Binnenkomende kabel doormeten?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jonasdewilde
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hoi,
Ik ben op zoek naar iemand met verstand van de hardware van Proximus en de bekabeling etcetera

Door verbouwing moeten wij tijdelijk verkassen naar een oud huis. Daar komt een telefoonkabel binnen van ongeveer 40 draadjes van toen er nog een bedrijfje in zat. Op 4 daarvan zitten reeds 2 modems (vermoed ik) aangesloten voor andere mensen in dit pand.

Ik heb er eventjes thuis de multimeter bij genomen en las het hier ook al, je moet ongeveer 50V hebben op de kabel. Ik heb dat dus uitgemeten, vond de 50V, sloot mijn 6punts contactdoosje aan van Proximus (heeft dat een polariteit?!) maar geen internet helaas.

Heeft iemand enig idee hoe ik van hieruit verder moet zonder dat ik weken moet wachten op een Belgacom technieker...

Thx
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

zonder tussenkomst van een belgacom/proximus technieker zal het niet gaan. Men zal ook iets in de straatkast moeten fixen voor jouw. :lol:
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Je gaat inderdaad moeten wachten tot technieker is langsgekomen. Het kan zijn dat de situatie op de baan klopt. Kan ook zijn dat er een andere poort gekoppeld moet worden.
En dsl poort moet worden geconfigureerd/geactiveerd voor je ook maar gaat kunnen surfen...
jonasdewilde
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Okay, f*** dus..
Thx
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Hey jonas,

heb je al en afspraak datum van Proximus gekregen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”