Configuratie telefonie met andere router die PPPoE doet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

satsurfer schreef:moet punt 2 niet 'niet vrijgeeft' zijn?
Ja, dank voor de opmerkzaamheid. Intussen verbeterd.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koma
Starter
Starter

"Zie je al de brandweer of MUG bij jou thuis staan aanbellen omdat je via je smartphone VOIP de 112 belde ?"
en bij een andere VOIP dan wel ???

Trouwens, als je een GSM/smartphone hebt met een SIM card, dan is je connectiviteit voor hulplijnen sowieso gegarandeerd via de mobiele operator, ook als je bv geen krediet meer zou hebben.

IMHO, deze argumenten snijden geen hout, de enige reden is van commerciëel/financiële aard;
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

koma schreef: en bij een andere VOIP dan wel ???
Een andere VOIP biedt meetsal geen ondersteuning aan voor de hupldiensten: vb via WeePee kan je de 100/112 (nog) niet bellen.
Zij die dat wel doen moeten zich juridisch indekken (vb door de gebruiker erop te wijzen dat zij verantwoordelijk zijn voor het updaten van hun actuele locatie).
koma schreef:Trouwens, als je een GSM/smartphone hebt met een SIM card, dan is je connectiviteit voor hulplijnen sowieso gegarandeerd via de mobiele operator, ook als je bv geen krediet meer zou hebben.
VOIP gebruik via smartphone is een redelijk nieuwe trend, maar het gaat hier meestal om nomadisch gebruik op andere locaties (vb op reis met laptop, telefoon 2de verblijf, verblijf in het buitenland, ...). Wat betreft GSM/smartphone heb je 100% gelijk.
koma schreef:IMHO, deze argumenten snijden geen hout, de enige reden is van commerciëel/financiële aard;
Schiet niet op de pianist, ik probeer alleen maar enkele redenen te geven waarom nomadisch Voip gebruik een probleem is of kan zijn. Maar je zal volkomen gelijk hebben, er is ook een commerciële/financiële reden (het zijn nu eenmaal commerciële ondernemingen die geld moeten verdienen...)

Vandaar mijn eerder advies:
- als je met je provider in zee gaat voor VOIP, dan weet je de beperkingen als je een contract tekent en leef je ermee ...
- als je echt nomadisch wil werken, moet je een VOIP provider zoeken die een nomadisch nummer aanbiedt ...

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
koma
Starter
Starter

Da's waar, en ik schiet ook niet op jou;

Maar ik kan soms gewoon niet geloven waarom iemand redenen zoekt om dit gedrag van providers goed te praten. In plaats daarvan zou iedereen daarover wat meer zijn beklag moeten maken. Gelijkaardige financiële uitpersoperaties zijn er ook aan de gang met de mobiele internet kost vanuit het buitenland, de interconnectie kosten tussen operatoren (Europees nu deels opgelost), enzomeer.

Help een beetje mee schieten op de providers !
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

philippe.deleye schreef: - Dan kan je de sagem vanop afstand bereiken op http://mijn.ip:6789 - Ga naar Maintenance > Reboot.
Pas op: Bij een Sagem reboot zal je FritzBox zijn connectie verliezen, en ook een nieuw IP krijgen. Maar dit zou geen probleem mogen zijn: de FritzBox zal alle VOIP providers opnieuw registreren met het nieuwe IP.
weeral dank Philippe.....

maar hoe kan ik mijn IP weten, als die dynamisch is...?
vb. ik stel vast dat mijn vaste lijn niet meer werkt....ik wil remote resetten.....maar kan de IP van buitenhuis toch niet weten?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

sinds de fritz in PPPoE modus staat (als voip router gebruikt wordt), worden de telefoongesprekken die ik maak (in-outgoing calls) niet meer weergegeven bij Myedpnet....?

toeval of niet?

Call time Call duration Destination number description Cost ex. VAT, € Source number Destination number
03-08-2010 13:12:57 118 BELGIUM 0,0493 € ****** 32*********
03-08-2010 10:20:06 17 BELGIUM 0,0293 € 3250****** 32**********
02-08-2010 21:21:14 539 BELGIUM 0,1946 € 3250******* 32******
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

edpnet medewerker beweert nu dat je wel van een niet -IP adres van edpnet je nr. kan gebruiken :bang:

mijn antwoord:
Geachte,

bedankt voor uw antwoord.

U schreef:
"In verband met de telefonie willen we u melden dat we geen externe IP's blokkeren voor het bellen met onze accounts. Dat wil zeggen dat u ons VoIP-account op het netwerk van een andere provider wel kan gebruiken. Echter raden we dat af, gezien er dan verschillende problemen kunnen onstaan bij het opbellen van nooddiensten."

Ik ben wel een beetje verbaasd door uw antwoord, daar de praktijk mij het omgekeerde geleerd heeft!

Zals U hieronder kan lezen, is mijn nr. 3 weken te vroeg geporteerd. Ik dacht: "dan gewoon de voip edpnet login gegevens in mijn avm fritz stoppen....."
tevergeefs:
Wilde NIET registreren! idem dito sagem f@st met vorige ISP (belgian telecom aka Mobistar).

Na lang proberen schreef een collega van U volgende:

Ticket ID
19/07/2010 20:23:23

Beste heer *******,

Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken."

Ik lees in het document van edpnet ivm Telephony
"Opgelet: Noodoproepen zijn enkel mogelijk vanaf het adres waarop het abonnement werd aangevraagd."
=> volledig begrip voor deze 'beperking'
dan zien jullie in real-time -ondanks het dynamisch IP adres- of er gebeld wordt vanaf het installatieadres?
dus m.a.w. mocht ik met mijn smartphone en X-Lite (Agephone Mobile of 3cx) ooit naar een noodnummer bellen buitenshuis (v.b. via 3G of hotspot), dan zal dit onmiddellijk onmogelijk gemaakt worden?

Maar nogmaals, ik begrijp niet dat bellen van een 'ander IP-adres dan van edpnet' mogelijk is....ik heb het 3 weken tevergeefs geprobeerd.

Dank voor uw tijd die U aan mijn vraag besteedt.

mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

satsurfer schreef: maar hoe kan ik mijn IP weten, als die dynamisch is...?
vb. ik stel vast dat mijn vaste lijn niet meer werkt....ik wil remote resetten.....maar kan de IP van buitenhuis toch niet weten?
Als je een dyndns account hebt, en je Bbox2 jouw IP laat updaten (zou moeten lukken via een van de hidden menus).
satsurfer schreef:sinds de fritz in PPPoE modus staat (als voip router gebruikt wordt), worden de telefoongesprekken die ik maak (in-outgoing calls) niet meer weergegeven bij Myedpnet....?
toeval of niet?
Toeval bestaat niet, er moet ergens een reden zijn ;).
Maar ik zie niet in wat er t.o.v. edpnet veranderd is: je gebruikt dezelfde account op een edpnet IP, alleen via een ander VOIP toestel (FritzBox i.p.v. Sagem). Zou voor de edpnet logs toch niets mogen uitmaken ??
Pas op: inkomende gesprekken worden misschien alleen weergegeven als er antwoord was (anders zijn het gemiste oproepen ?)
satsurfer schreef:edpnet medewerker beweert nu dat je wel van een niet -IP adres van edpnet je nr. kan gebruiken :bang:
Ja, blijkbaar spreekt de ene medewerker daar de andere tegen.
Ik heb geen edpnet account, ik kan die bewering dus niet testen: ik herhaal maar wat jullie mij wijsmaken.
... maar ik zou zeggen: goed nieuws !!! :banana:
Philippe.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

officiële reactie Edpnet ivm nomadisch bellen met hun voip nr. (kijk ik vind de helpdesk van edpnet super, antwoorden altijd correct & snel)

Geachte heer ******

We hebben uw case intern besproken om wat duidelijkheid te krijgen.

Het is zo dat u deze VOIP account op het EDPnet netwerk kan gebruiken of op het netwerk van een andere ISP maar dan moeten we voor u het IP adres van die ISP whitlisten.

Dus als het niet gewhitelist is dan zal registratie niet lukken. U hebt volkomen gelijk in dit geval.

Uw VOIP nummer is gelinked aan uw adres, dwz als u vanuit dit nummer met de politie/ambulance belt dan zullen ze uw adres zien , nl Nachtegaalstraat 15 te Oostkamp.

We excuseren ons uitgebreid voor de ongemakken.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Hadden ze dat gesprekje nu eens 3 weken eerder gehad :D. Nu goed: uiteindelijk is het nu duidelijk ;).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”