Internet enkel vanaf 08 uur in Zele ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben nogal een vroege vogel :-)
De laatste 2 weken gebeurt het regelmatig dat ik tussen 05 en 08 uur praktisch niet op het net kan, slechts een paar sites zijn na lang wachten bereikbaar.
Gamen gaat gewoonweg niet, DC werkt niet. AdslBox en het forum eveneens onbereikbaar enz..
Mail werkt wel.
Na 08 uur is alles weer OK.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

dat is echt raar en 's avonds laat tot welk uur kan je dan nog surfe (als je dan ook problemen hebt)

je kan ook eens proberen van je pc verbonden te laten tot 's morges vroeg en zien of je dit probleem nog hebt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm tussen 05 en 08 uur, is dat meestal het uur dat er upgrades worden gedaan op dslams, of de bas... die uren komen mij zo bekend voor... maar dat dat veel voorkomt... over verschillende dagen? Dat is toch wel raar....

Ik zou idd ook eens testen of je je pc 36h connected kan houden...eens zien of ge problemen krijgt vanaf een specifiek uur ofzo...

Eventuele software die iets zou kunnen tegenwerken? Is dit echt alle dagen? je zou dat wat meer moeten testen of er systeem in zit...en anders keer bellen naar bgc en vragen of er in jouw regio tussen die uren gewerkt wordt ofzo.. gedurende een aantal weken ofzo...is strange.

Surft ge via proxy van skynet? nee toch...?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dat is echt raar en 's avonds laat tot welk uur kan je dan nog surfe (als je dan ook problemen hebt)
Nog niet geprobeerd, als vroege vogel ga ik ook vroeg naar bed, 22 uur is wel het laatste dat mijn internet opstaat. Daarna gaat internet dicht, de PC blijft meestal wel de ganse nacht doorwerken. 'S avonds ook nooit problemen gehad.
Ik zou idd ook eens testen of je je pc 36h connected kan houden...eens zien of ge problemen krijgt vanaf een specifiek uur ofzo...
Wordt volgende nacht uitgevoerd.. Ik hou jullie op de hoogte :-)
Eventuele software die iets zou kunnen tegenwerken? Is dit echt alle dagen? je zou dat wat meer moeten testen of er systeem in zit.
Nee het is niet alle dagen, het is een veertiental dagen geleden begonnen en sindsdien heb ik het een keer of 5 voorgehad.
Softwarewijzigingen zijn er niet gebeurd.

Surft ge via proxy van skynet? nee toch...?
Nee hoor :-)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, indien je het niet alle dagen hebt, dan zou ik denken aan eventuele reparaties, upgrades in de centrale of op het netwerk van Skynet.

Maar indien dit bij Skynet zou zijn, dan zouden er wel meer mensen last hebben en zou dit toch al eens gesignaleerd zijn denk ik.

Goed dat je het eens grondig test. :)

Het blijft een raar historie.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Ik kon deze morgen(06.00u) ook maar sporadisch surfen
maar dit zal wel èènmalig zijn.
Anders nog niet van het prob gehoord of er zelf last van gehad.

Hopelijk toeval, zijn er toevallig werken aan de lijnen in de buurt
want die mannen werken soms in shifts langs de baan.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Geen problemen vandaag. Verbinding nog steeds OK

(Ze zullen onze posts gelezen hebben bij Belgacom... :wink: )
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

MahiMahi,

aangezien weetgraag ook problemen had met het surfen, maar wel een verbinding had, zal het probleem niet regio gebonden geweest zijn (tenzij je natuurlijk ook in zelzate woont ;-) ) Ik begin te vermoeden dat ze bij Skynet zelf wat upgrades, reparaties gedaan hebben...

Ze doen dat meestal zo van 5h->6h of ietsje langer, omdat dan de minste klanten online zijn... de meesten doen dan nog dodo :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag weer vanaf 06.35 uur tot 06.55 uur.
Met klikken en klakken, tijdens een wreed gevecht, uit TFC gevlogen (connection problem)
Geen enkele site meer bereikbaar, ik denk dat er daar enen zit te prutsen aan die DLammekes waarover je altijd spreekt Oddity :-)
Ik ga na 09 uur Skynet eens bellen om te vragen wat er aan de hand is.

Verdorie heb het terug, ik kan dit niet posten (07.10 uur),zal dan maar eerst mijn boterhammekes gaan eten :-(


07.50 uur alles weer in orde en bericht gepost.
Als dit een gewoonte gaat worden bij skynet is het voor mij wel zeer ambetant :-(
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Juist met helpdesk gebeld, vriendelijk en hulpvaardige medewerker aan de lijn gehad (Wat een verschil met TN ...hehe)
Geeft het probleem door aan expert dienst die mij rond 1 uur gaat contacteren.

wordt vervolgd......
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 apr 2003, 17:17

dit klinkt misschien als een domme vraag, maar aangezien je dit altijd vroeg 's morgens hebt, staat er misschien toevallig een lamp of een zwaar elektrisch apparaat naast je kabel/modem? heb al regelmatig gezien dat bij mensen de synchro onstabiel werd gewoon door een staande lamp ;) en dus konden ze niet meer surfen als het donker was lol ;)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe,

blij dat je een goede helpdesker had :p zo zien we ook eens de andere kant ;-)

Mahi, laat het ons zeker weten wat het is... dan kunnen we dat onthouden voor in de toekomst.. is idd wel een vré raar probleem. Hoop dat die mensen van Expert dienst je verder kunnen helpen ;)
Is nu wel al na 11u...

Dat van die lamp is wel lollig, ma tzou idd wel eens kunnen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi TheSurvivor,

Nee hoor alles is nog steeds zoals het voor veertien dagen was, geen lampen of toestellen.
De man van de helpdesk sprak wel over een eventuele internet-grootverbruiker (een firma of zo) in mijn buurt die smorgens gedurende die uren zijn netwerk zou kunnen opstarten, maar dat was maar een gissing.
En de modem blijft gesynct tijdens het probleem, zoals ik al zegde werkt mijn E-mail nog. Ook de twee rechtse lampjes blijven branden.

Oddity, die man van de Expert dienst heeft spijtig genoeg niet gebeld.
Ik zal morgen zelf eens terugbellen.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm das raar, meestal zijn die mannen van expert team wel op tijd en vrij correct. Idd maybe eens terugbellen, misschien dat de ticket er niet is doorgekomen bij expert team.....


Dat van die grote firma zou enigzinds kunnen... maar dan wel indien het een telenet situatie zou zijn.. bij adsl sharen we de bandbreedte niet zo erg als bij telenet... veel bedrijven versturen snachts wel grote zaken (vb: grafische beelden en video enzo...) via adsl kan dat niet echt kwaad, anderen hebben daar geen last van, maar een drukkerij die op telenet zit: is dikke pech voor de klanten in de buurt :)
Ken hier zo een drukkerij... zat vroeger op telenet nu op adsl ...
I love it when a plan comes together!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 apr 2003, 17:17

nie helemaal oddity. stel dat er een zware lijn ligt (sdsl of zo) die of in de centrale of ergens onderweg tegen een gewone adsl lijn ligt kan die voor problemen zorgen. (interferentie signaal)

maar als de synchro blijft is het wel vreemd (dit zou synchroverlies geven normaal)

ik zou eerder gokken in de richting van de pc als de synchro blijft. maar echt 100% durf ik het natuurlijk zo niet zeggen, ik heb noch de lijnmeting noch de configuratie pc, noch zicht op de binnenbekabeling van hier ;)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gisteren en vandaag geen enkel probleem, 2 ochtenden TFC gespeeld van 05.30 tot 07.30 ping tussen 30 en 40, no loss.
Eigenaardig......

Zou ik nog bellen of afwachten Oddity? (gisteren niet gebeld.. me was afk :-) )

ps: ook in het verlengde weekend was er geen probleem
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe,

nu dat ik een ticket had gezien over een downtime over het ganse land, ongeveer die uren dat gij probs hebt, post ge dat ge er geen had.... :D

Hmm ik weet et niet goed.. ik denk niet echt dat het aan u ligt...ge zou eventueel nog eens kunnen terug bellen.. maar normaal gezien belt het expert team u wel terug zenne.. (allez als den ticket erdoor is gekomen bij hen)

Ik zou gewoon bellen om te weten waaraan het kan liggen... (werken of iets anders) Ik ben gewoon curieus..,zou niet echt bellen om te klagen ofzo dat het effe plat ligt rond die uren...(dan slaap ik toch :p)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu bijna al twee weken geen enkel probleem meer smorgends.
Twee mogelijkheden:
De werken aan het net zijn gedaan of die firma met de zware traffic smorgends is failliet :-D
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik zou toch eerder gaan in het geval van werken aan de centrale, kan misschien zijn, dat ze die centrale voorzien hebben van een totale nieuwe infrastrcutuur ofzo....

Dat een firma jouw bandwidth oplsorpt kan niet echt.. dat is wel het geval bij Telenet, maar niet met adsl.

De lamp is het dus ook niet :)

Glad your problem is solved!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Leuk als zoiets opgelost raakt.

Greetz
Weetgraag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”