door ronron261 op 08 sep 2011, 16:16
@ElSmurf
Over het overschakelen van ADSL --> ADSL2 --> VDSL2, weet ik zeker dat je niet van Belgacom enige logica kunt verwachten over hoe ze dit uitwerken. Ik woon namelijk in Mesen, het kleinste stadje (bijna 1000 inwoners, opp 357 ha) van België.
Waar tot op nu ,om Belgacom TV te kunnen krijgen, Mesen opgedeeld is in twee delen. Volgens de grootte van Mesen toch een triestige (of een belachelijke) zaak is.
In het begin dat belgacom TV werd uitgerold en zag dat de ene helft van Mesen de mogelijkheid had om Belgacom TV te krijgen (toen nog met ADSL2) dacht ik de ander helft zal ook vlug volgen. Ik weet het niet zeker meer, maar dacht dat dat begin 2009 was.
Niets was minder waar. Nu beschikt de ene helft reeds over VDSL2, de andere helft zit nog altijd op ADSL (zelfs geen ADSL2) met een gemiddelde afstand van 3,5 tot 5 km van de centrale. Ik zelf zit op ongeveer 4 km met een profiel van 4.6M/0.512M, met redelijke stabiliteit.
Wat data betreft voor Belgacom TV beschikbaar te maken voor de andere helft van Mesen, heb ik al veel datums uit de test gekregen. Van begin 2011 tot einde 2013, waar tussen er zelfs enkele malen voorkwam dat er geen datum vermeld werd.
Momenteel staat er 1/1/2013.
Het enige dat mij en de andere helft van Mesen rest, is afwachten en hopen dat Belgacom daar toch eens verandering in brengt.
Al leg ik mijn hoop dat die datum definitief is niet hoog.
Via enkele omwegen en veel geluk, ben ik er in geslaagd te weten komen dat Mesen op twee verschillende centrales aangesloten is. Eén langs waalse zijde, één langs vlaamse zijde. Waarvan de waalse centrale VDSL2 levert, jammer genoeg zit ik op de vlaamse centrale.
groeten,
Ronald