoe restart) om hier geen last meer van te hebben.
Helaas wel. Vroeger had ik er geen last van bij dxADSL, maar sinds de 'migratie' zit ik dus ook met dit irritante probleem opgescheept.Ofloo schreef:Gebeurd dit nog steeds?
PS: Voor iemand die een link naar dt-fouten in zijn sig heeft staan, maak je hier zelf wel een kemel van een dt-fout

- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 2001
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Stap over naar dxADSL business met vast IP dan heb je geen disconnects meer. Kost (maar) € 5,55 meer per maand.johcla schreef:Bij dxAdsl was er vroeger geen disconnect, nu is er ook één om de 36u.
[off topic]
Ik twijfel om over te stappen van EDPnet ADSL Home naar dxADSL business.
Nu heb ik ADSL Home over raw copper en betaal ik € 41,75 btw in (of 501,00 per jaar).
ADSL Office (vast IP) zou me € 73,39 btw in kosten (of € 880,68 per jaar).
dxADSL business (vast IP) kost maar 46,95 btw in (of € 563,40 per jaar, een besparing van € 317,28 per jaar).
Bij dxADSL zegt men me dat ze me minstens hetzelfde profiel (10Mbps/740kbps) geven als EDPnet nu.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Bij EDPnet kan je blijkbaar geen 10M/740kbps meer krijgen. Zou dxADSL dat wel nog (kunnen) aanbieden ?seagull schreef:Bij dxADSL zegt men me dat ze me minstens hetzelfde profiel (10Mbps/740kbps) geven als EDPnet nu.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 2001
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik heb de vraag expliciet gesteld en kreeg volgend antwoord: "U zal minstens hetzelfde profiel hebben bij ons".Jan_B schreef:Bij EDPnet kan je blijkbaar geen 10M/740kbps meer krijgen. Zou dxADSL dat wel nog (kunnen) aanbieden ?seagull schreef:Bij dxADSL zegt men me dat ze me minstens hetzelfde profiel (10Mbps/740kbps) geven als EDPnet nu.
Maar ik wacht nog even af of Belgacom Pro compact naar 30/3 of 30/4 brengt. Zie dit draadje.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb jij nu nog 10M/740k bij EDPnet? Want anders zou "hetzelfde" wel eens 9M/512k kunnen betekenen.seagull schreef:Ik heb de vraag expliciet gesteld en kreeg volgend antwoord: "U zal minstens hetzelfde profiel hebben bij ons".
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 2001
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik had gevraagd of ze me ook 10M/740k konden aanbieden.Jan_B schreef:Heb jij nu nog 10M/740k bij EDPnet? Want anders zou "hetzelfde" wel eens 9M/512k kunnen betekenen.seagull schreef:Ik heb de vraag expliciet gesteld en kreeg volgend antwoord: "U zal minstens hetzelfde profiel hebben bij ons".
Status ............. ENABLED
State .............. Connected
Mode ............... NORMAL
Standard ........... AUTO2PLUS
Bert ............... OFF
Autoretrain ........ ON
Carrier ............ EC
Link state ......... Up
Up time ............ 227294 sec
Connection ......... ADSL2+
Rx rate ............ 9998 kbps
Tx rate ............ 733 kbps
ATU-R SNR margin ... 21.5 dB
ATU-C SNR margin ... 35 dB
ATU-R Attenuation .. 6.0 dB
ATU-C Attenuation .. 10.5 dB
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Zeg gast, ik antwoord op wat en wanneer ik wil, OK ? Vraag het anders eens aan die fameuze Belgacom medewerker die je zo vertrouwt ? Ik probeer alleen maar te helpen, maar als dit zo doorgaat zet ik er wel een punt achter.Lord Utopia schreef:En waarom is EDPnet dan niet BROBAII geworden? Quistnix, als je het antwoord niet weet, hoe je ook niet te proberen antwoorden op mijn vraag.quistnix schreef:EDPNET was een wholesales klant bij Scarlet. Scarlet was een BROBA klant bij Belgacom. Scarlet is overgekocht door Belgacom. EDPNET is wholesales bij ... Belgacom. Is dat onlogisch ? In ieder geval is er geen technische reden waarom dit zo is, enkel een puur commerciele. En daar ben ik niet in thuis.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je antwoordt enkel selectief op mijn vragen of ze zijn totaal naast the point. 't Lijkt alsof je op alles wel móet antwoorden.quistnix schreef: Zeg gast, ik antwoord op wat en wanneer ik wil, OK ? Vraag het anders eens aan die fameuze Belgacom medewerker die je zo vertrouwt ? Ik probeer alleen maar te helpen, maar als dit zo doorgaat zet ik er wel een punt achter.
Dus stop met overdrijven. Gij hebt precies iets op mij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
ik heb een home abonnement, dxAdsl business is dus 13 euro duurder.seagull schreef:Stap over naar dxADSL business met vast IP dan heb je geen disconnects meer. Kost (maar) € 5,55 meer per maand.johcla schreef:Bij dxAdsl was er vroeger geen disconnect, nu is er ook één om de 36u.
Ik ondervind er ook geen hinder van, de disconnect wordt 's nachts tss 2 en 3 geforceerd door mijn router en de dns-redcords (CNAME) van de sites die ik thuis host, verwijzen naar een dyndns-adres, dat automatisch wordt aangepast door de router en door de NAS. Heb het nog niet voorgehad dat de beide updates mislukken.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Alsof jullie niet selectief lezen wat in jullie eigen voordeel is?Lord Utopia schreef:Je antwoordt enkel selectief op mijn vragen of ze zijn totaal naast the point. 't Lijkt alsof je op alles wel móet antwoorden.quistnix schreef: Zeg gast, ik antwoord op wat en wanneer ik wil, OK ? Vraag het anders eens aan die fameuze Belgacom medewerker die je zo vertrouwt ? Ik probeer alleen maar te helpen, maar als dit zo doorgaat zet ik er wel een punt achter.
Dus stop met overdrijven. Gij hebt precies iets op mij.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ze hebben toch nooit een 10Mbit profiel gehad via Scarlet? Het was ofwel 9, 12 of 20Mbit.seagull schreef: Ik had gevraagd of ze me ook 10M/740k konden aanbieden.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Bij BROBA is de DSLAM bij Belgacom maar niet de BAS (Broadband Access Server). Bij BRUO is ook de DSLAM niet meer bij Belgacom. Hoop je hiermee iets wijzer te maken.Jan_B schreef:Ik moet toegeven dat ik niet echt thuis ben in de BROBA vs BRUO vs ?? problematiek.
1) Dat klopt, EDPnet is nu in Wholesales bij BelgacomJan_B schreef:Hallo,
Ik heb momenteel EDPnet ADSL Home en 1 van de belangrijke voordelen was voor mij het ontbreken van een 36h disconnect, voornamelijk ivm VoIP.
Sinds midden januari heeft EDPnet zijn netwerk anders geconfigureerd naar aanleiding van de overname van Scarlet door Belgacom en heb ik ook een 36h disconnect.
Mijn vragen:
1. Klopt dat er nu voor heel het EDPnet aanbod een 36h disconnect geldt ?
2. Hoe zit dat bij andere xDSL providers? Hebben de formules met een vaste IP ook last van een 36 disconnect ?
3. Hoe zit dat bij Telenet ?
2) Bij de andere providers hangt het af of ze Wholesales zijn of niet. Indien niet, dan staat de BAS op hun netwerk en dan kunnen ze een afwijking hebben op die 36 uur
3) Daar is reeds op gereageerd, nl. dat er geen disconnects zijn
Ja, dat kan. Dit profiel bestaat op de ADSL2+ DSLAMs.seagull schreef:Ik had gevraagd of ze me ook 10M/740k konden aanbieden.
Mod: triple post samengevoegd. Gelieve erop te letten...
-
- Plus Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
ik denk dat de 36h disconnect er is omdat er te weinig IPv4 adressen zijn, en migreren naar IPv6 is niet zo simpel omdat de huidige softwarewereld nog niet echt aangepast is op IPv6
En tis niet dat er zomaar IPv4 adressen bij te maken zijn, dus worden ze elke 36h gereleased om er elders andere te gebruiken (er zijn mensen die niet constant een IP nodig hebben, als ze hun modem uitzetten bv)
En tis niet dat er zomaar IPv4 adressen bij te maken zijn, dus worden ze elke 36h gereleased om er elders andere te gebruiken (er zijn mensen die niet constant een IP nodig hebben, als ze hun modem uitzetten bv)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vroeger misschien, maar nu is dat te verwaarlozen. Alle modellen die de laatste jaren zijn geinstalleerd hebben een onboard router, enkel die oude USB modems stoppen ermee wanneer de PC uitstaat.Génicus schreef:ik denk dat de 36h disconnect er is omdat er te weinig IPv4 adressen zijn, en migreren naar IPv6 is niet zo simpel omdat de huidige softwarewereld nog niet echt aangepast is op IPv6
En tis niet dat er zomaar IPv4 adressen bij te maken zijn, dus worden ze elke 36h gereleased om er elders andere te gebruiken (er zijn mensen die niet constant een IP nodig hebben, als ze hun modem uitzetten bv)
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik denk (maar 't is gewoon gissen) dat die disconnects er zijn om volumes te kunnen bijhouden. Download volumes worden namelijk bijgehouden per sessie. En zolang de sessie duurt kunnen ze je niet op smallband zetten zonder een disconnect.Génicus schreef:ik denk dat de 36h disconnect er is omdat er te weinig IPv4 adressen zijn, en migreren naar IPv6 is niet zo simpel omdat de huidige softwarewereld nog niet echt aangepast is op IPv6
Ik zag bijvoorbeeld bij een kennis in Nederland (Den Haag) die bij KPN Internet heeft, dat er géén disconnects zijn, maar ook dat er géén volume limieten bestaan. De PPPoA sessies worden trouwens niet gelogd op userniveau: het is daar zelfs een publiek geheim dat iedereen kan inloggen met username=kpn@direct-adsl en wachtwoord=kpn, dus je hebt je eigen user-id niet eens nodig voor het opzetten van een ADSL sessie.
Vandaar dat ik denk dat die disconnects afgeschaft (kunnen) worden van zodra de limieten afgeschaft worden ??
Tenzij dat ze de volumes toch nog willen bijhouden i.v.m. de "FUP" ?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ook in nl worden volumes bijgehouden.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Op welke manier? Op basis van de telefoonlijn ?Lord Utopia schreef:Ook in nl worden volumes bijgehouden.
In ieder geval niet op user niveau, gezien alle modems inloggen met bg dezelfde username en paswoord ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zit er op vdsl ook een 36u disconnect? En zo ja : hoe kan je de sagem modem laten resetten om x uur?philippe.deleye schreef:Op welke manier? Op basis van de telefoonlijn ?Lord Utopia schreef:Ook in nl worden volumes bijgehouden.
In ieder geval niet op user niveau, gezien alle modems inloggen met bg dezelfde username en paswoord ?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti