skynet mail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ik ben een vrij intense gebruiker van e-mail en heb een skynet adres (een gmail.com als reserve)
Sinds vrij lange tijd ondervind ik dat er periodes zijn waarop bepaalde mails niet aankomen (misschien spamfilter of soortgelijke, mails zitten alleszins niet in de 'spam box' van skynet, via webmail toegankelijk). Van bepaalde correspondenten is het wel één mail op twee die niet (nooit) aankomt, dus ook niet met vertraging. (Ik spreek uiteraard alleen van de correspondenten bij wie ik het weet). Dat duurt gewoonlijk een aantal dagen en normaliseert dan opnieuw.
Vorige keer was rond 10-12 oktober, sinds gisteren - toevallig (?) juist een maand later - opnieuw van dat.
(Sommige correspondenten sturen, wanneer ik het merk, systhematisch mails op beide adressen - gmail komt altijd toe - skynet in die periode onregelmatig. Ik zie zo ook onmiddellijk wanneer het weer voorbij is).
Klinkt dit bekend voor sommigen?
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Heel vertrouwd. Heb sinds maanden al 2 calls open bij de helpdesk.
Mails worden (onterecht) als spam aanzien en verdwijnen in het niets (ook niet in junk folder).
Tot nu toe geen oplossing.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Heb dit ook, dacht deze week een account aan te maken bij de lijn, netjes alles ingevuld en het skynet adres gebruikt. Mail kwam niet aan nergens te vinden. Nu de mails van de lijn zijn toch geen spam berichten dacht ik.

Ook bij its.me dezelfde problemen met het registreren ook geen mail via skynet ontvangen.

Dacht dus dat het aan mij lag. Maar ben dus niet alleen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Genoeg andere alternatieven zoals gmail.com, outlook.com, en ook betalende zoals Office365 of vele andere providers.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

alternatieven genoeg... voor een nieuw mail adres.
Veranderen van adres is nooit vanzelfsprekend (als een adres vaak gepubliceerd is enz.)
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Een ander mail adres / provider is natuurlijk geen oplossing.

Volgens proximus “blokkeringen kunnen jammer genoeg niet zomaar opgeheven worden aangezien dit de veiligheid van het netwerk in gevaar zou brengen”.

Maar het is duidelijk dat hun filter verkeerd ingesteld staat.
De mailserver is veel te streng.
Een klacht indienen op 0800 22 800 of via de site.
Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat ze er ooit iets aan doen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ken schreef:Genoeg andere alternatieven zoals gmail.com, outlook.com, en ook betalende zoals Office365 of vele andere providers.
Wie weet ligt het probleem niet bij de provider maar bij de client, en dan sta je daar met de kort-door-de-bocht-oplossing. :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Evergreen schreef:alternatieven genoeg... voor een nieuw mail adres.
Veranderen van adres is nooit vanzelfsprekend (als een adres vaak gepubliceerd is enz.)
Oh jawel, het is psychologisch, mensen zijn bang dat anderen hen dan niet meer kunnen bereiken enz.

Voor een klant in de retail sector doe ik nu ook een overstap van een @skynet.be adres naar zijn eigen domeinnaam.
Op al zijn folders stond naast de website 'bedrijfsnaam.be' zijn Skynet e-mailadres. Voor de volgende druk zal het aangepast zijn naar '[email protected]'. Alle leveranciers krijgen ook een mail met de nieuwe contactinfo.
Daarnaast worden alle inkomende mails op de Skynet account gedurende 1 jaar geforwarded naar het nieuwe e-mailadres, en de klant antwoord ook vanuit het nieuwe e-mailadres.
Het Skynet mailadres zal dus nog een jaar actief blijven, maar daarna onherroepelijk de deur uit.

Dit kan je dus ook doen met een Gmail of Outlook, alles daarop terecht laten komen, via bv. POP3 ofwel een rechtstreekse forward.

Dat sommige mensen nog steeds mailen op je oude mailaccount kan gebeuren en kan je niet verhinderen, simpelweg antwoorden dat je mailadres gewijzigd is zou moeten volstaan... Maar sommige bedrijven/mensen sturen al maar graag eens nieuwsbrieven/'grapjes' die ze delen met een bepaalde 'groep' mailadressen, en als die dat niet meteen zelf kunnen aanpassen dan klaagt de ontvanger al met van ZIE JE WEL dat mensen nog altijd mailen op m'n oude adres... :bang:

Je eigen domeinnaam en mailserver, al dan niet via Google Apps of Office365 of gelijk welke andere provider is ALTIJD beter dan een @provider e-mailadres, hoe je het draait of keert.
Ik walg echt van bv. firma's die op al hun camionettes [email protected] of @telenet.be hebben...
Nu goed, de meeste mensen weten van niks beter hé.
Joe de Mannen schreef:
Ken schreef:Genoeg andere alternatieven zoals gmail.com, outlook.com, en ook betalende zoals Office365 of vele andere providers.
Wie weet ligt het probleem niet bij de provider maar bij de client, en dan sta je daar met de kort-door-de-bocht-oplossing. :bang:

J.
Dat kan ook natuurlijk, of een Anti-virus Anti-spam software pakket die op de client PC draait die de boel blokkeert of verwijderd... De fout kan ook liggen bij diegene die de e-mails uitstuurt. Zo eens met Doccle ook gehad, kreeg maar hun mails niet binnen, en het lag effectief aan hun mailserver.

Met Outlook en Gmail eigenlijk nog nooit geen problemen gehad. Zeer tevreden van.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat kan ook natuurlijk, of een Anti-virus Anti-spam software pakket die op de client PC draait die de boel blokkeert of verwijderd... De fout kan ook liggen bij diegene die de e-mails uitstuurt.

Met Outlook en Gmail eigenlijk nog nooit geen problemen gehad. Zeer tevreden van.
Ik kan niet goed meer volgen, waarom heb je dit probleem dan niet via Gmail als het aan de Anti-virus Anti-spam op client PC of diegene die mail stuurt zou liggen?
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

nog even naar het uitgangspunt: mijn punt was niet zozeer de filtrage, die wordt toegepast, maar wel dat die filtrage in bepaalde periodes van enkele dagen merkelijk strenger is. Ik had dat voor rond 13 oktober, nu opnieuw. Dat vind ikzelf wat extra bizar. (Maar het is wel degelijk zo).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef:Ik kan niet goed meer volgen, waarom heb je dit probleem dan niet via Gmail als het aan de Anti-virus Anti-spam op client PC of diegene die mail stuurt zou liggen?
Dat kan evengoed met Gmail/Outlook gebeuren met mail client software op de PC. Sommige mensen gebruiken met Gmail/Outlook niet altijd de client software Outlook of andere zoals bv. Thunderbird en de Windows 'Mail' app, maar wel de webmail.
In dat geval is die AV/AS die op de pc draait en inkomende en uitgaande mail via POP3/IMAP checkt volkomen nutteloos en zal die inderdaad niks blokkeren/verwijderen.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik dacht dat sommige beveiligingssuites zoals bvb. Norton Total Security ook Webmail controleert en eventueel blokkeert of is dit niet zo dan?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef:Ik dacht dat sommige beveiligingssuites zoals bvb. Norton Total Security ook Webmail controleert en eventueel blokkeert of is dit niet zo dan?
Voor zover ik weet doet Norton noch Kaspersky dit, wel als je bv. een bestand download via je webbrowser vanaf gmail & co. Maar dat is dan voor alle websites.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”