Vectoring van Internet Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik was aan het lezen en zag dat Proximus in 2014 beloofde dat" Vectoring "(is dat VDSL2 ??)zou geaktiveerd worden binnen enkele jaren.
Op mijn FB7490 zie ik bij iedereen staan: G. Vectoring : full
bij mij staat G Vectoring :no.

Heeft dat te maken met mijn abo : nml "Internet start" of kan ik dat in de FB aktiveren ?
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

VDSL2 en vectoring zijn niet hetzelfde.

Wat die vectoring betreft kan het zijn dat je rechtstreeks op een centrale bent aangesloten en zal je dus nooit vectoring krijgen, tenzij ze je op een ROP zetten. Het heeft alleszins niets met je abonnement te maken.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oke bedankt voor de uitleg.
Bij welke aansluiting speelt dan de afstand een rol of anders gezegd welke aansluiting is de beste (ivm snelheid )
en hoe kan ik te weten komen hoe mijn aansluing is ?

Dit is wat Proximus beloofde.............er staat duidelijk voor iedereen

Is het al overal beschikbaar?

Bedoeling is om vectoring voor al onze klanten beschikbaar te maken. De geleidelijke uitrol van Vectoring is in 2014 gestart en is gespreid geweest over meerdere jaren. Het gros van de straatkasten is vandaag reeds uitgerust met de Vectoring technologie, en de bedoeling is om de uitrol nog in het voorjaar van 2017 te finaliseren, zodat alle 26.000 straatkasten met Vectoring zullen uitgerust zijn.

Met ons VDSL2-vectoringnetwerk zijn we trouwens de eerste ter wereld, die deze technologie over het hele land heeft uitgerold.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... -xdsl.html
cfr. bitstream xdls main body & annex 2C
Samengevat:
Px biedt op dit ogenblik nog adsl en vdsl2 aan; bij vdsl2 wordt gewone vdsl2 aangeboden (aansluitingn op Lex en non-vectorised ROPs)en vdsl2 vectorised; bij vdsl2 vectorised bestaan op dit ogenblik vecorised 2.2 MHz, 1.1 Mhz en 512 KHz (telkens op ROP)
Zelf kunt u niet kiezen wat er voor u geactiveerd wordt; = functie wat lokaal ter beschikking is, onafhankelijk van uw internet abo sart/maxi
in alle vermelde mogelijkheden speelt de afstand tot LEX/ROP, de kwaliteit van de kabelparen en de bezetting van de kabelparen een prominente rol (teneinde de voorkomen dat klanten elkaars verkeer storen)
Info vermeld in bovenvermelde Px documenten toont bv. aan dat het "startprofiel" voor
vdsl2 vectorised voor afstanden +/- kleiner dan 400 m LP040 is wat overeenkomt met down/up 70/30 Mbps en dat het DLM proces (080022424) dit profiel enigszins naar boven en naar onder kan herzien
vdsl non vectorised is dit startprofiel (LP248) blijkbaar 30/10 Mbps
Uiteraard zal op termijn adsl en vdsl non vectorised verdwijnen, maar dit is voor ons een vraag en Px een weet …
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”