opzeggen telefoon abonnement

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
siemon1988
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2019, 12:37

Hey,

Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van proximus naar EDPnet. Alles is goed verlopen maar het telefoon abonnement blijft nog steeds actief staan bij proximus. Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.

Flauwekul denk ik maar ik wou toch even zeker zijn voordat ik het abonnement opzeg bij hun.

Alvast bedankt voor jullie feedback.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door 9livesuni 17 jan 2019, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Migreer uw nummer naar WeePee of een andere VOIP-provider? Dan maakt het vanaf dan niet meer uit bij welke provider je zet voor uw internet.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Hoor eens bij Edpnet.
Toen ik mijn telefoon overschakelde van Proximus naar Edpnet, kreeg ik de weken nadien alleen nog oproepen van mijn kennissen die bij Telenet zaten. Alle oproepen van Proximus/Scarlet klanten kwamen nog steeds toe op mijn oude Belgacom (Proximus) telefoonlijn, ook al was het nummer overgedragen (ik kwam hierop uit toen ik mijn oude telefoon nog eens aansloot als test). Die lijn stond ook nog "actief". Er was iets mis met de nummeroverdracht bij Proximus, en dat heeft veel tijd en frustratie gekost. Best is om het door Edpnet te laten oplossen want jij bent geen Proximus-klant meer (veronderstel ik), je hebt bij Proximus niets meer te zoeken; maar weet dat de oplossing veel tijd kan kosten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

siemon1988 schreef:Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet ...
Ben je daar zeker van? Hoe weet je dat?
Kan je met jouw telefoontoestel uitbellen, en gebeld worden op je vroeger Proximus nummer?
  • - Is jouw telefoontoestel aangesloten op jouw modem > dan bel je via EDPNet
    - Is jouw telefoontoestel aangesloten op het telefoonstopcontact (NTP) > dan bel je via Proximus, en is er géén nummeroverdracht geweest.
siemon1988 schreef:... maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.
Dat is natuurlijk zever. Maar als alles correct verlopen is, dan ben je geen klant meer bij Proximus, en moet je dus niets opzeggen (en heb je dus met Proximus niets meer te maken) :wink:

Jouw provider is nu EDPNet. Dis moet je bij de EDPNet Helpdesk zijn om te vragen hoe het zit ...

PS
Jouw EDPNet lijn heeft nog altijd een Proximus nummer (dat is echter geen telefoonnummer, maar een identificatie van de lijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Gewoon eens controleren bij welke operator je nummer nog behoort:
https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefa ... ?tabid=265
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

is dat niet gewoon "ik neem internet bij edpnet maar wil niet betalen voor de raw copper dus hou een telefoonlijn bij proximus" ?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Dat zou raar zijn want je moet bij EDPnet niet meer betalen voor raw copper (als je een combi neem met VOIP maar die moet je niet gebruiken).
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zelfs zonder voip is raw copper bij edpnet inbegrepen in de prijs
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Neem toch gewoon EDPnet met VOIP erbij (VDSL XL €34,95)
en migreer uw eigen telefoonnummer op voorhand naar een nomadische VOIP provider?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”