Klantenservice Proximus - 3 weken geen gsm

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vandaag is het exact 3 weken dat ik geen gsm ontvangst heb binnenshuis. Hiermee bedoel ik niet 3G of 4G maar gewoon gsm ontvangst. Om een oproep te kunnen doen moet ik buiten gaan staan en met een beetje geluk lukt het om iemand te bellen. Getest met Samsung en met iPhone.

Ik heb deze week contact opgenomen met Proximus hierover heb ik volgend antwoord gekregen: "heb je dit probleem in Kapellen? Daar is namelijk inderdaad een probleem met het netwerk. Er wordt aan gewerkt maar ik weet nog niet wanneer dat opgelost zal worden." en als het vervolg: "Ok, ik zie dat er al contact is geweest met de gemeente voor reparaties. Wij wachten op de uitkomst daarvan en dan zullen de werkzaamheden beginnen om het te verhelpen. Wanneer weten we echter nog niet, maar hopelijk zal het niet al te lang meer duren."

Hierna heb ik telefonisch contact opgenomen om te vragen of er een oplossing is, men wist mij te melden dat het zeer simpel opgelost kan worden door een 'Mobile Range Extender' aan 5 euro per maand. Op mijn vraag wanneer het probleem opgelost gaat worden kreeg ik als antwoord: "Daarvoor moet je contact opnemen met de gemeente Kapellen".
Op de vraag of ze de range extender niet gratis konden aanbieden kreeg ik vlakaf als antwoord: "nee, dat kan ik niet toestaan", toen ik vroeg of er een bovenliggende dienst was: "geen idee".

Hierna heb ik contact opgenomen met de gemeente Kapellen en zij melden mij om contact met Proximus op te nemen… zucht…

Mijn gevoel is echt dat ze elke euro die ze kunnen verdienen moeten hebben of ben ik daar fout in? Ze geven toe dat er een probleem is, ze hebben geen tijdspanne wanneer dit opgelost gaat zijn maar ze hebben een oplossing maar die kost wel geld.

Ter info: het betreft hier een zakelijk abonnement met 2 internetlijnen, 3 decoders, 1 vaste telefoonlijn en 10 gsm nummers.

Helaas is volledig overschakelen naar Telenet geen optie aangezien er in huis geen coax aansluiting voorzien.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Terugbellen tot je iemand te spreken krijgt die wel gemachtigd is om je een gratis range extender te geven, zou ik zeggen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Eventueel misschien gewoon snel u gsm-nummers/abonnementen naar de competitie overhevelen, nee? Uiteraard vooraf controleren of u ontvangst hebt binnenhuis van Orange of Base (manueel netwerk selecteren om de voorhanden sterkte te controleren)

De vraag is wat er aan de hand is. Voor zover mij bekend hebben gemeenten nog enkel een "adviesrecht" en geen "beslissingsrecht" meer bij installatie/aanpassingen GSM-antennes (=beslissingen worden op Vlaams niveau genomen)
Kan het dat er bv. een antenne uit dienst is omdat er bv. een kabelbreuk is en Proximus van de gemeente toelating moet krijgen werken op het openbaar domein uit te voeren?
Indien de zaak aansleept, u van het kastje naar de muur gestuurd wordt en u uw GSM-nrs voorlopig niet kan/wenst over te hevelen, misschien eens contact opnemen met de ombudsdienst telecommunicatie en/of met de burgemeester/de betrokken schepen (er zijn tenslotte verkiezingen in aantocht)

Ter info:
https://www.lne.be/kaart-zendantennes (= goedgekeurde antennes maar niet noodzakelijk reeds in dienst)
http://www.bipt.be/nl/operatoren/radio/ ... bsite-bipt (antennes in dienst, maar kaart up to date?)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Het laatste dat ik gehoort heb is dat de buurt nog al tegen en extra mast is waar door en heel gebied rond de golf club daar slecht ontvangst heeft. wel al gehoort dat ze je de mce laten betalen maar je dan 5 euro korting geven.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ff afwegen ?
Hoe groot is uw probleem ?
Hoe groot is uw telecom factuur ?
Hoe snel is dat probleem opgelost door tijdelijk 5€ extra te betalen op die maandelijkse factuur ?
Ik snap het wel hoor, principes & ego enzo....maar van die extra stress ga niet echt langer leven ;-)
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@M_016: andere netwerken hebben ook zo goed als geen ontvangst maar als ik alles overzet naar Telenet (wat helaas geen optie is) krijg ik wel een gratis femtocell

@sbghannibal: jij bent dus inderdaad beter op de hoogte dan de klantendienst bij Proximus, de extra mast die er niet mag komen is inderdaad het probleem. En dat ze verschilende mensen 5 euro korting geven met een MCE klopt ook perfect. Dit wou ik dus ook bekomen :-D

@iceke: dit is inderdaad een principe kwestie.

We zullen zodadelijk nog eens naar de klantendienst bellen en hopelijk krijg ik een medewerker aan de lijn die wel wil mee werken.
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als die principes er voor zorgen dat uw klanten u niet kunnen bereiken ben je er vet mee...
Dat zal duurder zijn dan 5 euro per maand.

Ik vrees dat uw ego groter is dan uw omzet als je geen rationele zakelijke beslissing kan nemen
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@Beppi: Klanten hebben mijn gsm nummer niet maar wel het nummer van kantoor. Ze kunnen mij dus steeds bereiken (tijdens de werkuren).

Update: ik heb daarnet nogmaals contact gehad met de technische dienst van Proximus en een zeer bekwame medewerkster aan de lijn gekregen. Ze geven dus effectief een gratis MCE (in bepaalde probleemregios's) als de klant Tuttimus heeft. Helaas kan ze mij deze niet geven omdat ik dit abonnement niet heb (gsm abonnement is Bizz Mobile L).
Maar a.d.h.v. het aantal abonnementen ik bij hun heb raad ze mij aan om langs een Proximus center te gaan en dit te bespreken met een Bizz Expert in een Proximus winkel.

Over een uurtje ga ik even langs het Proximus center in Kapellen en hou jullie verder op de hoogte.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ik het allemaal lees denk ik dat het zinnigste wat je kunt doen is;

Stuur een klacht naar naar Proximus over deze situatie. Met de vermelding welke producten en diensten je allemaal hebt bij Proximus. Dat je onder protest nu na het verzenden van dit bericht zo'n Mobile Range ding gaat huren. En dat je van Proximus verwacht dat ze op korte termijn het gsm-ontvangst probleem oplossen. Dat Proximus nu een zeer slechte indruk op u maakt en dat dit u doet denken om alternatieve oplossingen zoeken.

.... en huur dan dat ding zodat die 10 gsm's ontvangst hebben. Ja, Proximus zou in zo'n situatie niet onnozel moeten doen en gewoon zo'n ding ter beschikking stellen. Een tijdelijke korting op het abonnement is ook op zijn plaats. Maar ondertussen ben je niet bereikbaar en ben je aan het betalen voor 10 gsm abonnementen. 5 euro is geen zotte prijs. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn niet identiek.

Als je het zo doet heb je ontvangst en kunnen je nog steeds blijven aandringen bij Proximus voor een oplossing, een commerciële tegemoetkoming.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Is het niet zo dat je met een MCE beperkt bent in het aantal gsm's die kunnen contact maken?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

ja volgens de table zou het voor de mce en mce pro volgende waardes zijn.

mce 4 gesprekken 32 geconnecteert
mce pro 16 gesprekken en 128 geconnecteert

hopelijk kunnen de collega's jouw verder helpen
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@jackho: de standaard MCE is voldoende, in Kapellen is privé woonst daar zijn slechts 1-3 toestellen aanwezig.

@Didymus: je hebt gelijk, gewoon terugbellen tot je iemand capabel aan de lijn krijgt.

@WalterB1: Het probleem is opgelost, het probleem was de informatie die sommige medewerkers krijgen/geven. De eerste 2 medewerkers kregen enkel te zien dat er een panne was maar uiteindelijk, ook na gesprekken met de buren, blijkt dat ze daar gewoon geen ontvangst hebben en een extra zendmast willen zetten. Hiervoor zijn ze nog op toelating aan het wachten (tevens niet van de gemeente maar het gewest).


Daarnet langs het Proximus Center te Kapellen gegaan en perfect geholpen! Ze kennen het probleem in Kapellen-bos en zonder problemen een MCE gekregen aan 5 euro met 5 euro korting op factuur.

Zo zie je maar, alles hangt af van de goodwill van de persoon die je te spreken krijgt.

@Proximus: misschien toch eens een extra investering doen in een degelijk systeem / opleiding voor uw medewerkers?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
https://www.lne.be/veelgestelde-vragen- ... ndantennes

Als de antennes geen impact hebben op stedenbouwkundig vlak, dan is een stedenbouwkundige vergunning niet nodig. Bij een antenne waar geen stedenbouwkundige vergunning nodig is, is geen inspraak mogelijk. Door de beoordeling van een technisch dossier controleert de Vlaamse overheid wel of de installatie voldoet aan de milieuvoorwaarden. Is dat in orde, dan krijgt de operator een conformiteitsattest en mag de zendantenne in gebruik genomen worden.

= voor (bijkomende) antennes op een bestaand gebouw/constructie
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@M_016: Eventjes de situatie daar schetsen: Kapellen-bos is bosgebied, om een boom te mogen uitdoen met een omtrek van meer dan 15cm (geen schrijffout: omtrek 15cm), moet dit eerst goedgekeurd worden door een medewerker van natuur en bos. Indien de boom niet ziek is, wordt deze aanvraag steeds afgekeurd.

De dichtsbijzijnde zendmast staat op 4km in vogelvlucht, de volgende op 5 km vogelvlucht. Hiertussen is het zo goed als allemaal bos.
bos.jpg
Mijn vermoeden is dus dat een bouwvergunning moet zijn maar dat ze deze niet direct gaan krijgen (en vooral: voor die paar klanten die er wonen).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het is inderdaad niet omdat bevoegde instanties regeltjes voorschrijven die moeten gevolgd worden dat het probleem daarom in korte tijd opgelost wordt.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Duidelijk (en uw probleem is blijkbaar voorlopig van de baan)
Ik vrees voor die bijkomende zendmast … misschien zou Px beter uitvissen in hoeverre 4G op 800 Mhz (op de bestaande 2G/3G mast) geen soelaas zou kunnen brengen (alhoewel als u op 2G 900 MHz ook quasi geen ontvangst hebt)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

hum.... van de baan! door na heel veel heen en weer gebel, geschrijf,ge-mail enz. naar wat maar bevoegd is, heb ik mijn tijdverlies en kopzorgen :bang: uiteindelijk kunnen naast mij neerleggen door ook met een mce te werken en nu slaap ik ook veel beter :-)
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In het bos gaan wonen...
klagen dat je er geen bomen mag kappen en dat er geen ontvangst is...

Eenmaal die mce’s goedkoper zijn integreren ze die uiteindelijk wel in de all-in-one toestellen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik vind persoonlijk, dat proximus die mce zou moeten verhuren voor 0 euro of eenmalig setup kost voor 25 euro, heb heel slechte ontvangst hier met mijn werk gsm maar soit ga geen 5 euro per maand daarvoor uitgeven.
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@Beppi: ik wil geen bomen kappen, ik gaf dit aan als illustratie van het gebied (2de maal dat je niet leest wat er staat). Om correct te zijn is het geen bos maar een bosreik gebied, het is geen zonevreemde woning, chalet o.i.d.(zie afbeelding onderaan bericht). Alsook klaag ik niet over 3G of 4G ontvangst maar over (ondertussen wel basis) 2G/gsm ontvangst, wat volgens Proximus hun eigen dekkingskaart geen probleem mag zijn. Integratie van de MCE in de modem zal er nooit komen, stel je eens voor dat je als enige Telenet mobiele klant in een appartementsblok zit met allemaal Proximus modems. Je gaat totaal geen ontvangst meer hebben.

@Tomsworld: ze hebben dit nu ook aan 0 euro (5 euro huurprijs met 5 euro korting op factuur) in orde gebracht. Moest je zelf thuis ook internet van Proximus hebben raad ik je aan om langs een Proximus center in de buurt te gaan (waar ze de problematiek van het gebied kennen) en als je de juiste medewerker te pakken krijgt zal men dit normaal ook wel in orde brengen.
woonwijk.JPG
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

tj2940 schreef:als je de juiste medewerker te pakken krijgt zal men dit normaal ook wel in orde brengen.
een volstrekt onbekende ervaring, maakt niet uit welke monopolist :)

kennis heeft telenet buitengegooid
hij wou z'n email behouden, recht op voor 1,5j, alleen moest hiervoor een telenetmedewerker op een knopje drukken.
die medewerker heeft uiteraard niet op dat knopje geduwd, op een verkeerd kopje geduwd,... en het ging hopeloos mis
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als de operator mailbox afsluit dan moet die je uw e-mails 18 maanden doorsturren naar uw nieuw e-mailadres.
bron: http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/1 ... s-behouden
http://www.bipt.be/public/files/nl/1738 ... icatie.pdf
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ieder normaal bedrijf zou slechts 1 keer een installatiekosten aanrekenen..
Want blij dat ze zijn om meer klanten te hebben met goede dekking.
Zoals Vodafone in de UK en elders.
Alleen bij Vodafone proximus België moet daaraan een abonnement verbonden worden. Oorzaak: gebrek aan concurrentie...
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
https://www.ofcom.org.uk/about-ofcom/la ... -repeaters

Ofcom = UK regulator
In tegenstelling tot het gedachtengoed van "onze BIPT" zijn dus mobiele versterkers (die aan bepaalde vereisten voldoen) vrij te koop voor de gebruiker om zijn mobiele dekking te verbeteren
Volgens o.a. onze BIPT (en anderen) mogen enkel mobiele operatoren deze toestellen leveren/installeren/controleren (vermits behorende tot het "licensed spectrum" van deze operatoren)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is nog een potentiële oplossing voor het probleem als klanten geen ontvangst hebben van hun operator op een bepaalde locatie. Of toch waarschijnlijk een oplossing. 'Domestic roaming'.

Is niet iets waar de operators enthousiast over zouden zijn maar het zou wel het meest klantvriendelijke oplossing zijn. Zorg dat de klant bereik heeft en laat de operators het onderling regelen. Wil je niet dat u klant op het dure netwerk van de concurrentie zit? Zorg dat u eigen netwerk wel dekking heeft.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dan moet er wel eerst echte concurrentie zijn.
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@WalterB1: 'Domestic roaming' zou in dit geval ook geen oplossing bieden, er is ook geen dekking van een andere operator.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

jackho schreef:Als de operator mailbox afsluit dan moet die je uw e-mails 18 maanden doorsturren naar uw nieuw e-mailadres.
bron: http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/1 ... s-behouden
http://www.bipt.be/public/files/nl/1738 ... icatie.pdf
ook dat is natuurlijk niet gelukt :)
email werd afgelosten en er werd niets dorogestuurd

ge moogt in uw recht zijn, meer als naar en 0800 nr bellen om een jobstudent te pakken te krijgen, die geen idee heeft wat 'm meot doen zit er nu eenmaal nooit in :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”