installatie hell

warpozio2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

installatie hell

Berichtdoor warpozio2 » 12 Aug 2019, 19:26

Sinds 2014 tevreden proximus gebruiker.
Sinds juni moet ik k###en van het bedrijf
Ik heb in JUNI een aanvraag gedaan voor familius in mijn nieuwe woonst (verhuis Gent naar Gent).
Ondertussen wacht ik al bijna 2 maanden op installatie.
Niemand kan mij zeggen waarom het zo traag gaat.
Niemand kan mij een duidelijke installatiedatum geven.
Ik heb ondertussen al een tiental installatiedatums gehad, sommige bevestigd met SMS.
Vandaag belde ik aar status, zeiden ze droogweg dat mijn installatie geannulleerd was.
Dat ik nieuwe installatie moest aanvragen, opnieuw fotos van mijn EID moest doormailen, waarschijnlijk installatie in september

Nemen zij zichzelf serieus?
Dan maar vandaag Telenet aangevraagd. Ze hebben wel 8 weken achterstand, we zullen zien wie het snelst is.
Telenet staat gepland op 26/8.

Nog iemand zulke ervaring met dit zielige telecombedrijf?

lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1798
Lid geworden op: 21 Aug 2006
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor lithion » 12 Aug 2019, 21:49

2 maanden geleden voor het bedrijf van mijn vrouw overgeschakeld van ISDN2 naar Call Connect van Proximus. Het aantal keren dat ik heb moeten bellen om zaken vooruit te doen gaan is niet meer op 2 handen te tellen. Helpdesk (professionele) is sowieso nutteloos want die geven aan dat het je eigen schuld is (je hebt iets besteld hé) ofwel is er idd een probleem en gaan ze je terugbellen. Ze bellen echter nooit terug. Enkel in een Proximus shop lijken ze de juiste connecties te hebben om problemen opgelost te krijgen. Professioneel werk ik met veel andere bedrijven en nergens ooit zo'n slechte administratieve molen gehad.

sky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 22 Mei 2003
Locatie: Gent
Bedankt: 77 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor sky » 12 Aug 2019, 22:34

Hier idem, ook verhuis van Gent naar Gent, exact 1 straat verder dan vorige adres, maar wel van vdsl naar fiber.
Ook 2 maand zonder internet, telefoon en tv gezeten. Had het nochtans 3maand op voorhand aangevraagd.
Ook geannuleerd afspraken, ......
Uiteindelijk wel in orde gekomen.

Proximus is top, maar laat niets wijzigen aan je infrastructuur of abonnement want je hebt 9/10 een paar weken miserie om het terug juist te krijgen.
Maar toch nog steeds een tevreden klant hier :-D

warpozio2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor warpozio2 » 22 Aug 2019, 17:33

Opgelost
41 werkdagen tussen aanvraag en installatie

Voor alle anderen die in dezelfde situatie zitten
Ik denk dat de oplossing voor mij was dat ik maandag overschakelde van telefoon naar chat.
Ook hier steeds wisselende mensen (dat is normaal), maar die zagen ook de screenshots van beloftes die me gemailed en ge-smst werden.

Soms werd er meerdere uren niet geantwoord op chat, dan kwam er iemand anders met een andere installatiedatum.
Dan verwees ik naar chat van enkele uren ervoor of stuurde een screenshot van wat er beloofd was.

Eerst was mijn datum 9/9. Opeens (vanmiddag 12u45) mocht ik rechtstreeks met de onderaannemer bellen die de planning deed (ik kreeg het rechtstreeks numer via chat)
Nog geen half uur later lag het voetpad al open en om 14u had ik internet en tv.

warpozio2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor warpozio2 » 07 Sep 2019, 09:25

Het wordt nog grappig.
Bijna 2 weken na de installatie krijg ik een SMS van Proximus dat ze maandag komen installeren :)

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14831
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2548 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Contact:

Re: installatie hell

Berichtdoor philippe_d » 07 Sep 2019, 14:03

Of het word minder grappig, als ze je maandag komen afsluiten :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.12, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

warpozio2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor warpozio2 » 09 Sep 2019, 20:00

Zoals verwacht niemand gehoord of gezien.
Geen telefoontje, niemand aangebeld, geen briefje in de bus, geen email.

warpozio2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: installatie hell

Berichtdoor warpozio2 » 23 Sep 2019, 21:28

Proximus blijft me stalken.
Nu stellen ze 25 september voor.
Communiceren die diensten daar eigenlijk wel?


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast