B-box 3V+ Remote Access + poorten open

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
JToussaint
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018, 22:08

Deze week hebben ze een nieuwe Box geïnstalleerd. In My Proximus, bij producten, internet en modem staat lage en hoge beveiliging. Bij de lage beveiliging zouden de poorten worden opgezet (nodig voor remote access).

Echter dit werkt niet. Ik vind ook nergens anders een oplossing om deze poorten open te zetten.

Dat dit voor "home" gebruikers niet echt werkt, maar ik heb een bizz account en dan og speciaal om deze reden aangeschaft :(
Op het contactcenter weten ze me te zeggen dat ze hiervoor geen support verlenen.

Iemand een oplossing? Trouwens ALLE poorten staan dicht nog eens bovenop.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

het is niet omdat je de poorten openzet in myproximus dat ze openstaan in je netwerk.
hetgene dat doet is gewoon de poorten niet meer blokkeren vanaf de proximus kant, zodat jijzelf verantwoordelijk bent voor een deftige beveiliging van *alle* poorten.

checklistje:

stap 1: openzetten in myproximus (hoewel dat voor veel poorten niet eens nodig is, voornamelijk wel als je bv een webserver gaat draaien)
stap 2: poort openzetten en forwarden in de bbox (indien deze de pppoe sessie opbouwt)
stap 3: poort openzetten in je firewall (als je die nog eens apart hebt - fysiek en/of op je toestel)
stap 4: toestel zelf correct instellen natuurlijk

nadien moet alles gewoon werken zoals je zou verwachten, ongeacht je type abbonement.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”