Het is echt sterker dan jezelf precies
Laat dit een laatste waarschuwing zijn in verband met je gedrag en uitlatingen hier op dit forum

Of we moeten overgaan op drastischere sancties
Oh, Hai!FlashBlue schreef: Zal ter zijner tijd hier wel de resultaten eens posten![]()
Zoals beloofd een collectie Speedtest Results:Code: Selecteer alles
************************************** * VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ * ************************************** download upload Line: 16552 kbps 10056 kbps Modem max: 58520 kbps n/a Estimated! Calculated max: 48048 kbps 10067 kbps Estimated! Profile: 17a Line length: 459 m Estimated! Training margin: 29.7 dB Attenuation: 12.8 dB
Het 10 Mbit upload profiel zal een zeer conservatief profiel blijven in het begin, dit profiel is ingevoerd op vraag van het platform/alternatieve operators, als vervanger van SDSL, dus vooral zakelijke markt, dus stabiliteit is een prioriteit. Profiel is opgedrongen door het bipt. Maar soit ik gok dat er nog wel testen / evolutie zal komen zeker ?Ken schreef:Waarom 50/10 dan niet?
JoachimJoachim schreef:Laat het duidelijk zijn dat edpnet op geen enkele manier een cap plaatst op snelheden.
vuurvos schreef:De overhead is wel degelijk 6 %. Pracktisch haalbare snelheid is dus 9,4 Mbps. Zoals toen ik nog op 25/6 stond ik max. 24,4 haalde.
Nee, het netwerk is ethernet, alles is synchroon, dus op ethernet heb je sowieso geen keuze.krisken schreef:Joachim : is het synchroon inhuren van bandbreedte een verplichting, of kan dit ook andersom? Wel interessant weetje!
Er word PPP over Ethernet gebruikt, das bijna 10% overhead.jorgo schreef:Joachim, hoe zit het met de vermeende "cap" op de uploadsnelheid? (zie eerdere berichten)
8,5 Mbps effectief van de 10 Mbps sync is meer dan de 6% overhead die Ethernet zou opleveren.
Zoals reeds gezegd, geen cap, ik vermoed effectief overhead, niemand heeft baat dit enigszins te beperken.jorgo schreef:Joachim, hoe zit het met de vermeende "cap" op de uploadsnelheid? (zie eerdere berichten)
8,5 Mbps effectief van de 10 Mbps sync is meer dan de 6% overhead die Ethernet zou opleveren.
Yup, bundelen van High upload is trouwens erg populairFatsie schreef:Kan je deze "High upload" ook in Bundled VDSL2 krijgen ? Dus 33/20 mbps ?
Bij de "VDSL Expert Plus" is er ook sprake van garanties naar bandbreedte toe, als de "High Upload" gebundeld kan worden ... hoe zouden die garanties er dan uitzien ... 15/8 ofzo ?
Kan ik me voorstellen, wij hebben momenteel een dure Colt SDSL ( 8/8, ook garantie op 8 ) en dit is een mooi alternatief. Info hier intern doorgespeeld, zal zeker contact opgenomen worden om eens te bekijken. EFM standaardprijzen staan niet online heb ik de indruk ?Joachim schreef:Yup, bundelen van High upload is trouwens erg populair![]()
Halen jullie niet gewoon jullie gegevens uit de database van belgacom?Joachim schreef:We zijn de lijntest.be nog aan het verbeteren omtrend High Upload, en ook om een mogelijkheid te geven je CID in te geven, want die geeft steeds het meest correcte resultaat. Ik tracht userbase op de hoogte te houden als het zover is. Als je je klantnummer of CID bezorgt doe ik een dubbelcheck voor je.
PPPOE heeft 6 % overhead. PPPOA (Peer to Pear Protocol Over ATM) heeft ongeveer 11 % overhead (onder andere door het feit dat in een ATM cell er 48 bytes payload ziin en 5 bytes controle. Dus, alleen al omwille van het feit dat elke ATM cell op zich al een overhead heeft van 48/53 (of 9.5 %) is het zo dat PPPOE een beter protocol is wat overhead betreft.qless schreef:Er word PPP over Ethernet gebruikt, das bijna 10% overhead.
Code: Selecteer alles
copper analysis
CABLELENGTH = 4230 m
AE_Insulation = 10 MOHMS
BE_Insulation = 10 MOHMS
AB_Insulation = 1 MOHMS
BA_Insulation = 1 MOHMS
AC_Insulation = 10 MOHMS
BC_Insulation = 10 MOHMS
AE_Capacitance = 343 nF
BE_Capacitance = 341 nF
AB_CAPACITANCE = 453 nF