Email probleem

Gebruikersavatar
capman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 Sep 2014
Locatie: Beveren-waas
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Email probleem

Berichtdoor capman » 1 week 6 dagen 20 uur geleden (15 Jun 2017, 20:42)

Misschien dat hier iemand mij kan helpen. Ik heb onlangs mijn windows 7 opnieuw geïnstalleerd samen met office.
Nu kan ik plotseling geen email meer ontvangen. Verzenden blijkt wel te lukken. Mijn gegevens zijn nochtans correct
ingevuld , alsook de gegevens voor ontvangen / verzenden. Ik heb mijn fritzbox en virusscanner al bekeken of dat deze
soms de oorzaak zijn . Maar nada. Als ik naar mijn webmail van edpnet ga staat deze leeg. Nochtans staat dit bij outlook
aangevinkt om deze 14 dagen op de server bij te houden. Ik heb al een ticket geopend bij edpnet. Deze hebben mijn inlog-
gegevens en instellingen van pop3 en smtp gegeven. Dit was allemaal correct :bang: .
Zie ik nu iets over het hoofd ? Ik heb dit al verscheidene keren gedaan in het verleden. En alles verliep vrij soepel.
Instellingen ingeven , import backup van vorig mailbox. Klaar.

Als iemand nog iets weet wat me kan helpen , hoor ik dit graag.

Windows 7 pro 64-bit versie.

Thanks
Bijlagen
voltooid.JPG

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 787
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Email probleem

Berichtdoor petrol242 » 1 week 6 dagen 17 uur geleden (15 Jun 2017, 23:14)

Als je het pop3 protocol gebruikt, is het normaal dat er niets meer op de mailserver achterblijft. Pop3 laadt de berichten op je computer en verwijdert ze effectief van de mailserver. Misschien moet je op zoek naar de locatie van de inkomende map en waar outlook ze bewaard heeft?

imap daarentegen synchroniseert de mail en laat die ook op de server staan.
Edpnet 85/20 vectoring met FritzBox 7360 (v1) met firmware 06.31
Voip uit: Megavoip binnenland en Voipcheap buitenland
Voip-in : Edpnet
FritzFon MT-F
Openmediavault, Nas4Free en Synology DS213
Good old Debian en Linux Mint
Visiosatschotel Vu+Duo met OpenPLi op Astra 19.2 23.5 en 28.2
Kabel TV Telenet

FlashBlue
Moderator
Moderator
Berichten: 1601
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 221 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 944 keer

Re: Email probleem

Berichtdoor FlashBlue » 1 week 6 dagen 9 uur geleden (16 Jun 2017, 07:49)

Niet zo heel correct...

Je kan in ongeveer elke mailclient aangeven dat ie de berichten X tijd moet laten staan op de server, of ze al dan niet alsnog verwijderen als je ze op pc als gelezen markeert...

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 787
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Email probleem

Berichtdoor petrol242 » 1 week 6 dagen 8 uur geleden (16 Jun 2017, 08:35)

Je hebt gelijk. Outlook kan inderdaad de mail beperkt op de server laten.

Misschien moet je je office outlook updaten. (Ik ben geen kenner van wind@ws applicaties) maar blijkbaar zijn er daar problemen geweest met bepaalde versies. https://support.microsoft.com/en-gb/help/3145116/email-is-deleted-from-server-or-duplicated-in-outlook-2016-when-downloaded-using-pop3
Edpnet 85/20 vectoring met FritzBox 7360 (v1) met firmware 06.31
Voip uit: Megavoip binnenland en Voipcheap buitenland
Voip-in : Edpnet
FritzFon MT-F
Openmediavault, Nas4Free en Synology DS213
Good old Debian en Linux Mint
Visiosatschotel Vu+Duo met OpenPLi op Astra 19.2 23.5 en 28.2
Kabel TV Telenet

Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 Nov 2004
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Re: Email probleem

Berichtdoor Joachim » 1 week 6 dagen 8 uur geleden (16 Jun 2017, 08:48)

Het lijkt me niet normaal dat je webmail leeg is, of er is iets mis met je mailbox (op onze servers), of je outlook client haalt ze ondertussen op. Ik stel voor toch nog even onze helpdesk te contacteren, of PM me je mailadres door, dan laat ik het wel even nakijken intern.

Gebruikersavatar
capman
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 Sep 2014
Locatie: Beveren-waas
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Email probleem

Berichtdoor capman » 1 week 6 dagen 4 uur geleden (16 Jun 2017, 12:18)

Uiteindelijk toch gelukt met de hulp van Joachim van edpnet. Bleek dat mijn email adres nog gelinkt stond aan mijn vorige abonnement en was beperkt bruikbaar geworden.
Al bij al , een goede en snelle support van edpnet. :banana:
Bedankt hiervoor !


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten