Wegvallen verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Gemiddeld valt de verbinding een 4 tal keer weg per maand.
Heeft iedereen dit voor ,of gebeurd dit normaal nooit bij jullie?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Het kan zijn dat je misschien toevallig gebruik maakt van je verbinding als je IP adres vernieuwd wordt. Hoe lang ligt je verbinding er doorgaans uit? Want bij vernieuwing IP disconnect je gewoon bij een game oid maar onmiddellijk erna ben je weer online.

Bij Proximus was dat vroeger zeer vaak en dat hebben ze geloof ik nu veranderd naar om de 96 uur net omdat het zo lastig was.

Als oplossing heb ik gewoon de router eens gereset op een tijdstip dat ik meestal niet online ben (want vernieuwing IP is altijd op hetzelfde tijdstip daar het telkens in veelvouden van 24 uur is) en dan reset het altijd op dat tijdstip.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dit is verleden tijd dat je IP adres op regelmatige tijdstippen vernieuwd wordt, wel als je bv. je modem herstart of een reset uitvoert.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Normaal komt de verbinding binnen de twee minuten terug ,soms duurt het meer dan 10 minuten.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Heb je al eens gekeken op je B-box of DSL dan ook op dit zelfde moment wegvalt.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ja DSL valt op hetzelfde moment weg.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Zou kunnen een probleem zijn op de DSLAM poort waar je lijn op aangesloten is.
Heb je hiervoor al contact opgenomen met support op 0800 22 800.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Neen nog geen contact opgenomen met de support.
Twijfel dat ze iets gaan doen voor een verbinding dat maar enkele malen per maand gedurende enkele minuten wegvalt.
De laatste jaren hebben ze bijna ieder jaar herstellingen moeten doen aan de kabel in de straat.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”